Quatre pesos pesants del PP Estatal en contra del Corredor Mediterrani
La cosa ve de lluny i ja en el 2003 la coincidència del PP al capdavant dels governs valencià i espanyol i la presidència de la Unió Europea va frenar la construcció del tant desitjat com a beneficiós per a l'economia valenciana "Corredor Mediterrani" i es van prioritzar els interessos de Madrid amb l'AVE a Valladolid.
I ara, veiem com els presidents autonòmics d'Aragó, Castella-la Manxa, Extremadura i Madrid, tres d'ells recentment elegits i tots del PP, s'han reunit per donar suport a l’anomenada Travessia Central dels Pirineus, el traçat que aniria des d’Aragó fins a Toulouse, tot i que, l’Institut Ignasi Villalonga recorda que és “un dibuix a un mapa, que mai arribarà a fer-se realitat, ja que l’estat francés es nega a construir eixos de transport de gran capacitat per eixa zona del seu territori”.
L'any 2003 el Partit Popular (PP) va aturar les expectatives de l’Eix Mediterrani i el govern central, en mans de José Maria Aznar, va discriminar davant la Comissió Europea, el projecte que beneficia els valencians. Però ninguna veu es va alçar des de la Generalitat Valenciana, presidida per Francisco Camps, per a oposar-se. En comptes del Corredor Mediterrani com a “prioritari” el Partit Popular va impulsar altres projectes centralistes davant l'Unio Europea, com fou la construcció de l’AVE cap a Valladolid.
És un fet que més del 50% del que exporta l’Estat Espanyol es produeix a l’Arc Mediterrani, que quan a comunicacions encara compta amb trams de via única entre Castelló i Tarragona. Però el govern valencià intenta no arremetre contra els dirigents populars de les autonomies que decididament han plantat cara al Corredor Mediterrani, pel que Alberto Fabra, el president valencià, en totes les seues declaracions públiques parla de la necessitat de defensar el que considera com un “projecte estratègic que pot generar futur per a Espanya i per a Europa”. Tanmateix, s’afanya a matissar que això no impedeix que “puguen existir altres corredors, que també connecten amb Europa”.
El proper mes d’octubre és la data fixada per la UE per definir quins eixos espanyols formaran part de la Xarxa Transeuropea de Transports i el Corredor Mediterrani es juga la seua inclusió en aquest mapa. Haurem d’esperar per veure quines són les reaccions del govern valencià, si continua amb la intenció de defensar l’Arc Mediterrani, tant beneficiós per a la nostra economia o si decideix no contradir les polítiques centralistes, marcades per la senyora Cospedal i la directiva madrilenya del PP.
La gent de La Cotorra admet apostes sobre la postura finals dels governants valencians!
- Segons L'Informatiu
-
Ys sabeis que cuando se trata de "furtar" son los mejores.
ResponEliminaXe que gentola mes vagarina, que geta tenen, ells amb tot esdrets i amb la panxa plena omplin-se la boca i parlan que estem en crisis i la Cospedal cobra 22.000 € al mes, apreten-mos la corretxa que venen amb ganes de manar i omplirse mes les butxaques, eixos no tenen mai prou.
ResponEliminalo que jo dic: voteu-los, voteu-los.... i voreu com es faràn més rics encara... a costa de nosaltres, gent del poble llano....
ResponEliminaque després, ja plorarem i pagarem...