dilluns, 2 de març del 2020

Tavernes pot ser una de les primeres ciutats en regular el trànsit del nucli urbà amb semàfors


Tavernes potser una de les primeres ciutats valencianes i espanyoles en usar un sistema de semàfors intel·ligents per a regular el transit en el centre de la ciutat. Almenys aquesta es la proposta que el Cap de la Policia, Miguel Chofre, va explicar als membres de la 23é Mesa per la Mobilitat reunits per estudiar una restricció del trànsit en el centre, Plaça Major, Passeig del País Valencià i adjacents.

La restricció, que no vol dir eliminació, del trànsit en el centre de la ciutat és una nova aposta per beneficiar el vianant, el ciutadà de a peu, front als vehicles i els seus efectes de contaminació, acústica pel soroll i atmosfèrica pels gasos del tub d'escapament.

La proposta de la Policia Local, explicada pel seu màxim responsable, no és realment una cosa novedosa i alguns exemples del sistema ja es dóna en ciutats espanyoles. Per no anar més lluny, la ciutat de Gandia va aprovar licitar el passat mes de novembre un sistema semblant al que es vol instaurar en el municipi valler.  A Tavernes, igual que vol fer la ciutat gandiana, la mesura afectaria principalment el nucli urbà, en el nostre cas al trànsit per la Plaça Major i el Passeig del País Valencià, amb els carrers annexos. 

Serà impossible recobrar un passeig per als vianants com el que hi havia abans de la destrossa del PP, però per què estan tan encabotats en què no es millore el centre i es facilte un millor ús per als vianants?

La mesura va ser ben acollida pels reunits que suggeriren també algunes modificacions a fer en la proposta. El pla en general busca descongestionar el centre de la ciutat, disminuir la contaminació i també el soroll i els perills d’un trànsit massificat als vianants i veïns mitjançant una reducció de la circulació que com ja vam avançar, es regularà per semàfors.

Per poder accedir al centre caldrà un permís, que se li concedirà als veïns i propietaris de comerços, que hauran de registrar la matrícula a l’Ajuntament. El semàfor disposarà de un lector de matrícules – el mateix sistema que veiem en tants pàrquings, com Carrefour o ADENA en l’aeroport- i si és una matricula registrada canviarà en verd el color del semàfor. Si no esta registrada, el color continuarà en roig i el pas implicarà la corresponent sanció mitjançant una multa que generarà automàticament el sistema informàtic.


Cal dir que, com es va explicar en la Mesa de Mobilitat, l’Ajuntament no instal·larà cap mitjà o element físic que puga servir per impedir el pas (barreres, bol·lards...) ni farà cap tipus d’obra, i tot el treball se li encomanarà al semàfor.

Ara, com ja vam informar, caldrà fer els estudis de costos i si la mesura s’aprova definitivament, licitar el canvi i procedir després a la instal·lació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.