El consistori de Tavernes va aprovar la proposta presentada per Compromís i demanarà a la Conselleria d’Obres Públiques que incloga un enllaç a l’autopista AP-7 al nostre terme municipal per connectar-la amb la N-332 i la CV-50. La connexió es contemplaria dins del pla de connectivitat de l’AP-7 que la Generalitat pretén negociar amb el Ministeri de Foment.
La resta de partits es van sumar a la proposta de Compromís i finalment es va aprovar com a moció conjunta). També contempla reclamar al Ministeri de Foment la permeabilització del traçat de l’AP-7 en la confluència amb els rius Vaca i Badell, principalment, i altres barrancs locals.
L’objectiu és solucionar els problemes d’inundabilitat generats per la construcció de l’autopista AP-7, que ha provocat en els episodis de grans pluges quantiosos danys econòmics i materials en habitatges, garatges, centres educatius, edificis públics, terrenys de cultiu, sòl industrial, vies públiques i camins rurals del nostre municipi.
Cal recordar que la promesa de la permeabilització es una assignatura pendent des de setembre del 1996, quan el Vaca va inundar Tavernes i aleshores el govern de Zaplana (PP) va prometre fer les gestions per aquestes obres. Han passat més de 20 anys i estem igual.
La resta de partits es van sumar a la proposta de Compromís i finalment es va aprovar com a moció conjunta). També contempla reclamar al Ministeri de Foment la permeabilització del traçat de l’AP-7 en la confluència amb els rius Vaca i Badell, principalment, i altres barrancs locals.
L’objectiu és solucionar els problemes d’inundabilitat generats per la construcció de l’autopista AP-7, que ha provocat en els episodis de grans pluges quantiosos danys econòmics i materials en habitatges, garatges, centres educatius, edificis públics, terrenys de cultiu, sòl industrial, vies públiques i camins rurals del nostre municipi.
Cal recordar que la promesa de la permeabilització es una assignatura pendent des de setembre del 1996, quan el Vaca va inundar Tavernes i aleshores el govern de Zaplana (PP) va prometre fer les gestions per aquestes obres. Han passat més de 20 anys i estem igual.
Final del passeig Colom. 11 setembre 1996 |
Un poc d’història
L’any 1969 s’inicià la construcció de l’autopista AP-7, la infraestructura viària que connecta tota la costa de la mar Mediterrània, des de la frontera amb França fins Algesires i forma part de la ruta europea E-15.
Per les continues prorrogues concedides per l’Estat Espanyol a AUMAR, la situació de pagement de l’AP-7 s’ha convertit en un greuge comparatiu i una discriminació dels valencians respecte a la majoria d’habitants d’altres territoris que gaudeixen gratuïtament d’infraestructures semblants.
Els veïns i veïnes de Tavernes hem hagut de pagar i repagar durant molts i molts anys per utilitzar una infraestructura amortitzada amb escreix per l’empresa concessionària, que ha obtingut generosos guanys i beneficis aprofitant-se de la necessitat que tenim per desplaçar-nos cap al nord o cap al sud i també tenen les empreses de transportar les seues mercaderies i productes.
Una autopista amb greus problemes d'inundabilitat
Sempre s’ha dit que l’autopista en creuar la Valldigna havia d’anar sobre pilars, però en l’últim moment es va decidir que sobre talussos, més barats, i també sempre s’ha dit que l’Ajuntament franquista de l’època mai no va protestat.
Siga com siga, la construcció de l’AP7 al seu pas per Tavernes no va tindre en compte els problemes d’inundabilitat ni l’impacte sobre el rius Vaca i Badell que augmentaven més el risc. Així molts recorden encara les grans pluges, com les de l’11 de setembre de 1996 o les del 19 d’octubre de 2007, amb greus inundacions i quantiosos danys econòmics i materials.
El govern de Compromís s’ha reunit en diverses ocasions tant amb la Delegació del Govern com amb la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, demanant la permeabilització del traçat de l’AP-7, més que res en la seua confluència amb els rius Vaca i Badell per solucionar els problemes d’inundabilitat.
En aquest context, el projecte de laminació i millora del drenatge del riu Vaca, les obres de les quals van ser declarades prioritàries i urgents en 2005 quan es va aprovar el Pla Hidrològic Nacional i aprovat tant pel Ministeri de Medi Ambient com per Acuamed des de l’any 2011 amb valor de 47 milions d’euros, que el Govern de Rajoy (PP) va paralitzar i encara està pendent d’adjudicar, solucionava parcialment els problemes d’inundabilitat perquè no contemplava el mur artificial del terraplé de l’AP-7, la N-332 i la línia fèrria València-Gandia.
La connexió per eliminar el pas de milers de vehicles pel mig de Tavernes
El passat 8 de març es publicava al DOCV la licitació de la redacció del projecte bàsic de la variant que durà la CV-50 fora de nucli urbà de Tavernes i la connexió amb la N-332. El projecte ha nascut a iniciativa del govern municipal de Compromís, que s’ha reunit diverses vegades amb la Direcció General d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat.
Les reunions han transmés la necessitat per a Tavernes i per a la Valldigna de connectar les tres artèries principals que comuniquen diferents comarques, províncies i comunitats autònomes: l’autopista AP-7, la nacional N-332 i la carretera autonòmica CV-50, i més quan milers i milers de vehicles, molts d’ells pesants, transporten tot tipus de mercaderies pel mig de Tavernes i la Valldigna diàriament, amb desplaçaments de desenes de quilòmetres per a accedir des d’una a altra via de comunicació.
També el Grup parlamentari Compromís, a instàncies del grup municipal de Compromís de Tavernes, ja va presentar una esmena als Pressupostos Generals de l’Estat del 2018 proposant la redacció d’un estudi informatiu, estudi d’impacte ambiental i projecte d’execució d’un enllaç entre les ja esmentades carreteres AP-7, N-332 i CV-50 al terme municipal de Tavernes.
18.000 vehicles diaris pel mig de Tavernes |
L’objectiu era efectuar l’enllaç a l’AP-7 en Tavernes per fer innecessària l’execució de les obres de desdoblament de la N-332 amb estalvi econòmic i evitar l’impacte ambiental en el territori que provocarà l’ampliació del traçat de la N-332 des de Tavernes fins Xeraco i Xeresa.
No cal ni dir que aquesta esmena, com tantes altres referides al País Valencià, no van prosperar en ser votades en contra pel PP i Ciudadanos.
No cal ni dir que aquesta esmena, com tantes altres referides al País Valencià, no van prosperar en ser votades en contra pel PP i Ciudadanos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.