dimecres, 29 de juliol del 2020

L'alternativa de la Generalitat no soluciona cap dels problemes d'inundabilitat de l'AP-7 i N-332, només evita el pas de vehicles per Tavernes.

Les tres alternatives inicials presentades a l'Ajuntament

Una majoria aclaparadora del consistori de Tavernes ha considerat - 16 vots a favor del 17 possibles-  que l’Alternativa 2 de la ronda de circumval·lació  era la millor, i amb això avalava també els informes i estudis dels tècnics municipals.

Els tècnics municipals són qui coneixen millor el terme valler i característiques físiques i morfològiques, sobre tot a l’hora de prendre decisions que solucionen el problema greu d’inundabilitat que té el nostre terme. I així ho va reconéixer el consistori en el plenari de febrer del 2020 i així li ho va fer conéixer a la Generalitat després d'haver estudiat els informes tècnics sobre les tres alternatives presentades per Carreteres.

16 vots a favor de l'Alternativa 2

El consistori es va decidir per l’Alternativa 2, amb unes esmenes complementàries aprovades per la majoria de Compromís, PP, PSOE i Ciudadanos, amb 16 de 17 vots. I per una raó bàsica i essencial: de les tres és l'única alternativa que  pot corregir d'una vegada per totes la inundabilitat d’una part del terme, en actuar precisament en els punts on es dóna el problema. Com a ronda, no cal ni dir que soluciona també el problema del transit pel nucli urbà.

Com es veu en el gràfic superior les dos primeres alternatives de Carreteres de la Generalitat (la triada per la Generalitat en roig i la preferida pel consistori, en groc) comparteixen inicialment el mateix traçat, la mateixa solució, fins més enllà del nucli de Tavernes, o siga en allò que seria la primera part del projecte. 


Com es va explicar detalladament en el plenari de febrer passat, i en base als estudis dels tècnics municipals,  l’ Alternativa 1 (en roig) encara que no travessa tan enmig de la vall, té un impacte ambiental molt negatiu per les connexions amb la N-332 i la comarcal a la platja - fixeu-vos hi en el grafic-, a més d'afectar  la zona humida dels ullals, que estan declarats “espais humits protegits” i afectar també l’enllaç a Borderia, on fa pensar caldrà una gran quantitat d’expropiacions que afectarien negativament les activitats econòmiques en la zona.

L’Alternativa 2 (en groc) és la recomanada pels tècnics, té una longitud total de 4'1 km. i  des del Camí Vell de Gandia, on es construiria una rodona d'entrada a la ciutat, seguiria després un camí paral·lel al Camí de les Llenques fins a la carretera nacional per la banda esquerra del riu Vaca.

Alternativa2 que la Generalitat finalment no ha contemplat

Aquesta alternativa, en opinió majoritària del consistori i dels tècnics municipals, facilitaria l’enllaç futur amb l’AP-7 i la carretera nacional N-332, però  a més a més, s’adiu i fa efectiu allò que preveu el PGOU en la xarxa primària, amb un pas per sota de l'AP7, cosa que obligaria a efectuar la permeabilització i millora dels terraplens de l'AP-7 i la N-332. Eixa actuació corregiria l’efecte de barrera dels rius Vaca i Vadell, amb la qual cosa s’ eliminarien molts dels problemes d’inundabilitat del terme i es faria més compatible l'ús racional del sòl de conreu.

Tota l’Alternativa 2, amb les esmenes proposades i aprovades pel plenari municipal, busca dos objectius: el primer és comú amb l’Alternativa 1 i és pacificar el trànsit de vehicles per dins del casc urbà, però afig un segon objectiu, que és la solució a un dels greus problemes que té Tavernes: l’efecte barrera i les inundacions en eixa zona de la vall.

La solució final que ha escollit la Conselleria de Política Territorial contempla en el seu procés de participació publica sembla ser que ha sigut per més fàcil d'execució i possibilitar les obres en un termini de temps més curt.


Tot el contrari l’Alternativa2 és més complexa en tots els sentits, però seria de més profit per a Tavernes en solucionar el greu problema de la zona inundable al voltant de la nacional i l’autopista.

Demanar aquesta solució  va ser l'elecció del consistori, i el motiu explicat pel regidor d'urbanisme Josep Llácer com podeu escoltar i  vore en el vídeo d'aquella sessió: l'Alternativa2 soluciona els problemes del trànsit i de la inundabilitat i, per tant, seria la millor alterativa global i de futur per a Tavernes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.