diumenge, 16 de febrer del 2020

La regidoria d'Educació ha celebrat la "Fira d'Orientació Educativa" dirigida a alumnes de 4t ESO, 2n Batxiller i FP





La regidora d'Educació de l'Ajuntament de Tavernes que dirigeix Anna Bellver de Compromís ha desenvolupat durant dos dies d'aquesta setmana la "Fira d'Orientació Educativa" en la Casa de la Cultura. 


Tots els centres educatius vallers que imparteixen ensenyaments de 4t d'ESO han participat en unes activitats que estaven dirigides a ajudar-los a elegir el tipus d'estudi que volen fer, si seguir en batxiller o en cicles formatius. També s'ha prestat especial atenció a l'alumnat de 2n de batxillerat i FP bàsica però en vistes de donar una visió dels cicles formatius, i els tipus d'estudis públics i privats que poden seguir. 


La fira ha tingut un resultat satisfactori en opinió del professorat i alumnat i cal destacar que aquesta darrers cursos s'havia realitzat a Gandia o Dénia, on havien acudit els estudiants vallers, fins que enguany l'àrea d'Educació de l'Ajuntament ha pres la decisió de celebrar-la a la nostra localitat. I amb la confiança de poder millorar-la i ampliar-la a més alumnat en pròximes edicions.


La fira en si ofereix un "Programa d'Orientació Educativa i Laboral" amb un conjunt d'activitats que cercen desenvolupar les habilitats d'autoconeixement (capacitats, valors, motivacions i interessos... ), amb una informació sobre sobre  les diferents opcions educatives i professionals relacionades amb l'etapa en què es troben immersos.



Un fet important es que la fira es du a una familiarització amb amb el món laboral i la important responsabilitat que suposa emprendre una feina, cosa que els ajuda a prendre les pròpies decisions de manera responsable i coherent amb els seus interessos i motivacions personals.



La metodologia de treball ha estat la dinàmica de grups, amb l'aplicació Kahoot, preparada pels orientadors segons  nivell educatiu i perfil  dels participants. És una dinàmica interactiva que busca complir dos objectius: despertar la curiositat dels participants sobre temes, tant educatius com laborals, en els que tenen menys interès i un segon de amb la dinàmica resoldre dubtes i mites entorn del món  laboral i educatiu.


Els alumnes es dividien en equips, amb una tauleta per accedir a l'aplicació. La dinàmica  estava dirigida per les orientadores que en tot moment mantenien un Feedback amb els participants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.