L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.992
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:40.187

dimecres, 13 de febrer del 2019

El cementeri ja disposa d'un nou elevador portafèretres per a treballar amb les màximes condicions de seguretat.


El cementeri municipal compta des de fa unes setmanes amb un nou elevador portafèretres per a elevar els taüts a la seua ubicació final en els nínxols. El portafèretres, que pot elevar càrregues de fins a 350 quilos,  disposa de les condicions tècniques d'homologació i certificació per a ser utilitzat pels operaria amb total seguretat en els seus treballs.

El govern de Compromís amb aquesta inversió de 58.000 euros, a més de modernitzar els Serveis municipals del cementeri, elimina la problemàtica existent fins ara davant la falta de maquinària homologada per a fer els treballs necessaris en les màximes condicions de seguretat i salut dins del recinte. 

Com és sabut, fins a hora els taüts eren elevats fins fins al seu emplaçament final amb l'ajuda d'un carretó elevador tipus “Fenwick” , a les forquetes del qual se li acoblava una plataforma, on pujava l'operari i, amb el taüt, eren elevats fins a altures de 3 metres, amb la consegüent inseguretat en el treball.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Tot el que s´ínvertisca en seguretat son diners ben gastats.
I a mes es d´obligació vetlar per la seguretat dels treballadors.
Em pareix un dineral el que costa el carret, espere que els operaris vagen en comte i a la primera palustrà d´algeps no el deixen inservible.
Bona compra.

La Cotorra de la Vall ha dit...

Les coses són cares o barates, segons la qualitat, característiques, etc i etc. No es pot dir - pensem nosaltres- costa un dineral, sense esmentar per poder comparar i jutjar les característiques i tot el que du incorporat allò que vosté anomena "el carret".

Coincidim la seua opinió de que allò que s'inverteix en seguretat són diners ben gastats i es una bona compra. I si damunt és de bona qualitat millor, com el cas que ens ocupa.

Recordem que es va celebrar per a l'adjudicació un expedient, de manera que s'adjudicava a l'oferta més barata. El concurs d'adjudicació va ser a nivell estatal, com marca la llei, i publicat en la plataforma estatal de concursos (és public poder accedir) amb al número d'expedient: 008-0045/2018

I ací té les condicions i característiques de les dues parts que té el vehicle.

Los ofertantes deberán cumplimentar en su oferta, y por el mismo orden, la totalidad de los datos que se solicitan en la tabla resumen de las características técnicas mínimas exigidas del vehículo, en la que en mayor o menor medida se aproximarán al ratio especificado a cada uno de los epígrafes que siguen a continuación:

El vehículo objeto de suministro, dispondrá de un sistema de elevación mediante mástil, el cual, permitirá tener una plataforma de trabajo realizada en aluminio, giratoria y con pantógrafo,
mínima de 2,50 m².

Características técnicas del vehículo base tractor, sobre el que se instalará el sistema de elevación y la plataforma de trabajo:

- Vehículo eléctrico con potencia mínima de 12,5HP (9,5 Kw) y motor de corriente alterna a 48 Voltios.
- 8 baterías de 6 voltios con capacidad de 210 Amp. Hora.
- Cargador inteligente, incorporado.
- Capacidad mínima de carga del vehículo 1.361 Kg para asegurar que la estructura no
sufre con la instalación del sistema de elevación por mástil y la plataforma.
- Capacidad de arrastre 3.402 Kg.
- Medidas totales máximas del vehículo sin plataforma, 1.204 x 3.314 mm (Ancho x Largo)
- Zona trasera de carga donde irá la plataforma de trabajo, de medidas no inferiores a 1.117 x 1.955 mm (Ancho x Largo).
- Radio de giro máximo 3.480 mm.
- Chasis completamente de acero de alta resistencia incluida la cabina.
- Cabina metálica de acero, sin puertas, con dos asientos independientes ergonómicos y regulables en distancia. Parabrisas delantero de seguridad y limpia parabrisas.
- Distancia mínima entre el parabrisas y parte trasera de la cabina 1,26 metros.
- Distancia mínima del volante al respaldo del asiento 0,51 metros.
- Columna de volante regulable en altura.
- Suspensión de ballestas heavy duty en ambos ejes, con amortiguadores de aire.
- Ruedas macizas súper elásticas.
- Frenos hidráulicos de disco en las cuatro ruedas.
- Sensor de presencia bajo el asiento del conductor.
- 4 estabilizadores hidráulicos independientes, soldados directamente a la estructura del
chasis, accionados mediante botonera en la cabina y nivel de burbuja.
- 4 tacos homologados, rectangulares de resina, de medidas mínimas 12,5 x 24 x 5 Cm
(ancho x largo x alto) para colocar bajo la base de los estabilizadores.

Continuem en el següent comentari

La Cotorra de la Vall ha dit...

Hem hagut de tallar en dos la resposta. No ens admetia tant de text.


Características técnicas de la plataforma de trabajo:

- Dimensiones mínimas de plataforma 1.750 x 1.430 mm (Largo x Ancho). Superficie
mínima 2,50 m². fabricada íntegramente en aluminio, para evitar oxidaciones o
corrosiones que puedan deteriorar las barandillas de seguridad.
- Plataforma de trabajo giratoria 90° a ambos lados.
- Sistema de elevación con mástil dúplex.
- Altura máxima de carga del féretro desde el suelo 0,80 metros, para evitar
sobreesfuerzos a los empleados.
- Capacidad para elevar 350 Kg.
- Altura máxima de elevación con pantógrafo extendido 4,80mts.
- Rodapiés de la plataforma abatibles con rodillos.
- Pantógrafo oculto en el suelo, con elevación hidráulica de altura mínima 0,70mts. con rodillos para facilitar la introducción del féretro.
- Botonera integrada en la plataforma con botones de ascenso/descenso, paro de
emergencia y botones de desplazamiento lateral de la plataforma.
- 4 puntos de anclaje fijo para sujeción de sistemas anticaída, habilitados en 4 puntos distantes de la propia plataforma.