dilluns, 20 de febrer del 2012

La direcció de FGV va pagar per ocultar responsabilitats en l'accident de metro més greu de la història i on van morir 43 persones





Una informació del diari “El Mundo” ha desvelat que la gerent de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), Marisa Gracia, va contractar un equip de consultors perquè "alliçonara" els tècnics de l'empresa per a negar tot tipus de responsabilitat en l'accident de metro. La información ha desencadenat ha fet que l’oposició haja demanat la seua dimissió i la reobertura de la comissió investigadora de l’accident.

A la fi, els qui parlaven d'una possible ocultació de responsabilitat en la tragèdia de Metro Valencia al juliol de 2006 tenien raons per a fer-ho. Si l'accident de metro va tindre o no un responsable és un fet encara per confirmar, però el que sí que és cert és que la direcció de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va intentar ocultar-ho. Així ho exposa la informació publicada ahir al diari El Mundo, segons la qual l'empresa, encarregada de la gestió de MetroValencia, va contractar un equip de professionals de consultoria per tal que tots els seus tècnics defengueren en les Corts que l'accident no havia sigut reponsabilitat de ningú. Però l'accident, que es va cobrar la vida de 43 persones, sembla que sí que tingué responsables.

Segons la documentació que té “El Mundo” la consultora es va reunir diverses vegades amb els treballadors per “alliçonar-los” i assegurar-se que a les Corts dirien que només havia sigut un “accident”. Aquests documents es troben dins la denuncia que investiguen la Fiscalia i la Unitat Orgànica de la Policia Judicial en contra de Marisa Gracia, la gerent de FGV, per alteració dels informes. El que pretenien Gracia i els seus directius era emetre un missatge oficial que negara tot tipus de responsabilitat. Per a aconseguir-ho, la gerent va coaccionar els seus treballadors. Per això la comissió parlamentària encarregada d'investigar el cas es va tancar sense trobar cap responsable.

D'acord amb els documents de la Fiscalia, Marisa Gracia va mentir a les Corts en la seua compareixença en negar que hi haguera cap estratègia predefinida per evitar culpables.

La publicació d'aquest escàndol ha originat la reacció de l'oposició. El PSOE ha exigit la reobertura de la comissió d'investigació, ja que l'anterior va ser “una pantomima per a tapar la veritat”. La portaveu del grup en les Corts, Carmen Ninet, ha advertit que “el pas del temps no tapa les responsabilitats polítiques de l'accident de metro més tràgic en la història d'Espanya”. La portaveu ha advertit que en cas que allòo que publica el diari siga veritat, estaríem davant “la mentida més gran dita en una seu parlamentària” i davant “un engany escandalós i intencionat als valencians per a ocultar el que realment va passar”.

EU ha qualificat de “gravíssimes” les informacions i ha exigit la dimissió “urgent” de la gerent de FGV, a més de reclamar la reobertura “immediata” de la comissió. La sindica Marga Sanz assegura que “aquests fets fan palesa la misèria moral de la què va ser capaç el PP per donar carpetada a una de les majors tragèdies ocorregudes a València” i ha apel·lat a l'obligació del president de la Generalitat, Aberto Fabra, de reobrir la comissió i fer dimitir Marisa Gracia i ha qualificat l'administració del cas de “immoral, mentidera i absolutament miserable”.
- Segons L'Informatiu citant "El Mundo"
-

1 comentari:

  1. i damunt de tot el mal fet,i els familiars de les victimes sabran lo que astan pasant,per a mes inri en diner publics,es que no la coneixen.

    ResponElimina

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.