dilluns, 11 de febrer del 2019

PLENARI FEBRER 2019: Tavernes s’ha adherit a la “ Plataforma d’Indignats amb RENFE “


El plenari de Tavernes va aprovar per unanimitat adherir-se al manifest presentat per la “Plataforma d’Indignats amb RENFE” i on demanaven al consistori valler que defense les seues peticions davant el Ministeri de Foment pel greu deteriorament que pateix el servei de transport de viatgers de rodalies.

La plataforma remarca que són 41.500 persones les que usen en conjunt les 6 línies de la xarxa, entre les quals es troba la línia de rodalies València-Gandia i viceversa, que afecta els ciutadans de Tavernes.

Entre altres coses, la plataforma denuncia els retards, cancel·lacions o supressió d'unitats en hores punta, les males condicions de confort i seguretat en que es viatja, sobre tot quan hi ha un excés de persones dempeus i les aglomeracions que es pateix quan s’arriba a l’estació del Nord de València pel conjunt d’incidències que habitualment es produeixen.


Davant aquesta situació, l’Ajuntament de Tavernes s’ha adherit a les peticions de la plataforma perquè considera que la ciutadania de Tavernes necessita que Renfe/Adif oferesca un servei de transport de rodalia de qualitat, accessible i segur. 



Tavernes sol·licita (resumit):

- Instar al govern de Madrid i al Parlament espanyol perquè aprove el pressupost que cal per recuperar les inversions retallades durant anys.

- Que el Ministeri prioritze la inversió en la millora de les línies de rodalia (recursos a personal, infraestructures i manteniment) com a mesures per aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible que marca l'Agenda 2030 subscrita per Espanya a la cimera de l'ONU al setembre de 2015.

- Una reducció general en els preus dels títols de transport; que els abonaments de 10 viatges valguen per un any i que s’oferesquen modalitat de bitllet per a persones que es desplacen al treball o estudi.


- Mantindre oberta els torns de validació en l’Estació del Nord perquè la circulació de viatgers es produesca de manera més àgil i segura.



- Eliminació total de les barreres arquitectòniques en les estacions i el material rodant. Ací es recorda el cas de Tavernes, on fa dècades que es reclama el pas soterrani.

- Millores en el sistema d’informació de les incidències del servei, sobre tot les que alteren l'horari establert.

- Posar a disposició dels usuaris un canal oficial online per a fer suggeriments/reclamacions a Renfe/Adif.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.