Un dels punts conflictius de la CV-50 al pas per Tavernes |
El regidor d'Urbanisme, Josep Llácer, ha confirmat que s'han
iniciat els tràmits i es redacta un avantprojecte de la circumval·lació de
Tavernes. El govern municipal de Compromís, després del fracàs del projecte de
circumval·lació presentat pel PP en el 2004 i del qual no s'ha avançat mai ni
una coma, vol una solució als problemes de Tavernes i ja es
treballa junt amb la Generalitat per a aprovar el traçat i començar els
informes preceptius.
Per tant, i com ja ha indicat aquest darrer any el govern
municipal, es partirà de zero i més ara quan el govern del PP a Madrid ha
eliminat per sempre el projecte de millora del riu Vaca. Això implica un temps,
potser d’alguns anys, perquè prèviament s’hauran de redactar estudis i
informes que avalen una solució definitiva. I per això caldrà també el “placet”
de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, que haurà d'estudiar i informar els
problemes de inundabilitat en la zona de pas així com la travessera pel Vaca.
Actualment, i tal com ja va explicar fa uns mesos
l'arquitecte municipal en un acte públic, es plantegen dues opcions que tenen
de comú contemplar la circumval·lació al sud del riu Vaca. Les dues s'haurien d’iniciar en la part oest (la part d’Alzira) amb una rotonda més enllà
d’Envases Grau, però la solució d’on acabaria a l’est seria diferent: un
projecte contempla enllaçar amb la carretera CV-50 a l’altura de la rotonda de
les oliveres d’Alberola, mentre a l’altra la unió és faria a l’altura de la
Casa Verda.
Aquest segon projecte, que sembla ser més del grat dels
tècnics, seria en línia recta entre el Vaca i el Vadell pel Camí d'Herrera i amb una connexió directa
amb la N-332 i una previsió futura de connexió directa amb el final del sector
17 de la platja vallera.
Ací hi havia la reserva inicial de 28 metres per a la ronda |
Descartat el projecte que el PP mai no va executar
Una cosa si que sembla clara: el traçat escollit discorrerà per la part sud del riu Vaca, la que mira a l’Ombria. És precisament el marge contrari on el PP va projectar en el 2004 la seua circumval·lació, mai iniciada. I és també ací, en la marge nord del riu, la que mira al casc urbà i al Vergeret, on existia una reserva de terreny de 28 metres d'amplada per a situar la circumval·lació.
I eixa reserva de terreny existia abans que ningú es plantejara construir en el Vergeret, però va desaparèixer amb el projecte de la urbanització sense que mai els anteriors governs del PP explicaren els motius dels canvis.
Una cosa si que sembla clara: el traçat escollit discorrerà per la part sud del riu Vaca, la que mira a l’Ombria. És precisament el marge contrari on el PP va projectar en el 2004 la seua circumval·lació, mai iniciada. I és també ací, en la marge nord del riu, la que mira al casc urbà i al Vergeret, on existia una reserva de terreny de 28 metres d'amplada per a situar la circumval·lació.
I eixa reserva de terreny existia abans que ningú es plantejara construir en el Vergeret, però va desaparèixer amb el projecte de la urbanització sense que mai els anteriors governs del PP explicaren els motius dels canvis.
Per tant, està totalment descartat totalment i definitivament el projecte de circumval·lació presentat pel
PP en el 2004 i que va prometre durant una dècada sense mai donar-li cap impuls. I com hem dit, era un projecte que s'havia d'executar en part en els terrenys aconseguits gràcies al projecte de laminació i millora del Vaca, però com tot el món sap el govern a Madrid del PP ja ha donat carpetada definitiva al projecte
del riu. Per tant impossible i s'ha de cercar una altra alternativa, que és el que fa el govern de Compromís.
Entre 15.000 i 18.000 vehicles
És una quantitat variable segons l’època de l’any (de
recol·lecció de cítrics, estiu..) però les dades són sempre els mateixos i es
mantenen des que es va presentar el projecte de circumval·lació del 2004:
Tavernes suporta cada dia un mínim de
15.000 vehicles.
I no cal que us diguem nosaltres que suposa una sèrie de
problemes, començant pel perill als vianants, problemes de circulació en la
Ciutat, problemes en les infraestructures urbanes en les avingudes que forma la
CV-50, tot més agreuja amb l'augment de
vehicles en les últimes dècades.
Un dels problemes de la CV-50 per Tavernes |
Ací en la Cotorra ja ho hem informat en altres ocasions: l'alcalde
Jordi Joan i el regidor d'Urbanisme, Josep Llacer, han mantingut diverses
reunions els últims mesos amb els responsables de carreteres de la Generalitat
i els han presentat diverses alternatives de circumval·lació així com demandes
per millorar la CV-50 al seu pas pel
municipi.
S'han demanat tres noves rotondes, pintar passos de vianants
i col·locar bandes sonores en els punts més conflictius per a evitar la velocitat
excessiva en el casc urbà, cosa que va acceptar la demarcació de carreteres de
la Generalitat, i que hi ha confiança es puguen dur a cap en aquest 2017.
15.000 i 18 ???
ResponEliminaPer fi tenim circunvalació.
Gràcies per informar. Un despiste
ResponEliminaTotal, que otro proyecto fallido del PP, que ha estado durmiendo en un cajón sin ser estudiado un montón de años, y ahora que a instancias de este gobierno de Compromís se ha analizado, resulta que no es viable y hay que empezar de nuevo. Ahora bién, ya vereis como los blogs afines a ellos nos salen tirando la culpa a la Generalitat de ahora, acusándola de paralizar la circunvalación.
ResponEliminaHi haura presupost per a les voreres?
ResponElimina