El govern de Compromís ha procedit a licitar l'obra denominada "Reparació escocells dels Carrers Camí Dula, Sant Antoni, Professor Sanchis Guarner, Monestir de la Valldigna, la Pau, Solidaritat, Constitució, 25 d'Abril i Mestre Serrano en la Urbanització "Els Sequers". Les fotografies ens mostren alguns exemples de la situació actual en que es troben els escocells en aquests carrers.
L’objectiu de l’obra, a
més de la genèrica que li dóna el nom general de reparació d'escocells, es millorar la seguretat per a
tots els vianants que utilitzen les esmentades vies urbanes, evitar els entropessons i les caigudes.
El govern de Compromís ha assignat com a pressupost per a executar
l’obra la quantitat de 120.000 euros, IVA inclòs. Les empreses interessades a presentar ofertes econòmiques tenen de termini fins
el dia 17 del present mes de desembre.
Esta obra era mes necesaria que la de la vorera
ResponEliminaDoncs, s'han fet les dos. Més sucre més dolç.
ResponEliminaCal entendre algunes coses respecte a la vorera que, les hem dites, però no es volen escoltar.
S'havia preparat el pla triat per als veïns en les reunions de barri que havien considerat com a prioritari "Repavimentar les voreres del carrer la Barca i la plaça Rei Joan Carles i adequar l’accessibilitat amb valor de 180.000 euros".
Tot per a millorar les voreres, fer accessibles i millorar tots els passos de vianants del carrer la Barca fins a la zona d'Els Sequers, i al mateix temps reparar tots els escocells del carrer.
En fer el projecte es van plantejar dos alternatives: 1) Reparar voreres, escocells i eliminar arbres i fer la vorera plana, sense res 2) Reparar-la, fer escocells nous i plantar arbres.
La nova normativa diu que en fer voreres cal que els escocells estiguen a un metre del rastell (mes o menys) i que els arbres estiguen a tres metres de façanes. Això implica fer voreres ben amples, com la actual, que segueix més o menys de tantes i tantes voreres fetes els darrers anys en ciutats per beneficiar el veí transeunt.
Per tant era una decisió política, o simplement reparar o aprofitar i deixar la vorera segons normativa vigent. Suposem que al final el criteri va ser fer un carrer ample com és, amb arbres i vegetació, i que tot no fora un sequeral de formigo en la banda del sol. Es pot estar o no d'acord, però la decisió política la pren el polític. I simplement va seguir la tendència actual en totes les ciutats modernes i europees: valorar i beneficiar el servei del vianant, de les persones, de la gent que camina i va a peu per la ciutat.
Tema a banda, i que interessadament s'ha mesclat quan no tenien res a vore, amb el fet que les obres de millora de passos de vianants i fer un carrer unidireccional implicava llevar uns quants aparcaments, encara que no és una zona de gran densitat poblacional i les cases individuals quasi totes tenen les seues cotxeres.
I això ben atiat demagògicament per algun ppartit es va convertir en el folló que va hi haure, quan el mateix ppartit en arreglar moltes voreres del centre, i canviar els taulells roig-blanc pels lletjos grisos actual, va fer el mateix.
Al final que plantegem, com a veïns de Tavernes, una ciutat i serveis per als vehicles o ciutat i bons serveis per als vianants, els pares amb cotxes de bebé i persones de mobilitat reduïda amb cadires de rodes o una ciutat pensada per als cotxes? I això és un debat que, almenys en la Mesa de Mobilitat de Tavernes, després de moltes reunions va quedar clar: una ciutat per a les persones.
Una molt bona noticia per tots els veins, Compromis sempre mirant per els veins i veines, no com el pp que no ha fet res en mols anys, si perdoneu... gastan sense control en obres faraoniques que no en solucionat res.
ResponEliminaDisculpa, però en les reunions veinals no quedarem en fer voreres i pavimentar, sino que voliem reduir les futures inundacions en els baixos en cas de pluja, per tant demanarem una sol.lució i l'ajuntament va interpretar que voliem refer les voreres
ResponEliminaUnknown de les 0:53
ResponEliminaRes a disculpar. Té tot el dret a opinar com nosaltres a dir-li que en cap moment em dit que aquesta obra va ser una de les prioritàries dels veïns per a la Zona Sequers-Magraner-Carrer la Barca.
Convindrà amb nosaltres que l'obra d'arreglar els escocells era una aspiració de fa anys i anys i anys i mai atesa. Tot el mon sap que feia falta i més encara en els carrers de vianants que hi ha, així com arreglar els escocells de la resta de carrers.
De tota manera, segons vam publicar en el seu moment, la prioritat va ser repavimentar i arreglar els carrers de vianants i altres de la zona nord dels Sequers. Igual, encara que amb canvi tècnic de nom, és aquest projecte.