No solem opinar sense abans
no tindre la informació al nostre abast. L’opinió sense informació sol donar
pas a critiques poc fonamentades i sempre
hem fugit d’això. Es podrà estar o no d’acord amb les nostres opinions, ara una
cosa és certa: mai no hem fet un “estat de la qüestió” sense reflexionar,
meditar i tindre la màxima informació.
Nosaltres hem preguntat, ens hem interessat, i molt, sobre les voreres del carrer la Barca. I ens temem que realment el que realment hi ha és que alguns volen places d’aparcament abans que unes voreres com cal i on poder passejar el veïnat. I això no ho diuen perquè políticament no és correcte. No volen expressar que prefereixen els cotxes als vianants i desvien la qüestió a temes tècnics que sembla ser no han preguntat i que, pels escrits, sembla ser desconeixen.
Uns fets a tindre ben en compte:
1. Abans hi havia arbres on no podia haver arbres: les voreres eren massa estretes, i tenien l’amplada que tenien perquè el carrer estava dissenyat per a doble sentit. Al final, i ja fa molts anys, el carrer va ser de sentit únic i el varen adaptar per a aparcar en bateria.
2. Varen posar arbres (molt mal fet) i la conseqüència de posar arbres on no tocava ha estat destrossar les voreres. El mateix regidor d’EU està cansat de repetir que la jardineria no és la que pertocava, segons projecte.
Per tant, i davant la situació ara es podien fer dues coses:
1. Arrancar els arbres, tapar i arreglar. Tornar el carrer en doble sentit.
2. No arrancar els arbres, però condicionar la vorera per a arbres. I per acollir arbres la NORMATIVA diu que les voreres han de tindre un mínim de 3 metres, que és el que s’està fent. I es continua amb sentit únic per a vehicles. I plantar arbres grans i no pas uns tarongerets. En definitiva: dissenyar una zona on l’interés dels vianants estiga per damunt del dels cotxes.
La decisió presa pensem està més d’acord amb la voluntat d’una ciutat mediambientalment amable, sostenible i de mobilitat, uns valors que no oblidem varen ser plasmats en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) i que també són valors del govern actual.
L’obra és la resposta a una demanda veïnal, expressada dins d’un procés de participació ciutadana, amb dues reunions per cadascun dels barris de Tavernes. A cada reunió van assistir l’arquitecte i els tècnics per assessorar els veïns, i els que hi van acudir, van votar dedicar més atenció i més millores per als vianants que les oferides pels carrers de vianants d’Els Sequers.
La demanda veïnal s’està solucionant amb els paràmetres tècnics adequats: millora de l’accessibilitat, recomanacions del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) i amb l’afegit que l’execució de l’obra fa accessibles els accessos a la Plaça Rei Joan Carles.
I com ja hem dit adés, nosaltres ens temem que realment el que hi ha és que alguns volen places d’aparcament abans que unes voreres com cal i on poder passejar el veïnat. Però això no ho diuen perquè políticament no és correcte.
Al final, no hi ha millors arguments que els nascuts de la raó i el trellat de les persones: ¿hi ha algú que prefereix caminar sobre una vorera estreta i plena de bonys i clots a caminar sobre una vorera ampla, ben segura i accessible? Sembla ser que sí, que hi ha gent que ho prefereix, però no s’atreveix a dir que realment vol places d’aparcaments i que els vianats s’apanyen. Ells passen d’una ciutat mediambientalment amable, sostenible i amb mobilitat segons el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS).
L’opinió expressada en “L’Estat de la Qüestió” és únicament i exclusivament de l’equip de La Cotorra.
Nosaltres hem preguntat, ens hem interessat, i molt, sobre les voreres del carrer la Barca. I ens temem que realment el que realment hi ha és que alguns volen places d’aparcament abans que unes voreres com cal i on poder passejar el veïnat. I això no ho diuen perquè políticament no és correcte. No volen expressar que prefereixen els cotxes als vianants i desvien la qüestió a temes tècnics que sembla ser no han preguntat i que, pels escrits, sembla ser desconeixen.
Uns fets a tindre ben en compte:
1. Abans hi havia arbres on no podia haver arbres: les voreres eren massa estretes, i tenien l’amplada que tenien perquè el carrer estava dissenyat per a doble sentit. Al final, i ja fa molts anys, el carrer va ser de sentit únic i el varen adaptar per a aparcar en bateria.
2. Varen posar arbres (molt mal fet) i la conseqüència de posar arbres on no tocava ha estat destrossar les voreres. El mateix regidor d’EU està cansat de repetir que la jardineria no és la que pertocava, segons projecte.
Per tant, i davant la situació ara es podien fer dues coses:
1. Arrancar els arbres, tapar i arreglar. Tornar el carrer en doble sentit.
2. No arrancar els arbres, però condicionar la vorera per a arbres. I per acollir arbres la NORMATIVA diu que les voreres han de tindre un mínim de 3 metres, que és el que s’està fent. I es continua amb sentit únic per a vehicles. I plantar arbres grans i no pas uns tarongerets. En definitiva: dissenyar una zona on l’interés dels vianants estiga per damunt del dels cotxes.
La decisió presa pensem està més d’acord amb la voluntat d’una ciutat mediambientalment amable, sostenible i de mobilitat, uns valors que no oblidem varen ser plasmats en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) i que també són valors del govern actual.
L’obra és la resposta a una demanda veïnal, expressada dins d’un procés de participació ciutadana, amb dues reunions per cadascun dels barris de Tavernes. A cada reunió van assistir l’arquitecte i els tècnics per assessorar els veïns, i els que hi van acudir, van votar dedicar més atenció i més millores per als vianants que les oferides pels carrers de vianants d’Els Sequers.
La demanda veïnal s’està solucionant amb els paràmetres tècnics adequats: millora de l’accessibilitat, recomanacions del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) i amb l’afegit que l’execució de l’obra fa accessibles els accessos a la Plaça Rei Joan Carles.
I com ja hem dit adés, nosaltres ens temem que realment el que hi ha és que alguns volen places d’aparcament abans que unes voreres com cal i on poder passejar el veïnat. Però això no ho diuen perquè políticament no és correcte.
Al final, no hi ha millors arguments que els nascuts de la raó i el trellat de les persones: ¿hi ha algú que prefereix caminar sobre una vorera estreta i plena de bonys i clots a caminar sobre una vorera ampla, ben segura i accessible? Sembla ser que sí, que hi ha gent que ho prefereix, però no s’atreveix a dir que realment vol places d’aparcaments i que els vianats s’apanyen. Ells passen d’una ciutat mediambientalment amable, sostenible i amb mobilitat segons el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS).
L’opinió expressada en “L’Estat de la Qüestió” és únicament i exclusivament de l’equip de La Cotorra.
Eixa actuacio als sequers no era prioritaria ,davant les mancances que hi han en altres voreres que mai s'han fet.
ResponEliminaBé, si el que dieu es així, ho trobe correcte.
ResponEliminaLa pregunta es: faran les voreres dels dos costats igual d'amples?
Perquè arbres hi han a les dues voreres.
No deixaran una de 3 metres i la de enfront de menys, no?
Quede pendent de resposta.
Anònim de les 15:04
ResponEliminaHi ha vegades que sembla ser que vostés no lligen, o no volen llegir. I ho diguem ben clar en la noticia el perquè de l'obra. Ara si vol més ampla l'explicació li la donem, encara que pensem serà faena perduda però almenys altres persones ho llegiran:
L'Ajuntament va fer reunions de barri amb l'objectiu d'arreplegar les propostes i inquietuds dels veïns de cada barri del municipi i acordar les dos actuacions més importants que necessita cada zona.
Les primeres sessions van recollir les opinions i propostes dels ciutadans i es va explicar que per cada zona eixirien dos inversions. En la segona sessió, els tècnics de l'Ajuntament, que havien analitzat les inversions proposades per a vore les viables i el cost, les van exposar als veïns i aquests les van ordenar de major a menor importància per a ells.
En el barri Magraner/Sequers van eixir dos obres amb este ordre de prioritat:
1. Repavimentar les voreres del carrer la Barca, en la zona Sequers, i adequar l'accessibilitat; cost de 196.000 euros.
2. Repavimentar voreres dels carrers per a vianants i la part alta de la zona dels Sequers, alhora que s'adequa l'accessibilitat, són vora 200.000 euros.
Les obres del carrer de La Barca va ser la prioritària per als veïns de la zona. Igual que vosté diu que no era prioritària, els veïns que si anaren la van considerar prioritària. Estem segur que vosté no va anar a cap de les reunions, ni tan sols la del seu barri.
1. Arrancar els arbres, tapar i arreglar.
ResponEliminaEixa des del meu punt de vista com a veí havera sigut la sol.lució més convenient (i segurament la més econòmica). No entenc per què s'hauria de fer de doble sentit i no deixar-ho com estava.
Justament a la zona dels sequers no tenim cap problema de "peatonalització", més bé tot el contrari. Els dos carrers paral·lels al carrer la Barca śon per a vianants. El de dalt i el de baix.
I jo ho dic obertament, em preocupa els llocs d'aparcament dels Sequers, en eixa zona passarem a tindren menys de la mitad. I no s'ha d'oblidar que dins d'eixos cotxes viatgen persones i moltes vegades per necessitat, per que treballem a fora. Que sembla que solament ens hem de preocupar dels vianants, però em reitere: en eixa zona no tenim cap problema, sempre hi ha gent passetjant o passetjant el gos (els excrements que es deixen són prova del que dic)
Aquest govern ha fet moltes coses bones i ha hagut de bregar amb moltes dificultats que venien d'abans (parking, piscina, colector, ...)
Això ho sabem i ho tenim en compte, però quan fa alguna cosa malament (i al meu criteri aquesta trobe que és nefasta) també crec que li se ha de dir, per que lo que va a fer ho tindrem que suportar els veins de per vida.
A mi no m'importaria que peatonalitzaren el passeig colon, per exemple. Però per que no visc allí, i més falta li fa que a eixa zona del carrer la barca.
I per a finalitzar, l'elecció de la vorera a eixamplar tampoc pense que es la més adequada, justament la que han eixamplat la creuen dos carrers i la que està en front no la creua cap, el que vol dir que el vianant podria creuar de punta a punta sense baixar de la vorera. Al meu parer l'opció més adequada per als vianants havera sigut eixamplar l'oposada, o millor encara el cami la dula, que es el trajecte que fa la gent que va a passejar.
El govern ha fet (al meu criteri) una típica del PP, gastar-se els diners en solventar parcialment un problema i afegir un altre.
I dic parcialment per que quasi tota la zona dels sequers té problemes amb les voreres a causa dels arbres.
I per finalitzar vull dir que jo tampoc vaig anar a la reunió del barri (sols m'he assabentat d'una) per que em va ser impossible, però això no té res a veure per que ací no estem parlant del QUÈ (reparar voreres) si no del COM.
Esta obra es perfecta. Un 10 per al govern de Compromís. Tot el poble la volia. Era urgent.
ResponEliminaAixò es el que voleu escoltar?
i davant està el passeig Sequers... que ja es passeig, i canviant les baldoses i arbres, doncs ja està!!!
ResponElimina1. Repavimentar les voreres del carrer la Barca, en la zona Sequers, i adequar l'accessibilitat; cost de 196.000 euros.
ResponEliminaAquesta va ser la primera priorització, en efecte. Però estic més que segur que si s'hagues presentat al veïnat el projecte que s'està executant, s'hagués rebutjat per unanimitat dels presents. Tal i com s'estan fent les coses ens porten a perdre la confiança en la forma de fer realitat la participació ciudadana del govern municipal.
Publicació falsa. No ha sigut mai el carrer la Barça dels Sequers doble sentit.
ResponEliminaMai.
Disculpe'ns però de falsa res. Vosté és el que fa un comentari fals i que ací mai no hem dit.
ResponEliminaSi vosté no llig bé o no compren el que llig no és el nostre problema.
Ho hem dit ben clar en la redacció:
"perquè el carrer estava dissenyat per a doble sentit. Al final, i ja fa molts anys, el carrer va ser de sentit únic i el varen adaptar per a aparcar en bateria".
O siga es va dissenyar perquè fóra de doble sentit i al final es va usar en sentit únic.
Li aconsellem que llija bé les coses abans de posar en dubte les coses i acusar-nos de dir falsetats.
Al final com queda l'assumpte?
ResponEliminaSi l'obra es fa pel tema arbres que estan malament, faran les dues voreres del Carrer la Barca o només la que estan fent actualment?
I si només fan eixa (que és el que crec), a la d'enfront li arreglaran la part dels arbres que estan malament?
Seguim esperant resposta.
Doncs no li podem dir ara per ara, encara que pensem que eixa pregunta no correspon contestar-la a nosaltres. Vosté, que suposem un veí del carrer vist el gran interés que té en el tema i que ens sembla normal si hi viu, pensem seria millor que s'adreçara al departament d'urbanisme de l'Ajuntament on li podran donar tots els detalls.
ResponEliminaMolt bé. Així ho faré.
ResponEliminaPerquè si no, seria un agravi comparatiu que d'un costat tingueren vorera gran, bonica i amb els arbres adecentats, i els de l'altre costat es quedaren amb la vorera plena de bonys al voltant dels arbres i amb els taulells solts (alguns).
I amb menys llocs per a aparcar.
Perquè tindrien les desventatges i ningún dels avantatges.
Com es possible que els punts concrets de desperfectes, en les voreres (i desaigües, conexions instal·lacions, sòculs cases, asfalt, etc), degut a les arrels dels arbres, que venim anys denunciant els veïns dels Sequers, del Cr La Barca, continuen sense arreglar-ho, ...i hagen arrancat, sustituït i ampliat, probablement el millor tram de voreres de tota la zona, que no tenia cap falta ????? ...¿¿Qui és responsable d'aquesta locura??. Això que estan fent NO és el que van demanar els veïns a les reunions de barri.
ResponElimina