dijous, 19 de gener del 2012

¿On són els 220 milions de beneficis que ha deixat en els últims quatre anys la F-1? Alberto Fabra es reuneix amb l’amo de la F-1 per renegociar un contracte secret i que la Generalitat no ha volgut mai donar a conéixer.




L'alcaldessa de València sembla ben contenta amb tot el gira al voltant de la F-1

Després de quatre anys presumint dels hipotètics beneficis de la prova, dilluns passat el president de la Generalitat, Alberto Fabra, es va reunir amb Ecclestone per vore de renegociar el contracte. Una possible solució: alternar la carrera amb Catalunya, encara que aixó ho havien descartat en repetides ocasions durant l'últim any.

No obstant, Fabra no volia parlar de la reunió a Londres i va ser el vicepresident, José Ciscar, qui oferia respostes vagues a les preguntes de la premsa, parlant de la "bona predisposició" del magnat de la F-1 en una reunió que hauria tingut lloc a Londres.

Fonts pròximes al Consell asseguren que el govern valencià s'aferra ara a la possibilitat, rebutjada abans, d'alternar la celebració d'un únic gran premi anual en l'Estat com el del circuit català de Montmeló. Una possibilitat que el magnat britànic no veu amb malament, encara que segons publicava dilluns mateix el diari Financial Times, fins ara solament li ho havia suggerit el govern català.

Curiosament, no era l'única cosa que arreplegava el diari anglés, que per a parlar del problema de la Generalitat Valenciana amb la F-1 es referia a les nostres terres recordant la gestió del PP. "La més endeutada de les 17 regions espanyoles després d'anys de desenfrenada especulació immobiliària al llarg de la seua costa mediterrània", apuntaven els periodistes Miles Johnson i Roger Blitz perquè els seus lectors no tingueren dubte sobre quin territori de l'estat es referien.

Malgrat açò, per si feia falta, afegien que a més està embolicat "en diversos escàndols de corrupció política" i és aquell territori el deute del qual ha sigut recentment rebaixat per Moodys al grau de "fem".

Ací a València alguns d'aquells que durant anys van vendre les bondats de la F-1 , encara es resisteixen a fer marxa enrere. L'últim a emetre una excentricitat al respecte va ser el vicealcalde de València, Alfonso Grau, que despús-ahir va assegurar que la F-1 deixa cada any en la ciutat "un benefici de 55 milions d'euros" al marge de "l'impagable" impacte que suposa la seua retransmissió televisiva, encara que a RTVV li coste 26 milions d'euros retransmetre-la quatre anys.

A hores d’ara no s’ha pogut determinar el lloc exacte on la Fórmula 1 ha deixat eixos presumptes 220 milions d'euros acumulats després de quatre anys de carreres amb resultats sempre deficitaris. El vicepresident Ciscar, preguntat ahir al respecte, va assegurar que ell no "disposava de les dades".
- Basat en L'Informatiu
-

4 comentaris:

  1. En la butxaca d'lagú, presúntament aixó si, en la meua de segur que no.

    ResponElimina
  2. En principi eren beneficis indirectes, es a dir, no per a l´administracion sino per al conjunt de la economia. Hotels, restaurants, negocis on els turistes fan gasto.

    ResponElimina
  3. Sempre han dit que el que es volia es mostrar València al món.
    La F1 és molt elitista. Provoca molt més moviment qualsevol GP de motoclisme.

    Jo vaig anr un any, però com que et torraves en les grades i es tenia una visibilitat fatal en quasi tot el traçat (cosa que nopasa a Xest), ja no tornaré. I supose que molta gent pensarà el mateix que jo.

    En la meua opinió, una despesa inútil sense massa contrapartides.

    ResponElimina
  4. Evidenment la publicitat turística es impagable, però, ens la podem permetre?
    Jo voldría fer-ne més del meu negoci però els ingresos no m'arriven i per el tant, m'aguante i faig el que puc.
    L'administració que s'aplique el conte.

    ResponElimina

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.