El Tribunal Superior de Justícia (TSJ) valencià ha informat que la jutgessa del jutjat 21 accepta el recurs de reforma i admet l'encausament de tres dels cinc directius que demanaven les acusacions i la fiscalia. Els encausats eren els responsables de la planificació i programació de les balises de seguretat per frenar els combois amb excés de velocitat.
Els encausats són el director adjunt d'explotació de FGV l'any 2006, Vicente Contreras; el director tècnic, Francisco García; i el director del departament d'estudis en el moment de l'accident, Francisco Orts.
La jutgessa Nieves Molina per primera vegada accepta les peticions de les parts d'encausar els responsables de seguretat del metro. La jutgessa havia conclos en la la primera instrucció, entre 2006 i 2007, que el culpable era el conductor per l'excés de velocitat i va arxivar el cas. El tren circulava a 80 km/h en un tram indicat per a 40 km/h.
Les acusacions afirmen que va haver errors en la programació i planificació de les balises i per tant els encausats podrien haver comès una imprudència amb responsabilitats penals.
La reobertura de les investigacions és una exigència de l'Associació de Víctimes del metro de València, que protesta el dia 3 de cada mes des de l'any 2006 a la Plaça de la Mare de Déu de la ciutat per recordar les víctimes i exigir noves diligències.
La plataforma considera que va haver-hi nombroses irregularitats en la comissió parlamentària i en la investigació judicial i que no es van aportar totes les dades ni citar tots els testimonis. L'associació sosté, basant-se en diversos informes, que els sistemes de seguretat haurien d'haver frenat el comboi abans d'entrar a la corba on el tren va descarrilar, tot i que hi pogués haver un excés de velocitat.
-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.