dilluns, 1 d’abril del 2019

INFORME: El projecte de ronda de Tavernes avança i la Generalitat ha presentat tres possibles alternatives de traçat



La ronda de Tavernes avança passa a passa i el projecte redactat per la Conselleria d'Obres Publiques després de les gestions del govern municipal de Compromís es troba en fase d'exposició pública i al:legacions. 

Les gestions s'iniciaren en la passada legislatura (2011-2015), però amb la Generalitat del PP no es va avançar res. Han estat les gestions en aquesta legislatura del govern municipal de Compromís amb la Generalitat del Botànic les que han donat fruit. 

El projecte redactat és l'alternativa al previst de fa dècades, que havia d'aprofitar les obres de millora del riu Vaca, però que finalment no s'han executat perquè el govern de Rajoy les va paralitzar en el 2011 i va eliminar el projecte en fase d'adjudicació.

Objectiu principal: disminuir els més de 15.000 vehicles diaris que passen al dia per dins del casc urbà de Tavernes, enviar-los per una via fora de la ciutat. Això obligava, com ha assenyalat el govern de Jordi Joan en diverses ocasions i plenaris, a cercar alternatives  i no dependre de les obres del Vaca que ningú sap si el govern central reemprendrà. 

Ara i com a resultat de les gestions, la Generalitat ha presentat tres possibles alternatives per a la construcció de la ronda de circumval·lació vallera. Les podeu  comprovar en el mapa superior que obre la noticia. 

Totes tres tenen en comú  el lloc d’arrancament de la nova via, que seria una rotonda a construir enfront de la factoria Asfaltos Chova, travessar el Vaca i després anar a connectar amb la carretera nacional N-332 per tres alternatives dins del terme municipal. En el punt d'encreuament amb l'autopista A7 es contemplaria la preparació per a la unió, una vegada alliberada l'A7 al final d’enguany.

L'Ajuntament de Tavernes presentarà al·legacions al projecte, segons ha confirmat el regidor d’urbanisme Josep Llàcer, per tal de millorar-lo. En concret, l'alternativa assenyalada com a nº 2, seria la preferida sempre i es demanarà que es modifiquen aspectes del traçat que milloraran els problemes d’inundabilitat del terme.
 
L’alcalde Jordi Joan, es va reunir amb el secretari autonòmic d’Infraestructures de la Generalitat, Victoriano Sánchez-Barcáiztegui, acompanyat per la regidora d’Urbanisme, M. Carmen Canet, i tècnics municipals. No es va avançar res de res amb l'anterior Generalitat.


Millor és l’alternativa nº 2, però amb rectificats i més al sud   

L’Ajuntament, o almenys el govern de Compromís, veu amb bons ulls l'“Alternativa número 2” (en groc) que,  amb una longitud total de 4'1 km., arrancaria en la rotonda prop d’Asfaltos Chova, travessaria el riu Vaca, discorrerà paral·lel al riu fins arribar a les proximitats del Camí Vell de Gandia, on es construiria una rodona d'entrada a la ciutat, i seguir després un camí paral·lel al Camí de les Llenques que busca la carretera nacional per la banda esquerra del riu Vaca.

Aquesta alternativa, contempla des del punt de vista de la mobilitat no motoritzada, d'un itinerari carril bici complet al llarg del traçat que permetrà la connexió amb els trams de carril bici existent al costat de la CV-673, d'anada a la platja.

El regidor d’urbanisme Josep Llácer, confirma que  “es vol prendre com a base per al projecte final, però l’Ajuntament al·legarà, perquè considerem que se soluciona el problema del trànsit i el pas dels vehicles per dins de la ciutat, però no minimitza el problema d’inundabilitat”.

Per tant la proposta que presentarà l’Ajuntament serà que la nova carretera  s’allunye més encara cap al sud, i  que vaja paral·lela al Camí Herrera per enllaçar amb la nacional enfront de la partida coneguda com "El Tancat".

El regidor Llácer i l’arquitecte municipal amb el cap del Servei de Carreteres de la Generalitat del govern del Botànic, Vicente Serrano.

Les altres dues opcions ni considerar-les

Com hem dit totes les alternatives tenen l’inici del traçat igual: nàixer d’una rotonda prop d’Asfaltos Chova i travessar el Vaca però l’alternativa nº 1 (en roig)  va molt a prop del casc urbà, quasi paral·lela, i per terreny qualificat com urbà o urbanitzable. En arribar a la prevista rodona en el Camí Vell de Gandia seguiria un traçat que va a buscar l’actual rotonda de Borderia.

L’alternativa nº 3 (traçat negre) és rebutjada d’eixida perquè va pegada a la muntanya de l’Ombria i afectaria negativament zones de gran valor citrícola, medi ambiental i cultural, per l’afecció al jaciment de Bolomor, ja afectat pel pas de l’alta tensió, i el jaciment del Ràfol.



2 comentaris:

  1. De veritat que aneu a des-fer la Valldigna deixa manera tan brutal??

    ResponElimina
  2. Li traslladarem la pregunta a Carreteres de la Generalitat que és l'ama de la criatura i la que fa i desfà en temes de carreteres.

    ResponElimina

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.