El Ministeri de Foment i el Govern Basc han arribat a un
acord polític i tècnic: accés soterrat de l'alta velocitat a les tres capitals
basques. L’operació és la mateixa que València... porta 30 anys reivindicant
sense que per ara sapiguem si s'executarà!!!.
L'operació ferroviària i urbanística del Parc Central de València s'assembla molt a la que el Ministeri de Foment ha aprovat per a les ciutats basques ( 800 milions d'euros) i serà un gran avanç , especialment per a Bilbao i Vitòria, que alliberen els centres urbans d’un mar de vies de tren.
L'operació ferroviària i urbanística del Parc Central de València s'assembla molt a la que el Ministeri de Foment ha aprovat per a les ciutats basques ( 800 milions d'euros) i serà un gran avanç , especialment per a Bilbao i Vitòria, que alliberen els centres urbans d’un mar de vies de tren.
A Bilbao serà intermodal i soterrada en dos nivells, com la dissenyada per a València, però ací el Ministeri de Foment l'ha paralitzada en un calaix i ara vol redactar de nou amb un únic nivell per a abaratir costos. A la fotografia, els terrenys on ha d'anar.
Cal saber que l'any 2003 la Generalitat, l'Ajuntament, Foment i Adif van fimar un conveni per a impulsar el Parc Central i una Estació Central, intermodal i soterrada, de túnel passant i canal d'accés a València. Part del cost de l'operació es pagava amb aprofitaments urbanístics, en concret de quatre gratacels en les cantonades del parc de 260.000 metres que s’havia de construir. D'això han passat vora 14 anys...
Segur que a Bilbao, Vitoria i Sant Sebastià estaran acabades
i en funcionament i ací encara estarem en bajoqueta. I així portem 30
anys.... però ofrenem noves glòries a
Espanya!
Els bascos diran el que voldran, però la veritat és que, en certa manera, sempre han estat els "xiquets mimats" de l'Estat espanyol. I potser, des de fa segles.
ResponEliminaAixò dels concerts econòmics forals i arreplegar ells els impostos i després enviar-li a Madrid la part que li correspon a l'Estat, dóna molts avantatges.
ResponEliminaI ací fem al camí a l'inrevés i ens arriba el que arriba. La notícia és una bona explicació del que passa a les terres valencianes, per no parlar del Corredor Mediterani, el tren de la costa fins Alacant EN LA ZONA MÉS TURÍSTICA DE L'ESTAT, O UNA DE LES QUE MÉS, etc, etc.
Però ofrenem glòries a Espanya.