L'execució del projecte de construcció d'una nova estació i de les obres complementaris per aconseguir la millora total del servei i que l'estació estiga en consonància amb les demandes dels veïns i les necessitats actual del servei, avancen a bon ritme. (Imatge superior, una vista general de les andanes, encara sense acabar)
Les obres està previst que acaben el pròxim abril, segons hem pogut conéixer, i tot i que estaven previstes inicialment per a finals d'aquest 2022, uns modificats del projecte per a millorar-lo serien la causa d'aquests mesos de demés que ara es calcula tindran l'execució.
Unes vistes de les obres en les andanes |
Les obres, tal com estava anunciat, no estan destorbant el servei del tren, ni causen molèsties en l'ús dels usuaris que veuen com, dia a dia, van sorgint noves infraestructures i canvis en l'antic edifici de l'estació, com noves marquesines, ampliació i renovació de l'edifici, així com la construcció del pas subterrani entre les dues andanes existents.
Tal com ja hem informat, el projecte inclou la reforma integral de l’edifici de viatgers, la prolongació de les andanes fins als 200 metres i l'eixamplament de l'andana 2. El pas inferior, subterrani, constarà d'una escala fixa i un ascensor en les andanes, mentre es millorar l’accessibilitat i es renovarà totalment la il·luminació en les andanes. Les obres es realitzaran sense afectar el trànsit de passatgers.
Obres del pas inferior |
El nou edifici, que com es pot vore serà mes ampli i gran, disposarà del "mur AVI" (Atenció, venda i informació" com a servei al passatger, una oficina de gestió i els corresponents lavabos i vestidors per al personal de l'estació i altres dos públics, dels quals un serà adaptat.
Part de la nova estació |
Bon final per a anys de peticions i gestions
Després d'anys de gestions i peticions, el govern municipal de Compromís aconseguia la implicació total de RENFE en el projecte, que es plasmava finalment en la visita que l'any 2017 els responsables efectuaven a l'estació.
El regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, de Compromís, i els arquitectes de l’Ajuntament, després d'aconseguir que el cap d’Instal·lacions, Carlos López de Ocáriz, i
tècnics de Renfe visitaren l'estació, en la posterior reunió reiteraren (una vegada més) que el projecte de nova estació contemplara un pas
subterrani per a passatgers, l'accessibilitat total, l’ampliació de les
andanes i, sobre tot un nou edifici, modern i segons les noves necessitats del servei.
Tot no són flors i violes: Nou retard en la duplicació de la via del tren
Tot no són bones notícies: com a negativa tenim el retard en la duplicació de les vies del tram Cullera-Tavernes-Gandia que s'han paralitzat després d'anunciar-se que podrien començar. Així ho ha confirmat el senador de Compromís, Carles Mulet, en base a la resposta que li ha donat el govern socialista de Pedro Sánchez: "el contracte de redacció del projecte de duplicació entre Cullera i Gandia esta suspés temporalment, no anul·lat, a l'espera de que es tramite l'estudi informatiu i la Declaració d'Impacte Ambiental (DIA)".
Pas a nivell "Séquia la Bova": un dels quatre a millorar a Tavernes |
El projecte es va iniciar el 2010, quan el govern de l'estat va firmar amb la Generalitat del PP un projecte de millora de les rodalies valencianes. El projecte ha anat redolant per despatxos, amb diversos canvis, sense mai ser realitat. El desdoblament de la via fèrria Cullera-Tavernes-Gandia contemplava l'eliminació dels distints passos a nivell en el nostre terme, una altra de les obres que porta més de 20 anys esperant.
Elaboració pròpia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.