dimecres, 6 de febrer del 2019

INFORME: L'estació del tren a Tavernes, massa anys sense que RENFE i ADIF concreten una solució




El govern de Compromís ha sol·licitat una reunió amb els responsables d’ADIF per a exigir-los que acceleren el pas subterrani promés de fa molts anys. El regidor d'Urbanisme, Josep Llácer, ha confirmat la petició d'una nova reunió després que fa vora dos anys que responsables d’ADIF visitaren l'estació i anunciaren una millora que de moment ningú coneix quan s'executarà.

Llácer ha recordat que ADIF els va informar que després de l'estació de Xeraco, que ha inaugurat fa uns dies un pas subterrani, la següent estació era Tavernes, però a hores d’ara ningú sap de projectes o terminis concrets. És per això pel que el govern de Compromís vol conéixer la previsió i en quin estat es troba el projecte de millora de l'estació.




Recordem que la proposta nascuda de ADIF en aquella última visita era remodelar integrament l'estació conjuntament amb el pas subterrani, i adaptar-la a la normativa vigent quan a accessibilitat.

No obstant i si hem de ser realistes, hem de recordar que està pendent de redacció el projecte de duplicació de la via del tren entre Cullera i Gandia, amb la qual cosa les obres afectaren Tavernes i potser ADIF esperava a l'execució del desdoblament per a remodelar l'estació i construir el pas subterrani que Tavernes demanda fa anys. 


Ara fa dos anys

L’Ajuntament i el govern de Compromís no ha deixat de pressionar RENFE i exigir una solució a l’estació, i sobre tot al pas de les vies que posa en perill les persones per la falta total de seguretat i males condicions en que es fa el pas.

El mes d’octubre del 2016, una pregunta al govern de Rajoy efectuada pel senador de Compromís Carles Mulet, que traslladava al Senat la preocupació del govern municipal de Tavernes, rebia com a resposta el desembre d’eixe mateix any 2016 que l’estació de Tavernes gaudiria de millores. 
Visita en febrer del 2017
Després d’eixa resposta de Madrid, el mes de febrer del 2017, el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, i els arquitectes de l’Ajuntament es reunien amb el cap d’Instal·lacions, Carlos López de Ocáriz, i tècnics de Renfe, després d’una visita a l’estació de la Valldigna. L’objectiu era clar i concret: exigir la inclusió del projecte de l’estació entre les obres previstes per ADIF.

La reunió va servir perquè Renfe donara a conèixer a l’Ajuntament un avantprojecte on hi havia previst un pas subterrani per a passatgers per tal de creuar les vies amb seguretat i complint amb la normativa d’accessibilitat. A més, es contemplava l’ampliació de les andanes i la construcció d’un nou edifici, entre altres actuacions.

La reunió va ser aprofitada per Josep Llàcer per traslladar les demandes dels veïns i dels usuaris de l’estació de Tavernes en el sentit que volem una estació més funcional i adaptada a les exigències dels usuaris. Des d’aquell moment fins ara, han passat dos anys i no s’ha concretat un projecte i una obres definides en el temps quan a l’execució.


Per ací passàvem les vies en el 2006
 I des de fa molt més anys

Com hem dit, potser RENFE s’espere al desdoblament de les vies, però mentre tant Tavernes i la Valldigna espera des del 2001 les millores. En juliol de l’any 2001 l’aleshores Director General de Transports, Vicente Domine, acompanyat de Juan José Cholvi, gerent de rodalies de RENFE Valencia-Murcia i de Diego Alcázar y Bibiano Martínez, els caps de línea del ferrocarril, en la mateixa estació van confirmar al regidor Manolo Vidal (PP) la redacció del projecte de remodelació de l’estació per modernitzar-la i adaptar-la a les condicions de seguretat.

El desembre del 2006, el regidor Manolo Vidal i José Enrique Cortina, gerent de RENFE, es reunien en la mateixa estació de Tavernes. Era la repetició del 2001, i com va dir la premsa aleshores es confirmava que el Ministeri de Foment havia adjudicat obres de millores, amb una cafeteria, un ascensor i una passarel·la per creuar les vies. Les obres no es van executar.

El novembre i desembre del 2010 ADIF efectua unes “presumptes” millores que van resultar un total desgavell: no solucionaven el pas de les vies i enviaven als usuaris més lluny per travessar-les. És com està ara.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.