Els empresaris embolicats amb la promesa de possibles beneficis i foren el rostre privat de la prova van ser els primers a baixar del carro. El públic ha valorat el circuit com un dels menys atractius del mundial i el comerç local no aprecia cap augment dels ingressos. Ningú ha vist un benefici que compense la despesa de la Fórmula 1 al port de València, però Francisco Camps, renovada la presidència, sembla decidit a prorrogar la seua creació.
"La Generalitat continua donant suport a un esdeveniment tan important i tan beneficiós per a la Comunitat Valenciana com és la Fórmula 1 i es continuarà celebrant en els anys pròxims" afirmava la portaveu del Consell, Paula Sánchez de León, davant la notícia apareguda dies arrere en el diari El Mundo, on i contra tot pronòstic, deia que Francisco Camps amplia el contracte signat amb Bernie Ecclestone, el propietari de la competició de cotxes, per albergar la prova del mundial de Fórmula 1 fins a 2020. Un contracte que segons "El Mundo" deu oscil·lar entre els 180 i els 270 milions d'euros.
Qualificar de beneficiosa la prova resulta tota una gosadia, ja que pràcticament ningú assegura conéixer que costa. Quin interés té Francisco Camps per perllongar un invent que no sembla resultar rendible és una gran incògnita. I a pesar de ser un contracte pagat amb diners públics de tots els valencians i executat pel govern dels valencians és ocultat als valencians. Potser si saben alguna cosa Jorge Martínez Aspar que, al costat de l'empresari Fernando Roig i Bancaixa (que van exercir de paraigua sota el nom de la societat Valmor Sports per a donar-li una aparença d'acord privat al negoci), van ser els primers a baixar del carro quan el negoci va deixar de ser-ho.
En 2009 Valmor Sports ja declarava unes pèrdues acumulades de 12'5 milions d'euros, però el president Camps va decidir que d'ara endavant serien els ciutadans els que pagarien el cànon, llavors de 19 milions d'euros, i ara entorn dels 26 milions anuals, perquè la prova es dispute en el port de València. Un cost que cal sumar al de la creació del circuit urbà, entorn dels 100 milions d'euros, i que no va eixir a cost zero com el líder del PP valencià va prometre abans de comparéixer en les urnes en 2007.
Solament amb eixes xifres, i sabent que els comerciants de la ciutat han negat tindre cap benefici resulta molt difícil quan no impossible determinar on estan els enormes ingressos a sumar en "l'haver" per a compensar el "deure" i fer de la Fórmula 1 a València un negoci beneficiós.
Si és certa la informació de El Mundo, l'acord entre Ecclestone i Francisco Camps ja estaria tancat, i la prova s'allargaria fins el 2010 amb les molèsties als veïns, la paralització del projecte de façana marítima de la ciutat i, si les coses no canvien radicalment, les pèrdues ingents de diners públics. Potser un acord que Camps donarà a conéixer després de la seua investidura com a president de la Generalitat el dijous.
Resum de L'Informatiu
-
Mare meua, estem locos o que???
ResponEliminaPerò si els hotels d'aquella zona han quasi tancat tots... Quin benifici ens du?
Clar, anaves a fer-te una coca-cola per aquella zona i et costava 6euros... D'alguna manera han de traure benefici els hostalers.
ei, no sigau aixina tampoc!.. a mi el discurs de que primer un hospital a Xàtiva que la F1 m'arriba a dins,és el que tota família ha de fer, primer ens arreglem la boca i si sobren diners ens anem de vacances i no a l'inrevés.
ResponEliminaTambé allò que és un dia a l'any, però no crec que no haja aportat beneficis, al menys eixe dia, i que no venga la Ciutat.
Jo no soc llicenciat en econòmiques però un event d'aquestes característiques es necessari que deixe. Pense que cal criticar les bestieses del PP però amb un poc més de cura, si no, al menys per a mi, el discurs per força.
Jo faria oposició amb les prioritats no amb el que han fet, penseu que aquells que els agrada la F1 veuran en vosaltres a els malos i en realitat sou el pare que li dóna un consell al xiquet balafiador.