L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dissabte, 21 de desembre del 2019

Campanya de la regidoria d'Igualtat: els joguets no tenen gènere



La campanya "Els joguets no tenen gènere" promoguda per la Regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament, ha programat activitats aquest dissabte, 21 de desembre, de 11 a 13 hores en la plaça de davant del Pavelló d'esports amb tallers de conscienciació dels menuts que podran jugar a tot. El dilluns, dia 23, de 16'30 a les 18,30 hores es reprendran els taller en el Passeig del País Valencià.

La campanya "Els joguets no tenen gènere" té com a objectiu ensenyar els menuts i menudes que els joguets no tenen gènere i que poden jugar amb tots, i això és una manera d'eliminar els estereotips socials que poden afectar el seu desenvolupament i ajudar-los a obrir-se a altres actituds més igualitàries.

Cal ser conscients dels valors que comporta un joguet i com, mentre alguns fomenten valors sexistes i violents, altres potencien la igualtat i la cultura de la pau. Per tant, sempre a l'hora de triar un joguet cal preguntar-nos quins valors, habilitats, actituds i rols fomenta i si afavoreix o no el desenvolupament integral (personal, relacional i social) dels nostres fills.

La campanya, per tant, pensem no és cap imposició, sinó un intent d'afavorir que els xiquets i xiquetes trien lliurement allò amb que volen jugar, amb independència del seu sexe i que cadascú/na, encara que tinga diferències personals, desenvolupen les seues capacitats i aptituds al marge dels estereotips imposats.

Unes dades: hi ha un estudi de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) en col·laboració amb l'Institut Tecnològic AIJU realitzat sobre una mostra de 500 famílies que conclou que per al 75% dels espanyols els joguets continuen sent sexistes. També indica que més del 30% de les famílies opinen que són els adults i la pròpia societat els que fan que el joguet siga sexista i que és la pròpia publicitat, tan present en aquesta època nadalenca, la que fa la major distinció entre joguets per a xiquets i xiquetes.

Cal trencar eixa percepció i fer valdre que els joguets no tenen sexe.