Cap tren de mitjana o llarga distància que ofereix Renfe a Galícia cobreix les despeses que genera ha confirmat el Ministeri de Foment al Congrés de Diputat.
La connexió de llarga distància Madrid-Pontevedra/Coruña va aconseguir el 74% de les despeses d'explotació, és a dir, el cost de moure els trens que es cobreix amb els diners dels bitllets en el 2010. El percentatge va descendir al 65,3% en 2011. La línia va ser utilitzada per 233.966 usuaris en 2010 i 222.580 viatgers en 2011, segons el Ministeri de Foment.
La línia Vigo-Santiago-la Corunya és la més utilitzada de Galícia de totes les de mitja distància i tampoc aconsegueix equilibrar els comptes: amb els seus 2,6 milions de viatgers en 2010 només va cobrir el 67,9% de les despeses d'explotació mentre el 2011 va tenir 2,6 milions de passatgers que van sufragar el 63,8% del cost de la línia.
Tot el contrari passa amb les línies del corredor mediterrani o les que connecten el centre de la península amb el Mediterrani. L'AVE Madrid-València ha aconseguit ser rendible en el seu primer any d'existència: 1,8 milions de passatgers que en el 2011 van cobrir el 114,2% de les despeses. Igualment, la connexió Barcelona-València/Alacant també va aconseguir en 2010 el 115,4% de cobertura de les despeses d'explotació i més d'1,1 milions de passatgers, una xifra que va augmentar als 1,183 milions de viatgers en 2011. Igual de rendible resulta la connexió Madrid-Alacant, amb 991.812 i 1.076.395 viatgers en 2010 i 2011, respectivament, amb índexs de cobertura del 103,2 i del 99,7%, respectivament.
Les xifres son incontestables però mentre l’AVE València-Castelló-Barcelona ni se sap, el Ministeri de Foment del president espanyol Rajoy, que no cal recordar que es gallego, destina el pressupost que té previst per a l'AVE a la construcció a Galícia. El mateix dia que el president de Galícia, Alberto Núñez Feijoo, anunciava el 24 d'agost que avançava les eleccions gallegues al 21 d'octubre, la ministra de Foment, Ana Pastor, recordava en nota de premsa del "fort impuls inversor d'1.745,3 milions d'euros que ha rebut l'AVE a Galícia en vuit mesos". Això ens recorda l’època d’Aznar i el seu AVE a Valladolid, gens rendible, però que va endarrerir 10 anys el de València.
La línia Vigo-Santiago-la Corunya és la més utilitzada de Galícia de totes les de mitja distància i tampoc aconsegueix equilibrar els comptes: amb els seus 2,6 milions de viatgers en 2010 només va cobrir el 67,9% de les despeses d'explotació mentre el 2011 va tenir 2,6 milions de passatgers que van sufragar el 63,8% del cost de la línia.
Tot el contrari passa amb les línies del corredor mediterrani o les que connecten el centre de la península amb el Mediterrani. L'AVE Madrid-València ha aconseguit ser rendible en el seu primer any d'existència: 1,8 milions de passatgers que en el 2011 van cobrir el 114,2% de les despeses. Igualment, la connexió Barcelona-València/Alacant també va aconseguir en 2010 el 115,4% de cobertura de les despeses d'explotació i més d'1,1 milions de passatgers, una xifra que va augmentar als 1,183 milions de viatgers en 2011. Igual de rendible resulta la connexió Madrid-Alacant, amb 991.812 i 1.076.395 viatgers en 2010 i 2011, respectivament, amb índexs de cobertura del 103,2 i del 99,7%, respectivament.
Les xifres son incontestables però mentre l’AVE València-Castelló-Barcelona ni se sap, el Ministeri de Foment del president espanyol Rajoy, que no cal recordar que es gallego, destina el pressupost que té previst per a l'AVE a la construcció a Galícia. El mateix dia que el president de Galícia, Alberto Núñez Feijoo, anunciava el 24 d'agost que avançava les eleccions gallegues al 21 d'octubre, la ministra de Foment, Ana Pastor, recordava en nota de premsa del "fort impuls inversor d'1.745,3 milions d'euros que ha rebut l'AVE a Galícia en vuit mesos". Això ens recorda l’època d’Aznar i el seu AVE a Valladolid, gens rendible, però que va endarrerir 10 anys el de València.
El ministeri de Foment del president espanyol Rajoy, que no cal recordar que és gallego, remarcava que el corredor Madrid-Galícia "ha experimentat un gran impuls en les últimes setmanes amb l'adjudicació de la construcció dels nous trams del segment Lubián-Orense per 584,1 milions d'euros” per tal de poder fer la connexió d'alta velocitat entre Galícia i Madrid en el menor termini possible.
Rajoy, que és gallego, va anunciar fa uns dies que el tren d'alta velocitat entre Galícia i Madrid, estarà acabat en 2018. Ningú no sap res del AVE Valencia-Castelló-Barcelona amb la consegüent facilitat cap a França i a Europa. Rajoy compleix el compromís que havia pres i ho comunica com a llançament de la precampanya d'Alberto Núñez Feijóo a la reelecció al capdavant de la Xunta. Tot això després de les adjudicacions de l’AVE a Galicia per 1.745,3 milions d'euros, malgrat la situació econòmica actual.
Rajoy, que és gallego, va anunciar fa uns dies que el tren d'alta velocitat entre Galícia i Madrid, estarà acabat en 2018. Ningú no sap res del AVE Valencia-Castelló-Barcelona amb la consegüent facilitat cap a França i a Europa. Rajoy compleix el compromís que havia pres i ho comunica com a llançament de la precampanya d'Alberto Núñez Feijóo a la reelecció al capdavant de la Xunta. Tot això després de les adjudicacions de l’AVE a Galicia per 1.745,3 milions d'euros, malgrat la situació econòmica actual.
A tot això, que diu el president d’ADIF, Enrique Verdeguer? Què diu el president Fabra, cada dia més agenollat davant les exigències i política de Madrid? Què diu el PP de la CV tan valencianíssimmm!!! (de boqueta) ? Diu això: Per ofrenar noves glòries a Espanya... el que calga! Callar i callar i fins girar-nos d’esquena davant les necessitats i prioritats del nostre poble!
I mentre el corredor Mediterrani, el més rendible de l’Estat, continua sense fer i sense projecte. I els valencianets i les valencianetes continuem pagant, molts anys després d’haver acabat la concessió, el peatge de l’AP7, això entre tants altres peatges a Madrid. I amb 17 anys dels "valencianísssmmms" del PP governant-nos. Tot plegat, ¿Serà això també perquè el País Valencià és la comunitat espanyo a on menys sentiment hi ha de ser de la pròpia terra?.
- Basat en un article de "Levante-EMV"
-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.