Jordi Joan, Vanessa Martí i el tècnic Fernando Calvo |
L’Ajuntament
de Tavernes va presentar ahir “Línia
Verda Tavernes”, una iniciativa destinada a fomentar la participació ciutadana
i la implicació veïnal en la resolució dels problemes mediambientals i d’infraestructura
en general de la nostra ciutat tal com van repetir en diverses ocasions l’alcalde,
Jordi Joan, primer a intervindre i la regidora de Medi Ambient, Vanessa Martí
en les seues explicacions als assistents, entre els quals hi havia regidors del
govern municipal i no cap de l’oposició.
Tant
l’alcalde com la regidora van ressaltar que la iniciativa no va solament
dirigida als ciutadans i ciutadanes, sinó també a les empreses, i tots a través
del web i de la aplicació gratuïta per Android i IPod que es pot descarregar de
http://www.liniaverdatavernes.org/,
poden accedir a informacions de tot tipus de serveis relacionats amb el medi ambient,
legislació, serveis, tràmits administratius, noticies, ajudes i subvencions
sense cap cost. De fet, es va remarcar que totes les consultes realitzades
seran contestades per un grup d'experts amb un termini màxim de 24 hores de
manera personalitzada, contrastada i fiable.
El tècnic amb un exemple pràctic de funcionament |
Vanessa
Martí va demanar la implicació veïnal en el projecte, cosa que es pot fer a
través d’internet o través del mòbil, recordant que el govern municipal està
compromés amb la participació ciutadana i aquesta iniciativa es una forma més d’ajudar
i potenciar a eixa participació.
Fernando
Calvo, tècnic de l’empresa, va explicar pràcticament el mode de funcionament, a
saber: si cliquem damunt de “comunicar incidències” se’ns obri una pantalla que
dóna totes les possibles alternatives. En escollir-ne una se’ns obri un mapa de
la ciutat on el GPS localitza el punt exacte. Podem fer una fotografia del lloc
concret on es troba el problema i se’ns obre un darrer pas per poder escriure
allò que desitgem. Tota aquesta informació s’envia en temps real als tècnics
que poden iniciar les gestions de solucions.
Procés en mòbil per a comunicar incidències. Clica damunt per agrandir |
Una
segona possibilitat es fer una consulta medioambiental i es demana el teu
correu per contestar. Segons va explicar l’empresa, que porta moltes
iniciatives d’aquest tipus en Espanya, disposa de tècnics, advocats,etc. que en
un termini de 24 hores es posaran en contacte amb el sol·licitant.
Els
assistents poguerem vore el resultat de l’aplicació instal·lada en un
mòbil en un exemple pràctic dut a cap per Fernando Calvo, recolzat també amb
projecció sobre la pantalla. Una
iniciativa de la regidoria de Medi Ambient que pensem es novedosa, gratuïta per
als veïns i les empreses, i amb un cost de poc més de 1.800 euros a l’any a l’Ajuntament.
-
No m'agrada que siga obligatori estar registrat per a navegar per la web
ResponEliminaUna cosa és navegar i altra exigir o denunciar un cas, en eixos temes està bé que s'identifiquem. El que no veig bé és que qui només vullga comunicar temes de millora municipal s'haja de gastar diners amb el telèfon. No tanta gent major d'edat té tarifa d'internet al mòbil.
ResponEliminaEl que vaja la comunicació directa al funcionari està molt bé. Falta vore com de ràpid i eficient és l'avís de l'informàtic a qui ha de solucionar el problema i qué es tarda en reparar-lo. Sobre això ja tinc més dubtes.
Pel que es va dir, no s'han eliminat els mètodes tradicionals de la telefonada amb el fix a l'Ajuntament o l'escrit per registre.
ResponEliminaSón noves opcions d'acord amb els temps que corren i que cada dia va a més la tarifa del mòbil inclós internet i més barata cada día. I només hem començat, pensem.
Quant al temps: es va dir que les consultes a les 24 hores. Sobre les reparacions i demés ja es va dir que és un altre tema: de vegades cal fer pressupostos, cal estudiar alternative i pot tardar un temps.
Han puesto un 902 para contactar telefónicamente.
ResponEliminaSi marcas un 902 pagas tú el coste íntegro de la llamada.
Si llamas desde un fijo, el coste es similar al de una llamada interprovincial.
El problema es que el gasto crece si marcas desde un móvil: estas llamadas no están incluidas en las tarifas planas y suelen durar mucho (primero te ponen en espera, luego hay que explicar la queja...).
El precio de una llamada de 5 minutos desde un fijo de Movistar es de 0,56 euros, pero desde un móvil salta a 2,82 euros.
Por que han puesto un 902 y no un fijo normal?
Estic d'acord amb estar registrat per comunicar incedencies però no entenc perque obliguen a estar registrat per vore ordenançes, fotos o temes semblants. Crec que aixó farà que molta gent no entre al web. Una llastima.
ResponEliminaGratuïta mentres no telefonetjes al 902 ...
ResponElimina