dimarts, 25 d’agost del 2020

Tavernes implica el Ministeri de Foment i la Diputació per abaratir 1 milió d'euros que val el mur-mota del riu Vaca



El projecte del mur-mota de defensa que va presentar el govern de Compromís a la Confederació, i està en tràmit d'informació pública, evitarà la inundació de la part baixa de Tavernes en cas de desbordament del riu Vaca suposara una inversió sobre 1 milió d’euros per a la ciutat. En la fotografia la zona vora riu on es construirà el mur-mota protector.

El projecte és de gran envergadura, tanta com en el seu dia va representar el mur de defensa construït al peu de la Muntanya de les Creus i que evita que les barrancades d’aigua es precipiten des de la muntanya sobre la ciutat.
 
A més a més, el projecte corregirà definitivament el greu problema que té Tavernes amb el sector Vergeret, construït pels governs del PP en zona inundable i sense els permisos de la Confederació, i on hi ha pendent una sentència judicial de demolició d’edificis, no executada i paralitzada, situació que es corregirà amb la construcció d’aquest mur-mota.

 

Aquest mar de canyes serà substituït per un mirador elevat amb espècies autòctones

Tavernes hauria estalviat 1 milió si Rajoy no elimina el projecte del Vaca

El projecte presentat per Compromís, com hem dit, té un cost sobre 1 milió d’euros, que haurà de pagar Tavernes. El seu cost torna a posar damunt la taula l’eliminació pel govern de Rajoy del projecte de canalització i millora del riu Vaca entre Simat i Xaraco, on aquestes obres de defensa estaven contemplades i per tant no haurien suposat cap cost a les arques municipals.

El govern del PP de Rajoy va eliminar el projecte després d’anys de treballs i quan faltaven uns dies per a la seua adjudicació, tot i que s’havia d’executar amb fons europeus. I haurà Tavernes les haurà de pagar o espavilar buscant mitjans de finançament alternatiu.

I això és el que ha fet el govern de Compromís que, a través del regidor d’Urbanisme i Obres Josep Llácer porta mesos treballant en alguna solució que allibere les arques municipals de pagar tot el cost del projecte.

Els tècnics de la regidoria d’Obres i Urbanisme treballen des de fa mesos en el desglossament del projecte del mur-mota del Vaca de manera que s’execute com a tres unitats, o siga s’ha redactat el projecte amb separates de manera que distints organismes oficials puguen entrar en les obres i en el finançament.

La mota i el carril bicipeatonal al costat que formarà part de la Via Verda

Separates de l'obra i implicar les administracions per abaratir el cost per a Tavernes

Una primera unitat seria la derivada de la Via Verda Tavernes-Carcaixent actualment en fase d’estudi i licitació del tram Benifairó-Tavernes-Estació del tren. Com ací hem publicat, la via verda entraria a Tavernes pel pont del riu i seguiria en el seu trajecte pel costat de l’Avinguda de les Corts Valencianes, o siga  es pot integrar dins de les infraestructures urbanes a executar com a part del mur-mota del Vaca.

El regidor de Compromís, Josep Llàcer, ja ha estat negociant i té la gestió ben avançada perquè el carril ciclopeatonal de la Via Verda que s’ha de construir al costat del Vaca es contemple dins de les obres urbanes del mur i, per tant, aquesta part de l’obra es faria a càrrec el Ministeri de Transició Ecològica. Com ací hem publicat, el ministeri ja redacta un projecte que continuaria després per Marjaletes, els Sequers i per la zona del Teularet arribarà a la rotonda de las Cinco Hermanas on connectara amb el carril bici de la platja. 

Integració paisatgística i mirador elevat sobre el riu i la ciutat

Una segon unitat seria la corresponent  a la integració paisatgística i urbana del mur mota, que es faria càrrec l’àrea de Medi Ambient de la Diputació,  la qual coneix el projecte i ha confirmat la seua ajuda en l’execució.

La part fonamental del projecte gira al voltant de la construcció d’una mota de terra tot al llarg del Vergeret, entre el pont i l’inici del Tol·lo, amb altura variable que es vol integrar en el casc urbà com a mirador elevat, d’altura variable, i que estaria enjardinada amb espècies autòctones després d’eliminar les foranies, com les canyes.  Aquesta part d’integració paisatgística es faria càrrec la Diputació. 


La comporta estarà al final del carrer Escorxador

Les previsions en les quals treballa el regidor d'Urbanisme, Josep Llàcer, són que el cost de vora 1 milió del projecte siga assumit en la seua meitat per aquests dos organismes, mentre quedaria a cost de les arques municipals el mur de formigó al costat del pont, al final del carrer Escorxador, que serviria de sostén a la comporta de més de 10 metres de llargada que tancaria el carrer en cas de perill d’inundacions.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.