divendres, 14 d’abril del 2023

El Camí Natural del Trenet Carcaixent-Tavernes tindrà continuïtat fins a Gandia i Oliva dins de la cicloruta Eurovelo8

 

El regidor d'Urbanisme i candidat de Compromís, Josep Llàcer, ha expressat la seua satisfacció per haver-se aprovat en el ple passat i per unanimitat, la proposta de cedir l’ús d'uns trams de camins públics del terme municipal que facilitaran l'execució del "Projecte de les vies ciclo-vianants de la Safor en la fase 2". Les vies previstes complementen i amplien la via verda Camí Natural del Trenet Carcaixent-Tavernes que ja està executada i en ús pels veïns i veïnes en el nostre terme (foto superior). 

Llàcer ha confirmat que el projecte, impulsat per la Mancomunitat de la Safor, contempla la construcció d'un conjunt de vies que continuarien el Camí Natural fins a Gandia i Oliva. El Camí Natural del Trenet Carcaixent-Tavernes es va posar en ple funcionament fa uns mesos i com recordava el candidat de Compromís, ha suposat una inversió total de mig milió d'euros, tot i que les gestions dutes a cap pel propi Llàcer amb el Ministeri d'Agricultura, han estalviat eixos diners a l'Ajuntament, perquè ha aconseguit que l'obra la pague total el ministeri.

 

 

El candidat de Compromís després que el ple municipal aprovara la cessió dels camins vallers, qualifica de positiu el projecte perquè "l'execució completa l'actual Camí Natural  del Trenet Carcaixent-Tavernes,  ja en ús a la Valldigna, i permetrà arribar fins a les localitats de Gandia i Oliva. Això implica recuperar una gran part del traçat Carcaixent-Dénia per a ús de ciclistes i vianants, essent un element potenciador del turisme i dels valors naturals i paisatgístics de les comarques implicades". 

El gran camí ciclista europeu: Eurovelo 8 

En el cas de Tavernes, Llàcer ha remarcat el fet que el tram valler formaria part de la via "Eurovelo 8" en el tram Tavernes-Gandia, amb una longitud 16,65 km i, a més, hi haurà d'altres itineraris connectors amb l’Ullal Gran i la platja. I el qua afirmava com a important per a Tavernes "connectar  l'Eurovelo 8 amb l'estació de Tavernes i les rutes lúdic-turístiques existents del Camí Natural Via Verda del Trenet Carcaixent-Tavernes".

Com ja acompleix el Camí Natural del Trenet Carcaixent-Tavernes, també el nou projecte tindrà com a objectiu potenciar una mobilitat sostenible i respectuosa amb el medi ambient i el paisatge natural, a més de posar en valor l'ús tradicional de l'aigua i l'agricultura i el patrimoni cultural de la Valldigna i de la Safor.

 



 
Com beneficia Tavernes i la Valldigna

La proposta inicial divideix el territori Safor-Valldigna en 5 zones on Tavernes i la Valldigna es troba en la zona 4, i la Marjal en la zona 5. 

Zona 4- La Valldigna: Incorpora els 4 pobles amb un eix vertebrador que serà l'ampliació de la Via Verda del Trenet i la futura CV-50. S'incorporen 2 itineraris a aquesta zona:  Itinerari La Valldigna  i Itinerari Simat-Via Verda del Trenet, amb la ruta pels camins del Clot, Vell de Gandia i del Badell.

Zona 5- La Marjal: Incorpora el litoral i la zona de la marjal. Els nuclis urbans als quals donarà servei són la Platja de Tavernes, Xeraco, la Platja de Xeraco, Xeresa i Gandia.

L'eix vertebrador que articula aquesta zona és la Eurovelo 8, coincident amb l'Itinerari La Marjal. S'incorpora a aquests itineraris, rutes ramificades per a visitar punts de turístics d'interés, que es denominaran, Itineraris Turístics La Marjal.  La ruta transcorre pels camins Tercer del Golfo, Sèquia del Mig, Tercer del Ràfol, Segon del Ràfol, Riu Vaca i per la CV-6031.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.