dimecres, 30 d’octubre del 2019

Posem al dia la informació que tenim sobre la prohibició de circular vehicles en el Camí Real



Dos dies de gestions, dilluns i dimarts, porta l’Ajuntament de Tavernes per poder esbrinar d’on va eixir l’ordre i en base de quins informes es va procedir a canviar la senyalització del Camí Real i restringir el pas a vehicles autoritzats en el cas de particulars. (Foto superior entrada al terme valler des de Xeraco).

Per cert, ahir els 4 senyals que hi havia al terme valler (als dos extrems del tram considerat com a via pecuària, i els dos d'encreuament del Pas d'Asensio) havien desaparegut. Algú els ha tret i els ha fet desaparéixer, però cal entendre que eixa "solució dràstica" tampoc no resol el problema creat, perquè els senyals no han estat suprimits per cap organisme oficial.

El regidor Josep Llacer, responsable del àrea de la seguretat ciutadana local, va mantindre el passat dilluns contactes amb Josep Llin, subdirector de carreteres, i amb Jesús Civera, director territorial de Medi Natural i inicialment va poder conèixer que els tècnics de les vies pecuàries havien confirmat que els senyals s’havien instal·lat a indicació de la Guàrdia Civil de Trànsit. 

Cami Real accés a la rotonda de la platja

En següents gestions, el director territorial de Medio Natural, Xavier Civera, li va confirmar  que hi ha com a mínim cinc escrits-informes de la Guàrdia Civil de Trànsit on s’índica que el tram de la carretera Natzaret-Oliva (CV-605), considerada com a via pecuària en gran part dels termes de Tavernes i de Xeraco, presenta un gran perill, que es produeixen molts accidents i per tant s’havia de restringir el trànsit de vehicles.

Igual li va indicar que hi ha un escrit de l'Ajuntament i de la policia local de Xeraco que diu que circular pel tram del seu terme és molt perillós. De tota manera, i si no estem mal informats, eixes apreciacions de perillositat foren escrites dins d’una sol·licitud xeraquera que demanava a la Generalitat solucions i la millora d'una via que en el seu terme és de molt difícil transit per l'estat total d’abandó. 

El Camí Real en el terme de Xeraco
Cal dir, perquè és el mateix problema i de fet els dos municipis han actuat de manera semblant. L’Ajuntament de Xeraco, com ha fet Tavernes, ha presenta un recurs contenciós-administratiu amb els mateixos arguments: rebuig total al Catàleg de Sistema Viari valencià i a la decisió que atribueix als municipis la conservació i el manteniment d’eixa via, cadascun en el terme respectiu. 

L’Ajuntament i el seu govern municipal no s’han deixat el tema de la mà. Ahir mateix, després de l’escrit que demana aclariments dels vehicles autoritzats. el regidor Josep Llàcer va sol·licitar una reunió urgent al Director Territorial per vore quina solució se li dona a l’embolic creat amb la mesura, i fins i tot s’espera que siga finalment el propi Director General, Fran Quesada, qui parle amb l’alcalde Sergi González per tal d’acordar alguna reunió explicativa sobre la problemàtica creada.
 
Encreuament amb el Camí  Pas d'Asensio

No cal ni dir que a Tavernes la mesura ha comptat des del primer moment amb el rebuig del sector agrícola de la població, en creure que és a qui més perjudica la nova situació.


L'Ajuntament demana l'aclariment d'ús 

L’Ajuntament de Tavernes, a través de la regidoria de Seguretat Ciutadana que dirigeix Josep Llácer, ha remés un escrit a la Generalitat on sol·licita aclariment sobre els vehicles als qual afecta o no la senyalització de la CV-6052 en un tram que el Decret 46/2019 , del Consell denomina “Tram de la CV-605 entre l’actual CV-603 a la platja de Tavernes de la Valldigna i el camí de la Mar de Xeraco en el seu terme municipal” 


El Camí Real en el terme de Xeraco

L’escrit recorda apartats de la Llei 3/2014 de la Generalitat sobre les Vies Pecuàries, en especial l’article 27 on diu que podran ser susceptibles d’usos tradicionals de caràcter agrícola que s’exerciten en harmonia amb el trànsit ramader i els valors ambientals existents. Així permet, com es preveu en la legislació estatal: Les comunicacions rurals i el desplaçament de vehicles i maquinària amb finalitat agrícola per al servei de les explotacions agràries pròximes a les vies pecuàries.

També eixe article (27.3) regula els usos compatibles, i afirma que en traçats o zones on les vies pecuàries travessen nuclis urbans, polígons industrials, urbanitzacions o s'utilitzen com a vies de servei i altres casos que siguen utilitzats sovint per vehicles, podrà circular qualsevol tipus de vehicle sempre prioritzant l'ús de pas de bestiar. 



En base a tot això, l’Ajuntament ha formulat dues preguntes per al seu aclariment:

- ¿Són d’aplicació a la via pecuària denominada CV-6052 per l’actual catàleg els usos compatibles referits en l’article 27.3 de la LVPCV? 

- ¿Quins vehicles i per a quins usos estarien autoritzats a circular per dita carretera els vehicles a motor?

Elaboració pròpia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.