Hem llegit en la premsa que el Ministeri de
Foment del govern de Rajoy invertirà 600 milions per a soterrar vies ferroviàries a l'Hospitalet de
Llobregat (Catalunya). També soterrarà
les vies a Montcada, amb pressupost de 200 milions d'euros.
Les obres són
semblades a les pendents a València (túnel de Serreria, la nova estació del
Parc Central i el condicionament de l'estació de l’AVE Joaquín Sorolla de l'AVE)
que no tenen gens clar el futur.
El túnel de
Serreria és clau per al Corredor Mediterrani. L’alcalde Joan Ribó ha
sol·licitat insistentment la construcció però Foment ignora les peticions. Damunt, Madrid insisteix que el túnel de
Serreria el pague l'Ajuntament.
Generalitat,
Ajuntament, Foment i Adif van subscriure el 2003 un conveni per a executar el Parc Central
i l'Estació Central, intermodal i soterrada, túnel passant i canal d'accés. Del 2003 al 2017, han passat 14 anys, d'ells 12 amb govern del PP a l'Ajuntament. El projecte està parat i damunt el govern de Rajoy vol reduir la inversió.
L’estació de
l'AVE «ha caducat»
-La remodelació de
l'actual estació de l'AVE de València està pendent. L'actual forma part d'un
projecte provisional amb data de caducitat en el 2014. En el 2015, el govern de
Rita Barbera (PP) va anunciar que les obres es durien a terme en l'actual
legislatura. Però res.
Les obres a
València esperen a que Foment invertesca, mentre altres ciutats veuen
accelerades les connexions. I a Catalunya no són els únics:
-El març passat el
Ministeri de Foment i el Govern basc firmaren un acord per soterrar les vies d'alta velocitat en les tres
capitals basques. El cas de Bilbao és quasi idèntic al de València amb el Parc
Central. Però allí sí actuen, ací no.
- Un altre cas:
Foment destinarà 400 milions d'euros per al deute de la Societat d'Alta
Velocitat de Valladolid.
-El febrer, Foment
va anunciar que les obres de les línies d'alta velocitat Madrid-Múrcia i
Madrid-Granada estaran concloses i iniciaran proves de circulació enguany.
Mentrestant, València està amb una estació provisional que no ha estat renovada.
-També Foment ha
anunciat la construcció del tram Múrcia-Almeria amb una inversió de 2.000
milions d'euros.
I després Montoro
diu que, quan Compromís li reclama inversions, fa “un discurs victimista”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.