dimarts, 14 de juny del 2011

ARTICLE D'OPINIO: Edifici, però intentem-ho



Els arbres del passeig recent tallats per començar el parquing

És la trista realitat de Tavernes. Sense Capitolio (sense Ideal, sense Principal, sense Terraza Rosaleda), sense Prado, sense Sequers, sense una reconvertida nau de Federico Giner. Sense, com bé diu el comentador C.P. la Valldigna (comentari a l’apunt «El patrimoni de Tavernes ¿anirà tot per terra?», 13.06.11, 20.54 h), el trinquet de Manolete.  Amb un pseudo-Braç Treballador, amb el Passeig del País Valencià que ara tenim. Poden assenyalar-me un cert espai-edifici identitari en el casc urbà? (Sí, sí, benvolguts polítics; ja sé que adoren el Bolomor, i que el jaciment vol amor, però no es tracta d’ell ara.) Han vist l'estat lamentable de la Font del Canut, de la Sénia o de la Plaça Nou d'Octubre? Algú de vostés s’ha fixat en aqueix raconet de la Plaça Salvador Mifsud? Què es pretén, atorgar el caràcter d'ensenya al bunyol anomenat Parc dels Vents? Sort encara del manteniment d'algun (d'un?) indret religiós com el Calvari o comercial com el Mercat Municipal. Qualsevol poble o poblet ha mostrat i mostra més estima per les empremtes arquitectòniques de la seua història; només cal deixar enrere les nostres rotondes enjardinades i donar-se un tomb per altres realitats. Teatres, ateneus, casinos, safareigs, parcs… Sí, altre món ha estat i és possible. I la responsabilitat, per les obres bones, per les accions roïnes, no és ni ha estat tota de la planta de dalt. No tot és culpa de qui ens regeix: mirem també la runa que acumulem en el nostre pis, en el nostre nivell, en el nostre melic. Què hem fet nosaltres, vallers, per tal d'evitar que s'esborraren totes aquestes petges? Què s’ha fet perquè no s’assole la Casa (una més) de les Indalècies?

Construir en els núvols, «crearem-crearem», ha estat (sempre) el lema dels aspirants a la planta de dalt, progressistes i conservadors. Ex nihilo i en un futur. Del no-res i en un tres i no res, segons alguns, del no-res i en 4x4 segons altres tot terreny. Han parlat (xerrameca: ells tossuts que tossuts amb el no-res) contra Parmènides i, en fer-ho, s’han alineat amb ell. Del no-res només pot resultar el no-lloc: un centre de [neg]oci[utat], amb cinema (multiminicinemes hauria de dir ací), pista de bitlles (del Xiquet de la Vall a Jeff The Dude Lebowski), cafeteries, restaurants, hotels, ARM?-Alguna Rotonda Més? Un centre, marginal en altres centres, o és que no saben de l’existència de La Vital a Gandia i d’El Punt a Alzira? ¿Potser volen que el nostre centre (i ja em perdonaran que empre aquest nostre) siga als centres de la rodalia el que Nuevo Centro és a València i a El Corte Inglés? El més probable és que no sàpien el que volen. Els habitants dels pisos inferiors, ho sabem?

Progressistes i conservadors «creen-creen» cada quatre anys, i nosaltres, roda i torna, els creiem. La neteja i la bona salut de l’edifici, els informes, els historials de neteja i bona salut hem d’escriure’ls, però, entre tots els veïns, tres-cents seixanta-cinc dies a l’any. Volem progrés (progressista i conservador) mal entés? Volem conservació progressista (progressista i conservadora)? Volem que vole tot, volem embalums? Volem cerumen per a les orelles quan comencen a parlar de criatures? A un li agradaria sentir alguna cosa com a nostra abans de trencar-se.    

F. Bononad



31 comentaris:

  1. Atenem la petició de l'autor que vol un debat lliure sobre el patrimoni valler a partir del seu article d'opinió.
    Per tant, deixem oberta la porta lliure als comentaris i desitgem que siguen fets sense crispacions, sense buscar culpables i s'aporten idees per enriquir el tema i aportar solucions al patrimoni de Tavernes.
    No és hora de buscar culpables, sino solucions i salvar per a les futures generacions allò que hi roman en peu.

    Gràcies a tots i a totes

    ResponElimina
  2. L'article és simplement impresionant, no cal afegir ni una coma.

    ResponElimina
  3. TARDIDO: un ciutadà de la vall14 de juny 2011, 21:53:00

    perfecte, company. Tu ho has dit: "Una Tavernes sense..." I, ara dic jo: "Com pot ser això, xe?"

    TAVERNES SENSE O MORT!!!!!

    ResponElimina
  4. Recordem que tots els polítics han fet el mateix... Això no depèn per res del color polític.

    A veure si amb aquest canvi al govern de Tavernes, que ja calia, es veuen aquest canvis respectant el poc patrimoni que ens pot quedar.

    ResponElimina
  5. Foment del patrimoni... i la cultura LOCAL. Hem d'apreciar el que tenim ben a prop, només cal llegir l'article.

    ResponElimina
  6. Precisament això diu l'article: que no importa el color i que els ciutadans hem tingut gran part de culpa! Ho diu molt ben dit, molt ben escrit. Dona gust llegir-ho. Xe, no sé qui és este Bononad -al poble n'hi ha un fum- ni a que es dedica, però gent aixina fa falta en el nou ajuntament.

    ResponElimina
  7. Els polítics sempre seran els polítics... Ja siga ERPV que el PP (uns més que altres). De l'article només cal afegir la gran devoció de F. Bononad pel poble la qual tots hauriem de tindre.

    Felicitats! Molt bon article!

    ResponElimina
  8. QUALSEVOL NIT EIXIRÀ EL SOL !!!14 de juny 2011, 23:59:00

    Estic totalment amb TOT el que dieu TOTS!!! Govern de Tavernes: ESCOLTEU-NOS!!!
    Estes i estos que parlem ací en este article...ESTIMEM EL PASSAT, EL PRESENT I EL FUTUR DEL NOSTRE POBLE, QUE ÉS EL NOSTRE.La imatge d'un foraster quan visita el nostre poble, és el que nosaltres hem sigut i som també ara mateix.pense quan jo he viatjat i visitat altres pobles i llocs...els monuments, museus, passejar els seus carrers, espais urbans i paratges naturals que he vist i he guardat en fotos i en la memòria. això diu qui era i qui és la gent que viu alli...quina emoció i pensaments desperta eixe poble i eixos llocs en mi, mirades d'algú foraster que observa...
    No sé qui va dir que "La Història s'escriu cada dia" Què volem que diguen de nosaltres, vallers i valleres de Tavernes?Qui erem i qui som ara???
    I si començem a escriure algo nou,i d'una xicoteta història en fem una gran???
    Entre TOTS ja d'una,i deixar-se de "monsergues" i batalletes vàries... pareixem els dos bàndols protagonistes de "la Vaquilla" de Berlanga...
    ¿i si començem tots i totes a posar LLUM , i no, FUM?!!! ¿I QUALSEVOL NIT IX EL SOL JA D'UNA!!!???
    Paco, gràcies per la teua sensibilitat i per estimar el poble, i a la resta, per les aportacions enriquidores.

    ResponElimina
  9. Crec que cal adquirir, i dic simplement adquirir les diferents joies que encara queden en el nostre poble com la Casa de les Indalesies, despres restaurar-les i la gent poc a poc les amoblarem, m'explique:

    Fa dos anys, la meua avia va faltar, i ens vam posar a buidar aquella casa centenària on vivia.

    vam començar a traure mil i un objectes que si no els agera aguardat, ara estarien en l'ecoparc.

    Els zuncos de fangejar l'arroç, un sitiet de posar l'arroç a secar... i una infinitat de materials del camp, la primera televisió en blanc i negre, una rentadora manual i diferents mobles de casa super curiosos, fotografies de la Tavernes de la posguerra, del meus tios en el cole o jugant en el calvari, fotos de les festes del carrer de quan van portar les diferents imatges de la parroquia, de les campanes de l'esgèsia i una infinitat de documents del meu besavi (planols de la constucció del calvari o les factures dels diferents materials utilitzats).

    I ara jo pense? si existira un edifici on poder donar i exposar els diferents materials i conservar l'historia viva del nostre poble no els donariem? Jo pense que si, a més amés a tots ens ompliria anar al museu local i dir, EIXA FOTO ERA DEL MEU AVI, ESTA FORQUETA ERA DE MON PARE O AQUESTA DE LA FOTO ES MA MARES!!!

    encara estem a temps, molts d'aquets materials encara s'aglutinen en les cambres de les cases dels nostres avis i encara es poden salvar.

    A més a més, si això ho sumem a la vida e història que et pot donar un edifici com la casa de les indalesies, ja seria "Lo màxim".

    en un poblet que vaig estar els nadals pasar en castella la mancha (no recorde el nom per vivien 1200 habitants) ho van fer i els va quedar un museu de P.M. i tots els turistes que estavem per els diferents pobles de la contornà anarem a voreu i tots eixirem amb una mol bona impresió, quatre trastos pero a tots hens van sortir mil i una històries, això ho tenia la meua avia, pues el meu pare hem contaba que això servia per a...
    Val la pena intentar-ho.

    ResponElimina
  10. Hola soc "Bolomor" i voldria aprofitar-me de la vostra dedicació per tal que em protegiu, almenys com a "Paratge Natural Municipal". Espere que tots estigau d'acord, i prompte puga celebrar-ho.
    Moltes gràcies,
    Bolomor

    ResponElimina
  11. JO TAMBÉ DIC QUE EDIFICI, PERÒ INTENTEM-HO15 de juny 2011, 2:46:00

    Primer de tot, i insistint en el que han comentat alguns: felicitats a l'autor. El text mereix rutlar per la Vall, en paper per a la gent que no accedeix a internet, i pels facebooks, twitters, etc. Seria una llàstima que desapareguera després de la vida útil d'un post de blog, sepultat per altres entrades més recents. Posa el dit en la nafra: no tot ho han fet (desfet seria una millor paraula) els governants. Hem de fer autocrítica els governats. Tavernes (som TOTS) ha perdut molts edificis i llocs emblemàtics, i altres es troben actualment abandonants, oblidats o en un estat deplorable. Poc tenim ja, eixa és la veritat, i el que tenim, està com està. Una de les poques coses que ens queden al poble és la Casa de les Indàlecies. No sé en detall quina és la situació legal de l'habitatge, si els propietaris volen vendre, si l'Ajuntament vol comprar, si l'han declarat en ruïna... El que sé ho he tret de la Cotorra i de periòdics convencionals. Ara bé, no m'estaré de dir que tenim TOTS una oportunitat. Una oportunitat de rescabalar una xicoteta part de la pèrdua, una oportunitat de tenir en una ubicació ideal (carrer cèntric, ample) una casa per a TOTS, un edifici que puguem sentir NOSTRE, tal i com acaba l'article. Allí podria fer-se un centre cultural, menut, adequat per a activitats de format reduït, unes activitats que a la Casa de la Cultura troben, al meu parer, massa espai, massa buit, massa fred. No sé, no crec que aquest edifici fera ombra a la Casa de la Cultura, més bé la complementaria. 18.000 habitants donen per a diversificar l'oferta i els contenidors culturals. És hora de mullar-nos, de fer sentir la nostra veu. Si no, res, adéu a altre tros de la nostra història, adéu oportunitat preada. I no mantinguem en suspens la Font del Canut, la Plaça Nou d'Octubre, la de Salvador Mifsud, etcètera! Gràcies a F. Bononad per tractar d'engrescar-nos amb bona ploma. Edifici, però intentem-ho.

    ResponElimina
  12. En el cas particular del Passeig del País Valencià, es van tallar arbres de molts anys, i s'han plantat uns xicotets, distribuïts de manera que no hi quasi ombra, convertint un lloc on no feia a calor a L'estiu en un lloc que pareix un desert. Respecte a la distribució, es van fer dos requadres amb adoquins (molt abrasius i prop d'una zona infantil) per a col·locar les falles gran i menuda, en les passades falles les falles es van col·locar en una altre lloc. Es fa un parc infantil massa xicotet, que no te manteniment i junt a la entrada de vehicles del aparcament, que conta amb un tanca "escalable". Tot plegat fa relluir la incapacitar de qui va redactar, aprovar i revisar el projecte, pense que es deurien de demanar responsabilitats.

    ResponElimina
  13. Respecte al Passeig del País Valencià, sí es van tallar arbres, arbres els arrels dels quals astaven alçant tot el terra del Passeig, ja no s'enrecordeu o que?, mala memòria xe.
    I sí la zona del Parc infantil es va quedar menuda, però es que en lo que respecta als nostres menuts tot ens pareix poc.
    Hem de conservar la història i el patrimoni del nostre poble, però sense deixar de mirar i pensar en el futur, no ens estanquem.

    ResponElimina
  14. QUALSEVOL NIT EIXIRÀ EL SOL !!!15 de juny 2011, 11:35:00

    Escoltar els vostres comentaris està fent que senta un xicotet formigueig a la panxa,...què bo!!!
    TOTS I TOTES podem aportar!!!Tavernes i l'ajuntament, som tots!!!
    El meu oncle és obrer ja jubilat.Per gust i estima a la història, ha anat arreplegant i guardant coses antigues de les cases que anava tombant i construint,anys i anys. Esperant que algú fera en la Valldigna el primer museu etnològic.Si la casa de les Indalècies és una realitat, estic segura que també estaria encantat de donar-ho al poble.i seria per a ell, un honor vore el treball de custòdia de tants anys allà conservats en bon estat per molts anys més!!!
    Si l'ajuntament posa les gestions que encara es puguen fer per salvar l'edicifi i els diners per restaurar-lo,els ciutadans i ciutadanes del poble, posarem la resta.La casa de les Indalècies pot albergar el nostre: "Museu etnològic de Tavernes de la Valldigna" i una casa de poble preciosa on anar als concertets i exposicions de forma càlida i íntima, visitada per TOTS els ciutadans des dels més majors als més joves i xiquets i persones amb movilitat reduïda, i forasters visitants, i la casa on puguen expresar-se tants artistes(escriptors i poetes,com el nostre comentarista F.Bononad,pintors, escultors,músics,fotògrafs, paisatgistes i muntanyencs,etc...) com tenim en el poble.Tenim tantes coses de gran valor!!!complementaria la Casa de la Cultura.
    Sobre els paratges i les plaçes,¿un objectiu de l'ajuntament no era donar feina a la gent aturada?hi ha gent disposta a treballar, i feina, n'hi ha per a fer!!!Treballar per al nostre poble i en el nostre poble.
    Sense oblidar-te Bolomor, que tu també eres un espai preciós nostre, part de la nostra història.
    Pareix que tots pensem i sentim el mateix.l'autocrítica ja es nota que està dins de cada governant i ex-governant.Eixa ACTITUD ja és molt positiva,GRÀCIES!!! Ara, mans a l'obra, que el temps córre i la casa està que es cau, i ni tan sòls sabem si la casa és ja propietat de l'ajuntament, o siga, de TOTS els que vivim en Tavernes, per donar el següent pas i salvar-la.Edifici, però intentem-ho.

    ResponElimina
  15. que bé estaria lo del museu etnològic de tavernes, ja que hi han una montonada de coses que hi podrien anar-hi, desde llibres, fotos fins utensilis del camp.

    Va, cal fer campanya per aconsegir-ho

    ResponElimina
  16. Vinga, vote també per eixe espai alternatiu a la Casa de la Cultura que puga albergar un xicotet museu etnològic i acollir activitats de petit format. Estaria rebé!! Ens ho mereixem. EDIFICI, PERÒ INTENTEM-HO. Passeu-ho. És el nostre moment.

    ResponElimina
  17. 100x100 amb el que diu l'article......No tornem a acomodar-nos, que ens quedarem sense res!!!! Endavant amb eixe nou espai cultural. Jo estic d'acord, i tu?

    ResponElimina
  18. Vecino y visitante15 de juny 2011, 19:51:00

    1º perdón por no escribir en valenciano, lo leo y entiendo pero no me atrevo a cometer horrores en su escritura. Muchas veces lo he comentado con familiares y amigos que han venido de visita al pueblo: el patrimonio arquitéctonico de Tavernes está muy por debajo de, por ejemplo, su riqueza paisajística. En esta materia es un verdadero solar ¡y con lo que tenía! Hay que evitar más pérdidas. Veo bien lo que algunos proponen por aquí para la casa de la calle San Agustín. He asistido a muchos actos de la Casa de Cultura y los actos "pequeños" no tienen buen acomodo, buena acogida ni en el auditorio ni en las feas salas subterráneas. Subscribo lo del centro suplementario.

    ResponElimina
  19. Un deu per a l'article, sí senyor. cal aprofitar el que encara tenim per a tenir allò de què encara manquem. Casa de les Indalècies de Cultura, sí!

    ResponElimina
  20. M'alegra comprovar que encara hi ha gent reflexiva al poble... I en això em pregunte, per què no s'obri un espai ciutadà per al debat i amb poder de decisió a l'àmbit local? Democràcia participativa ja! Hi ha tantes coses a discutir.
    Una altra: el riu Vaca s'ha de canalitzar no. Un amic meu ambientòleg considera que un riu canalitzat és un riu mort, el que s'hauria de fer és netejar-lo periodicament (* llocs de treball). Però deixem aquest tema per al "debat ciutadà real".
    Vote també per la Casa de Cultura complemetària, ja que el Braç els Treballadors ja no és el que era (el darrer Casino del poble!).

    ResponElimina
  21. "Respecte al Passeig del País Valencià, sí es van tallar arbres, arbres els arrels dels quals astaven alçant tot el terra del Passeig, ja no s'enrecordeu o que?, mala memòria xe.
    I sí la zona del Parc infantil es va quedar menuda, però es que en lo que respecta als nostres menuts tot ens pareix poc.
    Hem de conservar la història i el patrimoni del nostre poble, però sense deixar de mirar i pensar en el futur, no ens estanquem.

    15/06/2011 11:16:00"

    I la solució que li doneu es tallar-los, ¿no?, això si que es pensar amb el cap. De mala memòria res, che.

    I si, per als nostres menut tots ens pareix poc, ¿o tot te que ser caps de futbol, per a que jugue qui està federat, o sous, policies i dietes per als regidors?

    Quanta incultura demostres, i que mal ha fet les coses el teu partit quan a tot el territori ha pujat i a Tavernes ha baixat.

    pd. no has replicar les tanques escalables, ni el paviment condicionat per la Falla. ¿falta de arguments?

    lo dit, demanar responsabilitats i que pagareu el mal fet.

    ResponElimina
  22. Un vot més per al centre cultural a La casa de les Indalècies, i en van ja uns quants. S'enterarà algú del nou ajuntament de la nostra petició? Sabries dir-nos-ho, Cotorra? Gràcies.

    ResponElimina
  23. Ens pregunten:

    S'enterarà algú del nou ajuntament de la nostra petició? Sabries dir-nos-ho, Cotorra? Gràcies.


    Estem segur que el govern i l'oposició ara igual que passava amb el govern d'abans i l'oposició d'abans s'assabenten de tot el que es comenta i es diu ací.

    I demanem paciència. Només porten, inclós avui, QUATRE DIES FEINERS de govern. I caldran moltes més dies per posar-s'hi al dia.
    Paciència, per tant.

    ResponElimina
  24. Paciència tindrem amb el nou consistori....pero atents estarem també! No ens falleu!!! Molt bon artícul. Jo també vote pel centre cultural.

    ResponElimina
  25. Pense que aquest nou consistori farà coses molt positives per al poble. De moment,ho sé de bona tinta ja està treballant per a que la casa de les indalècies, no es perga més del que ja està.
    El patrimoni del poble crec que va a tenir molts defensors en aquest nou ajuntament i¡ja era hora!
    La casa de les indalècies no pot quedar en l'oblit i s'ha de restaurar com a be del poble i com a museu etnològic.
    Gràcies a F.Bononad per fer que la gent pense en el nostre "escàs" patrimoni valler, mitjançant el seu impecable article d'opinió.

    ResponElimina
  26. M'ha fet pensar en el que hem perdut i també en el que tenim encara. No pot tornar-nos a passar!! I sobre si fer una casa de cultura més xicoteta, dic que sí, que endavant. Tens que fitxar a F.Bononad cotorra. Gràcies.

    ResponElimina
  27. Qualsevol persona pot enviar els seus articles d'opinió al nostre correu

    lacotorradelavall@gmail.com

    Només cal identificar-se correctament perquè els articles d'opinió es firmen amb nom i cognoms vertaders.

    I clar que ens agradaria més col·laboracions de F.Bononad, com n'hem tingut de Sico Fons o Jaume Talens.

    ResponElimina
  28. Estic d'acord, però cal defendre en la realitat el nostre patrimoni, jo faria un catàleg de llocs i edificis amb interes històric o cultural i els protegiria.
    També de vegades ens destrueixen part del nostre patrimoni d'un dia a altre, y ni ens adonem, com l'antiga façana del camp d'esports o la tallà de dos abres de la font de la "bien pagá",.... Els arbres no haurien d'estar també protegits?

    ResponElimina
  29. Fa temps que Tavernes va enrere com els crancs. L'anterior govern no ha sabut millorar la qualitat de vida i el benestar del poble. Encara estic esperant un correu en reposta a una petició que vaig fer a "l'alcalde contesta"...a mi almenys no!

    Durant la passada legislatura, vaig assistir a un taller de l'agenda 21 i va ser lamentable. A més de que hi va haver molt poca difusió, també hi havia poc interés en mostrar la informació de forma clara per part de l'ajuntament i la moderació deixava molt que dessitjar. El pitjor es que tinc la sensació de que no va servir per a res.
    Espere que el nou govern tinga ganes d'escoltar i puga marcar objectius a curt i llarg termini que ajuden a traure Tavernes de l'estat que es troba.

    Una molt bona idea seria crear un centre cultural a les Indalesies, però hi ha capacitat econòmica per fer-ho? A mi no m'importaria fer una xicoteta donació, i crec que a altra gent del poble tampoc, si es presenta un projecte seriós.

    ResponElimina
  30. QUALSEVOL NIT EIXIRÀ EL SOL !!!19 de juny 2011, 11:27:00

    La idea de la donació m'ha fet pensar que podem anar aportant coses entre els que tenen algo, cadascú el que dispose.Els moments difícils ens ensenyen molt...

    Jo, per exemple,estic ara en l'atur, i no puc fer donació econòmica.
    Però TINC TEMPS. I puc aportar i donar part del meu temps a alguna tasca que féra falta per cuidar o millorar el patrimoni del poble.No tinc cap preferència, la qüestió, és ajudar.

    Sóc dona i no sé si tinc força física suficient ni coneixement d'obra per anar a tombar, construir, o fer tasques arqueològiques. però puc fer altres coses, com desbrossar o netejar algun espai o edifici públic, en les Indalècies, puc ajudar en les tasques als arqueòlegs,o recollir lo que aporte la gent del poble al museu etnològic o netejar l'edifici quan estiga acabat...

    pense que molts podríem aportar molt:
    - constructors: material i mà d'obra per a la recuperació.cadascú el que bonament puga.
    - obrers: algunes hores de mà d'obra (poques,les que siga, però molt valioses ).
    - ames de casa i persones en atur: ajudes a tombar, llevar mundícia, netejar un poc els espais naturals, netejar edifici unes poques hores.
    - escriptors i artistes, decoradors: la seua creativitat per a dissenyar els espais i els edificis.
    - mestres i historiadors: ensenyançes i reculls que hàgen fet de la nostra història per fer una casa de les indalècies més real i acollidora, així com dels espais naturals i plaçes.
    - molta més gent que ara no caic en tot el que podem arribar a fer.

    Per supost, mai pense en mà d'obra gratis indefinida per a l'ajuntament, ni en llevar llocs de treball. Al contrari.D'eixes iniciatives, crec que eixiaràn llocs de treball, durant les tasques i per al manteniment d'estos llocs públics.

    Pense en la situació econòmica que veig ara en el poble i en l'ajuntament ( ja no vull entrar en per què estàn les arques municipals buides ni declarar culpables a ningú, que al fi i al cap, això no ens "tornarà el mort" ni els diners).

    L'ajuntament que pose els diners que té per a salvar la casa a nivell de compra i que pose la part grossa en les obres. però quan no tenim diners els del poble, tenim al menos, les nostres persones i el nostre temps.QUE MAI PENSEM LO IMPORTANT QUE SOM NOSALTRES I EL NOSTRE TEMPS.

    Cadascú que pense i decidisca lo que creu que és lo correcte i lo que pot fer.
    Jo, ja dic, m'oferisc amb el temps que, mentre no tinga feina, puc i vull aportar amb unes hores al dia o a la setmana, perquè el poble ho necessita ara i jo ho tinc.

    Aixina, sentiré que una part de lo que és eixe espai natural que cuide o eixos edificis, sempre seran també una part de mi i que jo he estat ahi per a ells, i per a tanta gent del meu poble, com jo. i pensaré que gràcies a eixa xicoteta aportació, tenim tots els que tenim i podem disfrutar-ho.
    Si molts, féren com jo...¿fins a on podríem aconseguir entre tots i totes per al nostre poble?
    Lo que dic sempre: EL POBLE SOM TOTS, TAVERNES SOM TOTS.I TOTES.

    ResponElimina
  31. Totalment d'acord amb l'últim comentari. Que tal un "banc de temps"? Segur que hi ha gent amb ganes de participar en un projecte en comú. Seria una bona forma de renovar el poble.

    ResponElimina

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.