Dimarts va tindre lloc la reunió número 23 de la “Mesa de mobilitat,
Espai públic i trànsit” de Tavernes on el Cap de la Policia Local va informar i va tractar una proposta general de restricció del trànsit en la zona centre
de Tavernes, així com la normativa d'ús dels patinets i d'altres vehicles de
mobilitat personal.
El Cap de la Policia Local explicava la proposta de restricció del trànsit que permet l’accés en tot
el centre de la ciutat nomes a veïns, vehicles comercials i de repartiments i de
ciutadans amb tendes i comerços així com els vehicles d’emergència.
El control es farà mitjançant un sistema de càmeres de
reconeixement de matrícules que les llegiran i, si el vehicle està autoritzat,
el semàfor que controla el trànsit es posara en verd i sinó en roig, amb la
qual cosa qui es bote el semàfor en roig serà sancionat.
Canvi de sentit del Carrer Major
Una de les principals propostes és el canvi de sentit del Carrer
Major per fer més funcional tot el
centre, donar-li una eixida a tots els vehicles que entren pel carrer Doctor Fléming
i continuen pel Carrer Major cap a la carretera, a la futura
rotonda que l’Ajuntament ha proposat a Carreteres de la Generalitat en
la zona del bar Madrid . Els carrers Doctor Fléming i Metge Grau funcionaran com a vies d’accés, d’entrada
i eixida, de la zona centre.
El carrer Empedrat seria per a vianants
Igualment es va parlar d’una proposta demanda veïnal i dels habitants del carrer
Empedrat, en ser un carrer que presenta molts problemes a l’hora de combinar el trànsit de vehicles amb el transit de
vianants. El veïnat proposa que La de vianants, sense trànsit.
Això farà que els vehicles que fins ara usaven el carrer
Empedrat passaran a usar el carrer de la Soledat, i canviaria el sentit del
carrer Església que ara és d’entrada i serà d’eixida cap al carrer La Barca.
Cal remarcar que és una proposta, no una solució definitiva, i està encara en fase d’estudi i d’aportació
de propostes de millora.
En el cas de les propostes, la Policia Local aprofita la nit per fer els recorreguts de canvi de sentit, amb el vehicle més gran que disposen
i així estudiar els girs i els canvis de
sentit, per comprovar que es poden fer amb facilitat i que permeten la maniobralitat dels vehicles.
Tot el que es va explicar està en fase d’estudi i pot haver-hi
modificacions en la proposta definitiva que pot tardar uns mesos en presentar-se. També hi ha previst
visitar altres municipis, on s’ha implantat els sistema, per vore el resultat. A
partir d’ací s’haurà de fer la proposta tècnica, la valoració econòmica de tots
els canvis i de la senyalització i això es consignaria en el pressupost i es
licitaria com a contracte obert. No es fàcil per tant que es puga aplicar abans
d’un any.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.