Una imatge de la R-2 |
Llegim en la premsa que el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha dit que “les autopistes en fallida revertiran a l'Estat i l'Estat decidirà com gestionar-les", o siga, assumeix que l'Estat pagarà més o menys 5.500 milions d'euros i es quedarà amb les vuit autopistes en fallida i liquidació. Segur que si tingueren beneficis, no les passarien a l’Estat. I estem com sempre: l'estat ha de rescatar els negocis privats que no són rendibles.
l rescat de les autopistes fallides té un preu, que segons la patronal de grans constructores, Seopan, és de 5.500 milions per al rescat. L'opció de tancar les autopistes està descartada per De La Serna que afirma que es "garantirà que els usuaris utilitzen les vies permanentment i que no va a haver-hi un buit que impedesca la seua gestió".
El ministre reconeix que l'Estat haurà de quedar-se amb aquestes autopistes. Així en el cas de dos de les vies radials de Madrid, la R-3 i la R-5, el Ministeri haurà d'assumir-les abans de juliol de 2017. La resta d'autopistes que estan en fallida o en liquidació són les altres dos radials, la R-2 i la R-4, la Madrid-Toledo, l'Ocaña-La Roda, la Cartagena-Vera i la M-12 Eix Aeroport, que uneix la capital amb l'aeroport de Barajas.
Mentre el govern de Rajoy rescata autopistes que no tenen viabilitat i rendibilitat, l’autopista de peatge A-7, la que passa per la costa de València, contínua essent de pagament quan ja fa anys i anys que va acabar la concessió inicial. I també el Corredor del Mediterrani o el tren Gandia-Alacant contínua en bajoqueta perquè no rep cap impuls per banda del govern de Rajoy.
Com es veu, allò que beneficia els valencians s’oblida i no es té en compte. Només importa allò que afecta Madrid. Potser per això sí que hi ha diners per a rescatar autopistes que van a Madrid i no hi ha diners per a les vies de comunicació valencianes i de la costa del Mediterrani. ¿Vosaltres que n’opineu?
l rescat de les autopistes fallides té un preu, que segons la patronal de grans constructores, Seopan, és de 5.500 milions per al rescat. L'opció de tancar les autopistes està descartada per De La Serna que afirma que es "garantirà que els usuaris utilitzen les vies permanentment i que no va a haver-hi un buit que impedesca la seua gestió".
El ministre reconeix que l'Estat haurà de quedar-se amb aquestes autopistes. Així en el cas de dos de les vies radials de Madrid, la R-3 i la R-5, el Ministeri haurà d'assumir-les abans de juliol de 2017. La resta d'autopistes que estan en fallida o en liquidació són les altres dos radials, la R-2 i la R-4, la Madrid-Toledo, l'Ocaña-La Roda, la Cartagena-Vera i la M-12 Eix Aeroport, que uneix la capital amb l'aeroport de Barajas.
Mentre el govern de Rajoy rescata autopistes que no tenen viabilitat i rendibilitat, l’autopista de peatge A-7, la que passa per la costa de València, contínua essent de pagament quan ja fa anys i anys que va acabar la concessió inicial. I també el Corredor del Mediterrani o el tren Gandia-Alacant contínua en bajoqueta perquè no rep cap impuls per banda del govern de Rajoy.
Com es veu, allò que beneficia els valencians s’oblida i no es té en compte. Només importa allò que afecta Madrid. Potser per això sí que hi ha diners per a rescatar autopistes que van a Madrid i no hi ha diners per a les vies de comunicació valencianes i de la costa del Mediterrani. ¿Vosaltres que n’opineu?
S' han fet sabent que no serien rendibles. No tindran mai de la vida el trànsit que tenen les de la Mediterrània. El que anomenem "corredor" aquest sí que seria rendible i més encara en el futur.
ResponElimina