La Conselleria d'Agricultura ha iniciat el tràmit d'informació pública de l’inici de delimitació parcial de la via pecuària "Colada de Cullera Xeraco" en el tram que discorre des de la rotonda de l’encreuament amb la carretera de la Calçada (CV-603) fins el camí del Riu Vaca, en el terme municipal de Tavernes. Dos bones notícies en dos dies seguits, i l'avui se suma a la publicada ahir sobre l'entrada a la platja de la Goleta des de la comarcal Natzaret-Oliva.
Així s'avança en la conversió a via normal de la que avui dia és via pecuària en els terme de Tavernes. El tràmit acompleix la Resolució de la Direcció General de Medi natural i d’Avaluació Ambiental de data 15 de setembre del 2020 a fi de definir els límits de la nova via, segons el que s’estableix en l’acte de classificació i amb subjecció a la legislació vigent.
Imatges del projecte publicat per Diputació |
La delimitació de la que serà futura carretera Natzaret-Oliva en el terme de Tavernes (la via coneguda com a Camí Reial entre la rotonda de la platja i Xeraco, arriba després del procés d’informació pública del projecte “Condicionament i millora del Camí Real de Tavernes a Xeraco, antiga CV-605 (programa de millora de camins d’interés territorial)” (mapa superior). executat temps arrere per la Diputació amb un valor de licitació de 546.472,08 euros.
Una vegada més les gestion del govern de Compromís han donat fruit. Tal com vam informar temps arrere, la millora del Camí Reial era imminent després de resultat de les gestions i reunions que amb els responsables de carreteres de Diputació i Conselleria d'Agricultura, pel problema afegit de via pecuària, havien mantingut en nom de l'Ajuntament de Tavernes tant l'alcalde, Sergi González, com el regidor d'urbanisme Josep Llácer, sobre tot després de l'episodi en que es va tancar el pas del Camí Reial a vehicles no autoritzats.
Reunió a l'estiu per estudiar implicacions del projecte amb la Via Verda |
Les gestions inicials es varen consolidar i concretar el passat estiu, quan el regidor de Compromís, Josep Llàcer, va mantindre unes reunions amb els responsables de carreteres de Diputació, en algunes de les quals estigueren presents també representants de Carcaixent i de la Mancomunitat de la Ribera, ja que es va estudiar la implicació que el projecte tindria amb la futura Via Verda Carcaixent-Platja de Tavernes.
El projecte previst contempla millorar el tram entre les rotondes de la platges de Tavernes i el terme de Xeraco. Amb caràcter general, tot el tram previst gaudirà d'una nova pavimentació, millora general i senyalització de la via, encara que mantindrà per ara la seua consideració de via pecuària, però amb la novetat que podrien circular tots els vehicles sense excepció a 30 km/hora màxim.
Tram a Tavernes |
En el cas específic del terme valler, les gestions del govern de Compromís amb Diputació van acordar que s'executaria un nou asfaltat del del Camí Reial, i es milloraria i netejaria de la séquia que discorre al seu costat en el terme valler, amb una reparació de les eixides d’aigua per evitar inundacions, es repararà i millorarà el pont sobre el Vaca, on s'instal·laran noves baranes i es senyalitzarà de nou tot el tram.
Tram a Xeraco |
La via no perdrà el caràcter de "pecuària" i mantindrà la velocitat a 30 km/hora mentre tinga eixa consideració, però la Diputació estudia canviar-la i preveu desafectar tot el tram de manera que passe a tindre la consideració de carretera i la Natzaret-Oliva esdevinga una gran carretera turística en córrer al costat de la costa. Per això caldrà buscar una alternativa, i convertir en via pecuària alguns dels camins locals de Tavernes i Xeraco, cosa en la que ja treballa Diputació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.