L’ajuntament de Tavernes va reconéixer en el plenari de dilluns passat el pagament de determinades factures de l'any passat. Entre altres, s'acordava pagar part de 1.300 euros de les costes de les dues sentencies en contra de la proposta de l’Ajuntament d’impulsar la marca “Naranjas de Tavernes”.
La quantitat de 1.300 euros no és massa, però cal aclarir algunes coses al respecte de la història, que arranca en la legislatura anterior encara que els costes s’han de pagar en aquesta perquè la decisió final del procés judicial és va resoldre el passat juny. Darrere hi ha una història prou sucosa.
El govern municipal del PP va sol·licitar en la passada legislatura el registre de la marca “Naranjas de Tavernes de la Valldigna” “Tavernes de la Valldigna” en l’Oficina de Armonización del Mercado Interior (OAMI) , seu per a registrar les marques a nivell europeu.
La quantitat de 1.300 euros no és massa, però cal aclarir algunes coses al respecte de la història, que arranca en la legislatura anterior encara que els costes s’han de pagar en aquesta perquè la decisió final del procés judicial és va resoldre el passat juny. Darrere hi ha una història prou sucosa.
El govern municipal del PP va sol·licitar en la passada legislatura el registre de la marca “Naranjas de Tavernes de la Valldigna” “Tavernes de la Valldigna” en l’Oficina de Armonización del Mercado Interior (OAMI) , seu per a registrar les marques a nivell europeu.
El Consejo Regulador Cítricos Valencianos (CRCV) va impugnar el registre de la marca en base a que Tavernes i tots els pobles que tenen cítrics formen part de la Indicació Geogràfica Protegida (IPG), registrada en l'any 2000 davant la Generalitat, el ministeri i Europa i aquesta denominació d’origen està per damunt i imposibilita l’existència de la marca que es pretén registrar. Cal indicar que des de l’any 2.007 l’ entitat CRCV és la certificadora oficial de qualitat i qui al·lega contra la marca del poble.
D’eixa impugnació i de l'estat de la qüestió, el PP no va informar a la resta de partits que, desconeixedors, inclouen en el programa electoral del 2011 la proposta de treballar per una marca de la taronja de Tavernes. I això era impossible després de la impugnació del CRCV. El PP ho sap però va tirar endavant a pesar dels costos que suposava a l’Ajuntament i, a més, també va suar el logo de l’Ajuntament com a cosa pròpia al seu llibret.
Així a la pàgina 37 podem llegir el punt electoral on es deia “El PP ha creat la marca de Qualitat de Taronges amb Denominació d’Origen de Tavernes de la Valldiga”. Però no estava creada, ni menys encara aprovada, sinó impugnada i impossible.
Una qüestió aquesta que considerem criticable en les formes, perquè el PP s’apropia del logo i del nom usat per l’Ajuntament quan sol·licita el registre de la marca, un logo i nom que fan seu en el llibret quan pensem és de propietat municipal per haver-se pagat amb diners públics.
I no era l’única vegada que el PP actuava així. En el seu programa electoral, pàgines 73 fins 77 incloses, observem la proposta que anomenen com a Projecte Estratègic, és a dir el PAI “La Vall del Mar”, basada en uns informes pagats per l’Ajuntament i que tampoc van donar a conéixer a la resta de partits. Aquests informes, com es va dir en el plenari del passat gener, van costar 136.900 i el PP els va encarregar després que la Generalitat diguera que el PAI era inviable. Ho podeu llegir més detall en.
-
I es que el paper es molt sofrit ...
ResponEliminaPues venint del PP, que hi ha que esperar.
ResponElimina