divendres, 8 de maig del 2020

Regidoria de Serveis Socials, Cooperació i Dependència: Balanç de la tasca duta a cap fins avui.




L'Ajuntament de Tavernes, a través de la Regidoria de Serveis Socials, Dependència i Cooperació que dirigeix Noèlia Alberola, de Compromís, ha posat a disposició a cap des de l'inici de la pandèmia de la Covid19 un conjunt d'actuacions dirigida a veïns/veïnes que ho necessita.

Entre aquests cal indicar:

El servei del SAD (Servei d'Atenció Domiciliària).

El servia ha fet atenció a domicili,  ha facilitat les compres i el dur medicaments a la població més vulnerable. 

Creació del rebost de queviures.

El contracte amb un petit comerç local ha permés que moltes famílies no hagen patit mancances alimentàries (80 famílies de forma continuada). Hi ha hagut coordinació amb Càritas per a evitar duplicitats i poder tindre un abast més gran (140 famílies). El treball de coordinació en xarxa ha permés que la tasca de Serveis Socials i el gran suport de Cáritas i Creu Roja haja arribat de forma més directa a les persones en risc. 

Coordinació amb entitats locals

Ajudes econòmiques.

La Regidoria de Serveis Socials ha activat ajudes econòmiques perquè ningú es quede arrere en una crisi socio-sanitària que arrossega greus conseqüències econòmiques: des del 13 de març, quan es va decretar el confinament, fins avui s'han tramitat i executat ajudes per un import de 56.000 euros. En total han estat registrat 545 atencions que han arribat a vora 2.300 persones. 

S'ha intensificat l'atenció a una part important de la població, com són les persones dependents, que són més sensibles en esta situació (145 atencions). 

Atenció psicològica

L'atenció psicològica ha estat una prioritat de sempre i l’Equip Base ha prestat el servei amb una psicòloga, a la qual s’ha unit una atenció especialitzada per al COVID, que atén afectats per aquesta malaltia i casos en què el procés de dol pot ser necessari (78 atencions especialitzades i 24 atencions coordinades amb l’equip base).

Equip de Serveis Socials
 
Seguiment escolar

S'ha dut a cap un seguiment escolar per a ajudar les famílies amb menors a càrrec, els quals ja necessitaven el reforç abans de la pandèmia, i amb la màxima que ningú es quede arrere. 

Quan l’Estat ens trasllade les mesures pertinents, s'ampliarà el reforç escolar que ja fem en època escolar per a preparar l'entrada en el curs vinent. 

La regidora de Serveis Socials, Noe Alberola
 
Agraïment i reconeixement als professionals de Serveis Socials

L'Ajuntament vol destaca i agrair la tasca dels professionals dels Serveis Socials Municipals, que han estat la cara invisible i més pròxima durant aquesta crisi i fora. La regidora Noe Alberola, responsable de l'area, ha indicat que "al llarg d'aquests dies han realitzat un gran esforç, amb voluntat, empatia, amor al seu treball i total entrega perquè els recursos apleguen a qui ho necessite. S'han fet torns de 12 hores, en dos grups per seguretat,  i així arribar a una atenció més àmplia".

La regidora de Compromís assenyala que, d'aquesta crisi, cal esperar que com a part positiva nasca una valoració de la gran tasca feta i la necessitat d'uns serveis socials que retornen la dignitat a les persones 365 dies a l'any. "Durant la crisi estan posant en risc la seua salut per a assegurar la dels altres, en especial en el SAD, uns grans, grandíssimes professionals"..

L'ajuda de la Conselleria de Polítiques Inclusives,  de vora 37.000 euros, s’afig a tots els recursos municipals esmentats, que calen en aquest moment crític. L'Ajuntament continuarà treballant amb recursos propis per a engegar polítiques que, una vegada passe la pandèmia, ens retornen l'estat de benestar i ens permeten estar al costat de les persones.

Basat en la nota oficial del web municipal. No es cap fake news


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.