La fotografia de la setmana és la preparació que ha efectuat l'empresa "Hidraqua Gestión Integral Aguas de Levante SA" com a adjudicatària de les obres del vial perimetral en la zona nord de la Platja de Tavernes.
Les fotografies ens mostren la zona tancada per dipositar els materials i la caseta que servirà per a tasques auxiliars així com les estaques de fusta en el terreny que marquen el recorregut del vial, després de l'acta de replanteig de l'obra que, segons hem pogut saber, es va realitzar fa uns dies.
Les fotografies ens mostren la zona tancada per dipositar els materials i la caseta que servirà per a tasques auxiliars així com les estaques de fusta en el terreny que marquen el recorregut del vial, després de l'acta de replanteig de l'obra que, segons hem pogut saber, es va realitzar fa uns dies.
Una vegada complerts aquests tràmits no cal ni dir que les obres es donen com a iniciades i res estrany que en aquesta setmana entrant comencem a vore la maquinària treballant i preparant tota la infraestructura de la que serà, conjuntament amb el col·lector de la platja, la inversió més gran feta en la platja els darrers 25 anys: sobre els 3 milions.
Hidraqua ha estat l'adjudicatària del vial per un valor de 414.517 euros, impostos inclosos, i el termini d'execució de l'obra una vegada fet el replanteig és de 6 mesos, però segons es va dir es paralitzaran les obres en arribar l'estiu per evitar molèsties als estiuejants.
El plenari municipal va aprovar aquesta quantitat en la sessió del mes de juny del 2018, amb el vot a favor només de Compromís. Malgrat la importància de l'obra per a la platja de Tavernes, ni el PSOE ni el PP aprovaren la inversió per a fer les obres. Cal indicar que en eixa sessió no estava present el regidor d'EU, que prèviament havia excusat l'absència per assumptes personals.
El govern de Compromís va efectuar la gestió del projecte al llarg del 2017 i 2018 conjuntament amb l'obtenció dels terrenys, aconseguits per ocupació directa mitjançant el procediment contemplat en la vigent LOTUP (Llei d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge), un procediment aprovat a iniciativa de Compromís en les Corts Valencianes i en el qual va jugar un paper destacat l'alcalde Jordi Joan com a impulsor de la iniciativa.
Alguns veïns presentaren un recurs contenciós-administratiu contra la decisió municipal i demanaren la paralització del projecte, cosa que el jutge no va acceptar perquè el vial és una infraestructura de la platja que ja estava contemplada en el PGOU del 2004, encara que anteriors governs no havien avançat res en la seua construcció.
Les obres permetran obrir un nou vial perimetral des del final de l’avinguda de la Marina, amb dos sentits, d'entrada i eixida entre les dues platges valleres, amb un ample de 18 metres i on, com ja hem dit, davall ha d’instal·lar-se el col·lector.
Pensava que aniria des del principi de l'avinguda la Marina fins el Lago Azul, al final tot el trànsit anirà a parar al Luna Park i pot ser un kaos... espere'm que no.
ResponEliminaSi pensem que fins Luna Park hi ha dos sentits en l'avinguda, un per anar i un per a tornar, i també el vial té dos sentits, un d'anar i un de tornar, cal deduir que s'uniran i des del principi de l'Avinguda, enfront de Turisme, i fins al canal que separa les dues platges hi haura un vial d'anada, i paral·lel el de tornada. No veiem motiu per al "kaos".
ResponElimina