divendres, 26 de gener del 2018

La Línia Verda un bon mitjà per a resoldre les peticions ciutadanes a l'Ajuntament




¿I què és la Linia Verda? potser s'esteu preguntant, perquè igual desconeixeu aquest servei. Val a dir que l'Ajuntament el va posar en pràctica i està a l'abast de tots i totes des del mes de maig del 2013, i des d'aleshores ha facilitat resoldre milers d'incidència en la via pública. 

Per tant podem afirmar i confirmar que la Línia Verda és un mitja àgil i còmode, un canal directe perquè els ciutadans es comuniquen amb l’Ajuntament per a informar sobre els desperfectes en el municipi. La resposta és bastant ràpida, llevat de casos puntuals que podem requerir més temps perquè necessiten de gestions. Cal dir que aquesta iniciativa va  dirigida als ciutadans i ciutadanes, però també a les empreses.  

L'any passat l’Ajuntament va rebre a través de la Línia Verda un total de 555 peticions de les quals 453 ja s’han solucionat o estan en tràmit de solució, o siga un  81,6% del total d’incidències presentades. 

Les incidències més comunes notificades estan relacionades amb la detecció de deficiències en l’enllumenat (16%) i netedat (15%). També hi destaquen les 57 incidències relacionades amb desperfectes en voreres i altres 23 incidències referides a desperfectes en les vies públiques.
 
L'aplicació es pot usar a través de Smartphone o tauleta després de la descàrrega gratuïta des de Play Store o APP Store i té un maneig fàcil que expliquem després. Facilita la gestió diària als responsables municipals, agilita els temps de reacció i dóna a conèixer situacions de millora de les quals, si no fóra per la col·laboració ciutadana, l'Ajuntament no tindria constància.






Procés en un mòbil per comunicar una incidència a l'Ajuntament

Un exemple de funcionament


Una vegada instal·lada l’aplicació, totalment gratuïta, si cliquem damunt de “comunicar incidències” se’ns obri una pantalla que dóna totes les possibles alternatives. En escollir-ne una,  se’ns obri un mapa de la ciutat on el GPS localitza el punt exacte. Podem fer una fotografia del lloc concret on hem trobat el problema i se’ns obre un darrer pas per poder escriure allò que desitgem. Tota aquesta informació s’envia en temps real als tècnics que poden iniciar les gestions de solucions.


Enrique Chofre, regidor de Modernització de l’Ajuntament de Tavernes, ha destacat que “Línia Verda ofereix un canal horitzontal de comunicació entre la ciutadania i el consistori que dóna més agilitat a la gestió de les incidències. És important introduir en la dinàmica diària de la institució tota millora que ens faça més efectius, així com noves ferramentes que ens permeten tindre una relació més fluida amb les persones”.

5 comentaris:

  1. Podrien llevar el 902 que es de pago i posar un normal que es mes barato.

    ResponElimina
  2. Passeu-li l'article a la portaveu del PP a vore si s'entera de que tenim este servici i deixa de fer el fava en els plens.

    ResponElimina
  3. Sóc un fan de la línea verda i l'empre sempre que trobe un desperfecte però he de reconèixer que últimament tarden més en solventar els problemes.
    També algun que el donen com a solventat i no ho està.
    No obstant això pense que és una de les millors idees que s'ha tingut.
    Jo continuaré emprant-la i evangelitzant el seu ús tot i la davallada de resposta que jo percep.

    ResponElimina
  4. Molt bon servei per a tindre un contacte directe amb l'ajuntament sense tindre que fer 'papeleos i per a resoldre els problemes del dia a dia del poble.

    ResponElimina
  5. Molt mal l'article del Llevant de hui. En comptes d'informar del servici com era la idea de l'ajuntament en la web s'ha dedicat a deixar caure que tot està malament. En Gandia no fan el mateix tipo de noticies ni paregudes.

    ResponElimina

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.