dimarts, 1 de març del 2016

Per a quan una solució al problema de l’entrada del Massalari?

Quants morts més, quants ferits i quants accidents s'han de comptabilitzar en el punt quilomètric 238 de la nacional N-332 al seu pas per Tavernes perquè actue qui corresponga?

Aquest punt s'ha convertit amb el pas dels anys en un punt negre: ja suma cinc morts i més d'una vintena de ferits en només una dècada. Vuit ferits aquest cap de setmana, i els responsables del Ministeri de Foment i de Carreteres sense assabentar-se.

Diumenge passat sobre les 8 de la vesprada va tenir lloc l'últim accident greu, un més dels múltiples que han tingut lloc en el mateix tram. Dos turismes van col·lisionar de front en una via que presenta una gran perillositat en unir en el seu traçat corbes pronunciades, canvi de rasant i dos encreuaments. Ingredients d'un coctel amb efectes mortals, i el que és pitjor, sense que cap organisme oficial prenga mesures ni atenga les peticions que des de l'Ajuntament els fan.

Diumenge passat van ser vuit persones, quatre en cada vehicle, les que van resultar greument ferides, una d'elles un xiquet de tres anys que viatjava amb la seua família. I quan s'efectuaven els treballs de retirada de vehicles i ja amb els ferits evacuats un tercer vehicles, en una distracció, va xocar contra els turismes. 

Tot sembla indicar que la causa del primer accident, un xoc frontal entre vehicles, va anar per la invasió del carril contrari d'un dels implicats. Els bombers van haver d'intervenir per a realitzar treballs d'excarceració de víctimes entre la ferralla.

L'estadística és esgarrifosa: en l'última dècada cinc accidents mortals s'han produït entre els quilòmetres 238 i 239 de la N-332, sense oblidar quantitat d'accidents amb ferits, com el del 2013 amb sis ferits en un mateix xoc. 

La demarcació de carreteres del Ministeri de Foment té l'obligació d'actuar amb caràcter urgent per a millorar o anul·lar el conjunt de circumstàncies: els dos stops d'incorporació a la carretera sense cap carril d'acceleració, l'escassa visibilitat d'aquest punt de la carretera nacional o les corbes amb canvi de rasant, molt perilloses per a vehicles de gran tonatge. 

Unes millores que, any rere any, les administracions obliden malgrat les peticions dels veïns i del Ajuntament. I mentre, aquest punt negre acumula accidents de trànsit o atropellaments i les xifres de morts o ferits augmenten.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.