La Generalitat
ja disposa de la redacció del projecte bàsic de la ronda de circumval·lació de la CV-50 per Tavernes i ha remés el document a la Conselleria de Medi Ambient perquè es realitze
l’estudi d’impacte ambiental que es preceptiu en totes les obres urbanístiques.
Les gestions efectuades pel govern de Compromís està donant els seus fruits després de dècades de bloqueig amb els governs del PP a la Generalitat i a Tavernes. Fa ara més de 15 anys que aquests dos anteriors governs, a Tavernes i a València, van informar d’un projecte, que després s'adjudicava i publicava el DOGV el 28 de març del 2006, i del qual mai s'ha sabut res ni mai s’ha dut a cap.
|
Adjudicació del projecte de circumval·lació en el 2006, del qual mai no hem sabut res |
I per què mai no hem sabut res? Cal recordar que coincideix amb el temps amb l’execució del Vergeret, zona on hi havia una reserva dotacional de 28 metres d’amplària per on havia de passar la ronda.
El PP va autoritzar que la urbanització del Vergeret es “menjarà” la reserva de la ronda, de manera que ja no es podia executar per on estava prevista de sempre (fotos de davall). A més a més, la ronda adjudicada pel PP va tindre informe en contra de la Confederació pel tema de la inundabilitat per estar al costat del riu. I eixa situació d'inundabilitat, que s'havia de corregir amb la laminació del Vaca, mai no es va realitzar perquè el govern de Rajoy va eliminar el 2011 el projecte.
|
Per ací havia de passar la circumval·lació, però els 28 metres de terrenys desaparegueren amb el Vergeret |
Els vallers vam estar vivint tots eixos anys en un complet engany, potenciat per unes promeses del PP que eren impossibles de complir, a més que el govern de la Generalitat del PP fins el 2015, va passar del tema. I és així, encara que no els agrade llegir-ho.
L’alcalde
de Tavernes, Jordi Joan, ha recordat que “el govern municipal de Compromís no es va conformar davant la impossibilitat d’executar l’anterior variant de la
CV-50. Amb el canvi de govern de la Generalitat, i gràcies a les bones relacions i predisposició de la Conselleria d’Obres
Públiques, la nostra demanda de canviar el projecte es va
atendre".
De fet fa un any que es va realitzar la licitació de la redacció
del nou projecte i, com ha recordat l'alcalde "ara que ja està acabat i en estudi de l’impacte
ambiental, podem dir que tenim un nou projecte que no es troba afectat
per les obres del riu Vaca i que es podrà realitzar quan finalitzen els
tràmits habituals que exigeix tota acció urbanística”.
|
Jordi Joan a la Ser informava dels terminis d'execució que s'inicien amb l'estudi d'impacte ambiental |
Sinceritat en la informació a la ciutadania
En declaracions a la Ser, l'alcalde indicava que "m’agrada ser
realista i explicar la veritat a la ciutadania: el projecte necessita el seu temps i procés. Però és una evidència que hem
avançat considerablement i d’un projecte que no es podia executar ara tenim un nou traçat, amb un projecte viable i en estudi per a la seua
realització futura”.
Jordi Joan ha
assenyalat que “els terminis en els temes d’urbanisme no són qüestions
menors i un estudi ambiental pot tardar fins a dos anys, moment en què
podríem començar la licitació de les obres si és favorable"
El que no es pot obviar és que, després del canvi de govern de la Generalitat, han estat tres anys de reunions, gestions i estudis per trobar una solució que no quedara afectada pel Vaca.
Eixos anys de gestions de l’equip de govern de Compromís han donat els seus fruits. El traçat del nou projecte comença a l’altura de la fàbrica Asfaltos Chova i
transcorre en paral·lel al camí d’Herrera, entre el riu Vaca i el
barranc Badell fins a connectar directament amb la N-332. Este traçat
actual substitueix el que es va presentar el 2006 per anteriors governs
i que no es podia executar degut a la seua incompatibilitat amb la
laminació del riu Vaca.
I en aquest context de millora de les infraestructures i comunicacions de Tavernes, cal recordar que el Ministeri de Foment ha atès
també la demanda de l’Ajuntament de Tavernes i estudia la construcció d’un enllaç entre la AP-7, N-332 i CV-50, que facilitaria
la mobilitat dels veïns de la Ribera i la Valldigna i milloraria la
connexió per carretera de les empreses de la zona.