I en aquests darrers anys no hi ha hagut canvis i avanços significatius que facen pensar en un pròxim final del calvari que ens ha tocat patir els vallers i valleres (i els valldignencs i les valldignenques per extensió) amb les obres del tren. Uns retards i una situació tercermundista que seria impensable passara en algunes localitats del trajecte del tren, i que no anem a esmentar, però segur que el seu Ajuntament no ho consentiria. És massa conegut: qui mana mana, siga a València o a Madrid.
En febrer del 2021, després d'anys i anys de gestions i reclamacions (aquest és l'informe que nosaltres publicàvem en el febrer del 2019 sobre les obres promeses de l'estació), RENFE anunciava una inversió de més de 4 milions: reforma integral, pas inferior, millora en andanes, urbanització exterior i més i millors aparcaments....
El mes de juliol d'aquell 2021 s'iniciaven les obres que, mesos després no avançaven i en gener del 2023 quedaven paralitzades definitivament. RENFE afirmava gestionar una nova empresa contractista, i es comprometia l'octubre del 2023 a una serie de millores provisionals que, realment, no han servit per millorar massa la qualitat del servei que ofereix ¿l'estació? als usuaris, que continuen en els grans problemes, sobretot de seguretat, en haver de travessar les vies.
Les fotografies són del dimarts, dia 17.
Més informació
https://gentedelasafor.es/obras-renfe-tavernes-de-la-valldigna-2024
Una duplicació de la via Cullera-Gandia anunciada el 2017, i sense avançar
Es van anunciar primer en el 2010. Res de res. Després en el 2017, quan el ministre de Foment Íñigo de la Serna (PP), firmava amb el president Ximo Puig el nou Pla de Rodalies, dins del qual Tavernes es beneficiaria amb les obres de desdoblament de la via fèrria entre Cullera-Tavernes-Gandia.
El juny del 2019 ADIF, que depén del Ministeri de Foment, adjudicava per 1,2 milions d'euros la redacció del projecte que s'havia de presentar en juliol del 2021. L'any 2022 del secretari general del PSOE valencià, Carlos Fernández Bielsa, anunciava que el govern de Pedro Sánchez destinaria 591milions per a millorar infraestructures del tren al País Valencià, i entre les millores hi havia 67'2 milions per a la duplicació de la línia del tren entre Cullera-Tavernes-Gandia, per ara no l'hem vista.
Més informació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.