L’acompliment de la rebaixa del preu havia de ser immediata després de publicar-se l’acord en el Butlletí Oficial de les Corts (BOCV) el 27 de novembre de 2006. Han passat set anys, i el PP no ha canviat per res la norma a pesar que les tarifes en la nostra terra són les més cares de tota Espanya.
FACUA, associació de consumidors i usuaris, a l’informe de fa un més recorda que patim les tarifes més elevades d'Espanya: 63’23 euros per a un cotxe dièsel, 48’54 per a un de gasolina amb catalitzador i 41’56 sense catalitzador. Com a exemple, un turisme dièsel paga 25’93 euros d'ITV a Extremadura i 29’40 a Navarra.
També cal remarcar que quan un vehicle no supera la ITV, té gratis la segona revisió i si la supera no paga cost addicional. Ací, en la nostra comunitat, això no passa i som els únics que no podem evitar el segon pagament.
Compromís havia presentat un escrit a la Sindicatura de Comptes per a reclamar una auditoria sobre el "abusiu" preu de la ITV i afirma que, damunt, el "greuge comparatiu" és major perquè hem de pagar una prova de sonometría que la Conselleria no ha demostrat siga efectiva en la ITV. També demanava una investigació sobre els motius pels quals els valencians paguem la ITV més cara d'Espanya.
El Sindic de Comptes, que el nomena el PP, no vols mullar-se
Ara, la Sindicatura de Comptes ha respost la petició i la rebutja al·legant que la petició és cosa de les Corts i no d’un grup polític. O siga, ens envia a la situació de fa set anys, quan la decisió de les Corts el PP se l'ha passada pel folre.
Ara, la Sindicatura de Comptes ha respost la petició i la rebutja al·legant que la petició és cosa de les Corts i no d’un grup polític. O siga, ens envia a la situació de fa set anys, quan la decisió de les Corts el PP se l'ha passada pel folre.
Compromís qualifica la resposta de la Sindicatura de Comptes com a “frustant” perquè no contempla la possibilitat d'iniciar-la d'ofici la, quan sí que va actuar així amb la concessió de les ressonàncies magnètiques. Compromís considera que podria haver actuat igual perquè es tracta d'un altre servei públic privatitzat pel Consell del PP en 1998.
Ara, Compromís ha presentat una moció en les Corts demanant la reducció de les tarifes de la ITV i la gratuïtat o preu simbòlic de les segones inspeccions. O siga, acomplir allò que es va aprovar en el 2006, i que el Consell del PP no ha posat en pràctica.
La prova d'emissions sonores
La prova d'emissions sonores és obligatòria només en les ITV valencianes i encareix la factura final de la inspecció. La Generalitat la justifica per un informe de la Universitat de València de l'any 1993, però segons ha comprovat Compromís l’informe tracta de la problemàtica del soroll ambiental però no al·ludeix mai a la ITV ni proposa realitzar cap sonometría als vehicles.
Com ha remarcat Compromís, la prova només s'aplica en el País Valencià i es va implantar en 2004 justificada per eixe informe del 1993, que és... ¡11 anys anterior a la pròpia prova!.
-
Hui he anat a passarla,casi 67€...juraria q lany passat hem va costar uns 75 i pico,de totes formes carisim i lo pitjor es q si no la pases cuant tornes has de tornar a pagar mentre q en altres comunitats si no la pases cuant tornes no tens q pagar
ResponElimina