Tavernes va acollir dissabte en la seua Casa de la Cultura la “3a Jornada sobre el valencià. Pedagogia (llengua i literatura), normativa i ús 2011” que a nivell autonòmic organitzava la Taula de Filologia Valenciana amb la col·laboració de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Ajuntament de la nostra ciutat i Caixa Popular.
L'alcalde de Tavernes, Jordi Joan, va obrir les jornades amb un parlament on reivindicava l’ús de la llengua a tots els nivells, sobre tot el social, i com a eina de cultura, formació i educació. L’alcalde va recordar que la defensa i promoció de la nostra llengua és i serà un tret del govern actual i per això Tavernes recolzava i acollia totes les iniciatives que, com les de la Taula de Filologia Valenciana, incideixen i aprofundeixen en el seu ús i coneixement
L’acte va servir per lliurar els guardons als articles “A la llum del Procés de Bolonya: ¿És superior l'educació superior?” de José Luis González Geraldo, de la Universitat de Castella-La Manxa (Conca) i a “¿Com s'ensenya el valencià? La perspectiva d'una alumna castellano-parlant”, de M. Carmen Barcos, de la Universitat de València, Ajuntament d'Almàssera / Museu de L'Horta.
Acabats aquest lliurament va haver un recer per prendre un esmorzar oferit per l’Ajuntament.
La jornada, que va comptar amb la presencia d’educadors i lingüistes, així com professorat de la Universitat, va ser aprofitada per presentar les comunicacions “Les subordinades adverbials: un tipus fantasma” de Josep Vicent Cabrera; “Les flexions verbals en l’ensenyament” de Josep Enric Moreno; “L’apitxat: entre el rigor i els prejudicis” de Joan Castellano; “Reptes i entrebancs d’un docent del valencià en secundària” de Maite Amat; “¿Com s’ensenya el valencià? El valencià en un manual de les universitats valencianes” de Abelard Saragossà i “Aportacions de Ferrer Pastor al model lingüístic valencià” de Leonardo Jiménez.
També va es comptar amb la presentació de diversos treballs didàctics i la presentació de la pàgina web.filologiavalenciana.org així com una exposició de llibres en l’entrada de la Casa de la Cultura, entre ells molts dels publicats per l’entitat de la Generalitat, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.
-
Molt de mestre i pocs ciudatans de a peu, una llástima, va ser molt intereresants i certes les ponencies, al menys dos d'elles: el valenciá no s'ha implantat com caldría per la forma d'ensenyarlo que no ha fet que els alumnes eu senten com algo propi al ser massa académic lo que convertía en estrany o artificial el que s'ensenyaba al principi, abans la AVL, que introduí paraules del carrer com a bones, lo cual l'acosta més al poble, puc donar fé per lo qu' estic estudiant en la EPA; i que el mofarse del que parla mal o escriu mal, siga per espixat o per castellanoparlant,o per no haber pogut dependrelo per edat en escola,fa que desmotive el seu ús, puc donar exemple per lo que a mi m'ha passat açí, per lo que demane tolerancia, poc a poc voreu com vaig millorant el meu escriure, pero dexeume que practique i erre, es la millor forma d'apendre, i si m'haveu de corregir, feu-ho en correcció i tolerancia, vou agrairé.
ResponEliminaeste home és la Aida de Gran Hermano versió Tavernes. Quin ego.
ResponEliminaJo porte calçonets, eh!
ResponEliminaI tu, estaves allí? al menys algú dels pocs qu'erem allí pot fer arrivar al poble el punt de vista d' un no filolec, es algo mal?
Ara, si havera escrit com un covard anónim com tu, segur no estaríes diguen-me res perque no sabríes si escric poc o molt: ara, sols vos queda la critica personal abans la falta d' arguments, perque com no vas anar, no pots opinar de res en este article: mes cultura i menys obrir la boca per obrirla, com fas tu amb el teu comentari.
P.D. Vegeu perque em costa desviar el temes? no puc obrir la boca sense que m'ataque algú personalment, en altres blogs els editors eu tallen si s'hen ixen del tema, es una sugerencia...Jo sols intentava opinar sobre algo de lo que puc opinar perque algo vaig aprendre allí.
ResponEliminaEstruch: quines són les dos ponències que més et van interessar?
ResponEliminaLA DE LA MOFA ALS QUE ESCOMENÇEN A ESCRIURE QUE FA MOLT DE MAL I ESL PORTA A NO FER-HO I LA DEL BAIX RATIO D'APROVATS EN ELS EXAMENS DE VALENCIA,I LA QUE MES, EL DESCUBRIMENT DE FERRER I PASTOR, SENS DUCTE.
ResponEliminaQuina llàstima no haver-ho sabut a temps! M'hauria agradat molt anar-hi!
ResponEliminaEstaria bé que aquest tipus d'activitats es publicitaren més.