dijous, 25 de setembre del 2014

Perfecto Benavent: “Línia Verda és un mitjà de col·laboració ciutadana que agilita la resolució dels problemes en el mobiliari urbà”. Un 78% de les incidències informades han estat resoltes de manera ràpida.




El regidor de Compromís i responsable de l’àrea de medi ambient, Perfecto Benavent, ha remarcat que "amb la implantació del servei Línia Verda, els ciutadans i empreses de Tavernes es beneficien d'una millor agilitat en la comunicació de les incidències en el mobiliari urbà i per tant d'una resolució més ràpida". Línia Verda, en paraules del regidor, afavoreix "les bones pràctiques medi ambientals i en conseqüència es un mitjà que ajuda a aconseguir un desenvolupament sostenible".

Perfecto Benavent ha destacat la bona acollida dels ciutadans i el bon ús que en fan d’un servei que es va implantar fa poc més d'un any, essent Tavernes un dels primer municipis en fer-ho. "L'aplicació implica el ciutadà en la consecució d'un municipi més sostenible, facilita en gran manera la gestió diària als responsables municipals, agilita els temps de reacció, i dóna a conéixer situacions de millora que de no ser per la col·laboració ciutadana, l'Ajuntament no en tindria constància".

L'aplicació es pot usar a través de Smartphone o tableta després de la descàrrega gratuïta des de Play Store o APP Store i es de fàcil maneig. "L'usuari tria si planteja una incidència o una consulta. Si selecciona una incidència, per geolocalització l'APP de "Línia Verda" detecta les coordenades on s'ubica. També es pot adjuntar una foto i una breu descripció".



Perfecto Benavent ha confirmat que a Tavernes el tipus d'incidències més habituals són de "Voreres i carrers" seguit de "Neteja", "Mobiliari Urbà" i "Parcs i Jardins". A hores d'ara hi ha comunicades un total de 318 incidències de les quals hi ha solucionades el 78%.  Quan es comunica una incidència, un responsable de l'Ajuntament rep la notificació i s'inicien els tràmits de solució. També el ciutadà coneix en tot moment l'estat en que es troba gràcies a les notificacions que rep en el seu mòbil.
    
Les consultes medi ambientals s'efectuen a través de www.liniaverdatavernes.org i en el termini de 24 hores s'obté la resposta d'un equip d'experts en la matèria. Així mateix, hi ha una ampla informació sobre ordenances, legislació bàsica, notícies mediambientals d'actualitat i events personalitzats sobre Tavernes.

"Línia Verda" ha obtingut el Premi Qualitat 2013 en Desenvolupament Urbà Saludable i Sostenible atorgat per la Xarxa Espanyola de Ciutats Saludables. El premi reconeix les iniciatives que més col·laboren a la millora de l'entorn físic i funcional dels municipis i afavoreixen la qualitat de vida personal, familiar, laboral i socials dels ciutadans.

L'Ajuntament de Tavernes se sent orgullós dels resultats obtinguts fins ara i agraeix la important participació ciutadana que demostra la implicació i interés pel municipi. 
-

7 comentaris:

  1. Jo utilitze el servei i va prou be.
    Que pasa amb el 22% de incidències que no es solucionen?

    ResponElimina
  2. No hem dit que no se solucionen.

    Hem dit textualment: de les quals hi ha solucionades el 78%

    ResponElimina
  3. i el temps de resposta? les meues especialment no les solucionen ràpides que digam.

    ResponElimina
  4. I noticia també al Levante,després hi ha qui diu que el Bloc està vetat a eixe periòdic.

    ResponElimina
  5. Noticia no. Mini noticieta.

    ResponElimina
  6. Es pod comunicar que fa molta pudor a asfalt i tenim que estar amb les finestres tancades?

    ResponElimina
  7. Sempre negatius, ara dieu del Levante mini-noticieta. No en teniu mai prou,voldríeu allí mega-publi-reportatges amb columnes de deu fotos quasi totes amb l'alcalde com feu per aci. Ni tant ni tan poc,no?

    ResponElimina

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.