Les carreteres valencianes es troben entre les més perillosos d'Espanya segons un estudi d'EuroRAP que ha emprat la mateixa metodologia d'avaluació de països capdavanters en seguretat vial com Gran Bretanya, Suècia i Holanda. Les causes serien diverses, com l'elevat trànsit de camions, però també s'ha de citar la falta d'inversions des del govern central del PP per a procurar millors infraestructures viàries al nostre territori.
Seria el cas d'un dels trams més perillosos, i que ens afecta directament per ser una de les carreteres que usem majorment els veïns de la Valldigna: el tram Favara-Sueca de la N-332. El tram ha registrat en un any 18 accidents amb sis persones mortes i 21 ferides. Sembla ser que per fi avancen les obres de l'accés nord a Cullera després de reprendre's a l'estiu.
Un altre punt negre que ens afecta especialment als vallers és l'entrada del Massalari, on s'han produït diversos accidents mortals però on sembla ser que haurem d'esperar i la seua solució vindrà amb el desdoblament de la nacional en el nostre terme, cosa que també s'hauria d'unir a la construcció de l'entrada nord a la platja de Tavernes. Almenys, açò es va dir.
L'estudi indica que sis dels deu trams més perillosos d'Espanya per xocs o eixides a les viesde transports es troben a el País Valencià i es reparteixen per la A-7, la circumval·lació a València per la V-30 i la N-340.
L'àrea amb més percentatge de sinistres de camió és l'enllaç entre Albacete i València a través de la N-344 on quasi el 90% dels accidents amb morts o ferits greus té implicació de vehicle pesat. Li seguiria el tram del 'bypass' que discorre entre Puçol i l'enllaç amb l'A-3, amb una desena d'accidents greus cada any i els 17 quilòmetres de 'bypass' que connecten amb la V-21 (Pista de Silla), lloc on el percentatge d'accidents amb vehicles de transports arriba al 60%.
Un percentatge igual al de la N-340 entre Peníscola i Vinaròs on moren cada any quatre persones moren i també és molt perillosa els 11 quilòmetres pròxims al Grau de Castelló.
La V-30, circumval·lació de València, entre el port i Quart de Poblet suporta un gran trànsit de camions, amb quatre sinistres mortals o greus per any i la meitat amb implicació de transport pesat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.