La Regidoria d’Igualtat i Dona de l’Ajuntament de Tavernes, presidida per Compromís, ha desenvolupat aquests darrers mesos del curs escolar (maig i juny) una sèrie d’iniciatives destinades a conscienciar i sensibilitzar a l’alumnat dels centres educatius al voltant de la igualtat plena i real en la societat entre dones i homes, així com treballar valors com la tolerància, el respecte i l’estima en la societat del futur.
En aquests dos mesos s’han dut a terme més de 120 tallers han estat impartits per l’Associació Alanna, formada per dones víctimes de violència de gènere, s’han finançat amb càrrec als crèdits rebuts del Ministeri d’Igualtat, Secretaria d’Estat d’Igualtat i contra la Violència de Gènere.
Un ha estat el de ‘Talla amb la desigualtat’, dirigit a l’alumnat de 5é i 6é de Primària i de 1r i 2n d’ESO, centrat en crear un debat actiu, en què l’alumnat compleix els objectius d’identificar la problemàtica de violència de gènere, conscienciar sobre els indicadors en les relacions de parella i motivar el canvi d’actituds i d’habilitats per a assolir relaciones igualitàries i respectuoses. A més, l’alumnat analitza i extrau les seues conclusions al voltant de les desigualtats socials entre homes i dones.
Enguany s'ha introduït tallers d’educació sexual, programada per als cursos del segon cicle de Primària i 1r i 2n d’ESO. Amb esta iniciativa, l’alumnat ha rebut formació afectivo-sexual al voltant del desenvolupament del seu cos, posant el focus en la personalitat i igualtat en les seues relacions, així com els canvis físics, psicològics i emocionals. També s’han introduït conceptes com el sexe i la sexualitat, la homofòbia, els rols de gènere, l’autoestima i l’autoacceptació.
Com a novetat hi ha els tallers ‘Desmuntant el gènere: ni masculí ni femení’, amb el clar objectiu de trencar amb els estereotips i prejudicis sexistes, fomentant el desenvolupament sense limitacions per part de l’alumnat.
Per als cursos superiors de 3r i 4t d’ESO, d’FP Bàsica i de Batxillerat, s’ha impartit de nou el taller ‘Biblioteca Humana’, basat en el lema No jutges un llibre per la seua portada, innova en l’aprenentatge amb diàlegs constructius i informals entre els adolescents i dones víctimes de l’associació Alanna, que narren la seua experiència com a llibres humans. L’alumnat pren consciència a partir del relat esquinçador de la víctima i coneix els estereotips i prejudicis que pateixen les dones que pateixen violència de gènere.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.