dilluns, 24 de gener del 2022

Comunicat del Departament de Salut de Gandia sobre les visites a l'hospital comarcal i Centres de Salut

 Hospital Francesc de Borja de Gandia. (Foto: Generalitat Valenciana)

 

La direcció del Departament de Salut de Gandia ha fet una crida a la ciutadania en la qual sol·licita novament la seua col·laboració en benefici de tots.

El comunicat assenyala que l’alt nombre de contagis que s’estan produint, tant en la població com en els professionals sanitaris,  provoca situacions complicades en els centres d’Atenció Primària i a l’Hospital Comarcal, cosa  que dificulten la gestió general, però molt especialment, l’òptima assistència als casos més greus.

Per tant, el Departament demana que acudisquen als centres sanitaris únicament si és estrictament necessari per a poder atendre adequadament les persones més vulnerables, i sempre complint rigorosament les mesures de seguretat.

Igualment recorden que els professionals sanitaris estan vivint una situació complicada per l'alta demanda sanitària, que es demostra especialment en els temps d’espera, per la qual cosa preguen comprensió  perquè els puguen atendre de la manera més eficaç possible.

 

 

D'altra banda, el Departament recorda 3 qüestions bàsiques en l'atenció al pacient en aquests moments de pandèmia:

1.  A l'hospital estan prohibides les visites als pacients i solament es permet un acompanyant per pacient ingressat. Els familiars disposen d'una acreditació d'accés a l'hospital i l'intercanvi d'acompanyant no es realitzarà a l'habitació, sinó en l'entrada principal del centre. Aquells usuaris que tinguen visita en Consultes Externes hauran d'acudir sols; únicament es permet un acompanyant en cas de pacients menors o dependents.
 
2. En els casos de símptomes de COVID19 i/o resultat positiu en un test d'antígens, té a les seues disposició la 'cita web coronavirus' 
 
 
per a contactar amb el seu centre de salut i seguir les indicacions del personal sanitari, de manera que el contacte telefònic el puguen realitzar aquelles persones que no tenen accés a les noves tecnologies i així descongestionar les centraletes dels centres de salut.
 
3. D'igual manera, per a aquelles consultes d'Atenció Primària no relacionades amb el coronavirus, disposa de l'aplicació mòbil GVASalut per a sol·licitar-les, ja siguen telefòniques o presencials. Entenem que aquesta situació és difícil per a tots però també que hi ha maneres per a suportar-la millor i poder atendre la població amb la màxima professionalitat possible i en un clima de solidaritat, respecte i comprensió per part de tots.
 
El Departament agraeix la col·laboració i espera que la situació millore amb l'ajuda de tots.

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.