L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no els comentaris rebuts si considera que aporten novetats, punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb la noticia oferida. Els articles d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 527
PÀGINES LLEGIDES EL DARRER MES: 7.350

diumenge, 16 de juliol de 2017

¿Compromís ha pujat els impostos i taxes? Demostrem que els números ho neguen i algun partit menteix (I part: els impostos)





És un dels mandres més usats pel PP tot i saber que és fals: "Compromís ha pujat els impostos".  I ho diuen així, en plural: els impostos. Això si, mai no diuen quins i quant s’han pujat. Mai no diuen cap número, ni publiquen cap estudi que ho demostre. Simplement és repetir el mandra, una, dues... mil vegades, i a esperar que  la ciutadania s’ho crega.

Una cançoneta mentidera, plena de falsedats per enganyar al veïnat. I no ho diguem nosaltres. Ho diuen les dades del Ministeri d’Hisenda. Només cal buscar-les per internet, com hem fet nosaltres. Ells mai no ho fan,  ni van a l’Ajuntament a preguntar-les als tècnics ni a  buscar documentació.

Tot el Món ho sap: Els  veïns paguen impostos i taxes. A Tavernes, i a qualsevol població d’Espanya. Ells no ho saben, no  coneixen la diferencia, i mai els distingeixen, sempre ho mesclen tot. Sembla ser que, i ens ho demostra en tots els plenaris, no va traure massa profit del curset sobre pressupostos que va fer. 

Dit senzillament:  els impostos són pagaments sense contraprestació específica i directa a canvi, es paguen perquè hi ha un fet imposable que està en la llei.  L’IBI és un impost, com  és el de circulació de vehicles, o el de construccions, o el d’increment del valors urbans.

I les taxes són uns pagaments que fem a canvi d’un servei que rebem. Es calcula en base al cost global i només s’aplica a qui el gasta: la recollida de fem o l’aigua potable són taxes. 

I estudiarem els dos, els impostos i les taxes i l'evolució amb el govern de Compromís. I amb números demostrarem que el PP menteix.

L'impost de Construccions, Instal·lacions i Obres (ICO) no ha variat

El Ministeri d’Hisenda ho confirma: Compromís no ha pujat els impostos 

En aquest article parlarem dels impostos. En un segon de taxes. Si consulteu els quadres, que són “còpia enganxa” del Ministeri d’Hisenda, es comprova que l’Impost de Circulació de Vehicles (dalt de tot) no ha pujat en els sis anys de govern de Compromís. Tampoc ha pujat l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres però, fins i tot hi ha una rebaixa al 2’5 % del govern de Compromís, quan ells tenien el 3%. I hi ha hagut una abaixada dels valors cadastrals sobre un 28% que ha fet també abaixar la plusvàlua. 

El PP menteix quan diu que Compromís ha pujat els impostos. Les dades del Ministeri d’Hisenda neguen eixa pujada. Però igual diuen que són falses, com s’atreviren a insinuar en el plenari passat que eren falses les dades d’Intervenció sobre el superàvit municipal. 

Compromís no ha pujat globalment l’IBI ni la pressió fiscal


Ho hem explicat moltes vegades: l’IBI és un impost que té dins distints conceptes imposables: es paga pels habitatges, solars, terres urbanitzables, garatges... I el total que cobra l’Ajuntament pràcticament és igual, no ha variat molt durant el govern de Compromís.

Tot el Món sap – no sabem si el PP ho sap també- que l’IBI és un dels conceptes més importants en el capítol d’ingressos de l’Ajuntament. Ells diuen que s'ha pujat l’IBI una barbaritat, però no és cert. És fals. I es comprova fàcilment: el pressupost municipal manté els ingressos per IBI amb poques diferències, mireu-ho al quadre de baix.

La gràfica ho deixa ben clar. Compromís (color taronja) ha mantingut més o menys el que s'ha cobrat per IBI, o siga la pressió fiscal de l’impost és quasi invariable. Cosa molt diferent a la dels governs populars (color blau), que entre el 2006 i el 2011, van quasi duplicar la pressió fiscal per l'IBI en passar de cobrar 3’2 milions a 5’7 milions en la  recaptació global.

Dades d'Intervenció enviades al Ministeri d'Hisenda i oferides per l'alcalde en plenaris i actes informatius


I perquè el PP diu el que diu? Perquè fa trampa: només parla dels habitatges. I això és un engany, perquè l'IBI nó són només habitatges. Haurien d’explicar perquè no valoren els altres conceptes de l’IBI: solars i terrenys no urbanitzables. No fan un estudi global, sinó parcial i no consideren mai la reducció entre el 90% - 95% aplicada per Compromís amb el benefici per a centenars i centenars de veïns que tenen solars i terrenys al Cambro, Teularet I, Sectors 13, 14, 15 i 17 de la platja, Marjaletes, Teularet II o el Sector SQL-3 (platja).

Per a més i detallada informació, vam fer un estudi molt més extens només sobre l’IBI que no anem a repetir ara i que podeu llegir ací. 

Conclusió: 

Els números demostren que Compromís no ha variat aquests anys els ingressos totals per IBI de l’Ajuntament. La suma de tots els conceptes imposables que porta inclòs l’impost IBI no ha pujat.  I en els estudis, quan es calcula la pressió dels impostos, per dir si pugen o abaixen, s'ha de considerar el total d'ingressos, com fa l’Ajuntament quan els pressuposta, com ho fa qualsevol Administració i sobretot, com ho fa el Ministeri d’Hisenda a l’hora de determinar els impostos i la pressió fiscal dels espanyols. Això igual no els ho explicarien en el curset sobre pressupostos.

Els estudis i valoracions del PP són falsos per incomplets, no són reals en tant que deixen a banda i falten conceptes imposables de l'impost (solars i terrenys urbanitzables sobre tot). No tenen cap interés a informar, nomes pretenen enganyar al ciutadà. I en dir que només hi ha voluntat d’enganyar al ciutadà,  no descobrim les Amèriques. 

Continuarà amb una segona part on demostrem que tampoc les taxes no han pujat amb el govern de Compromís i que també el PP menteix.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Molt ben explicat, Cotorra.
Ara tots ho tenim un poc més clar.
El PP, com sempre, intoxica la ciutadania amb falsedats.

Esperem amb ànsia més explicacions a les properes parts.

Seguiu així! No deixeu que confonguen la ciutadania!

Anònim ha dit...

Jo pague més IBI de la vivenda i més impost de circulació de vehicle ara que amb el PP. Per tant han apujat.

La Cotorra de la Vall ha dit...

No anem a discutir. Els números del Ministeri estan ben clars.
Quan l'IBI està ben explicat. L'IBI no és només els habitatges. Com hem dit, cal considerar-lo en global.

Anònim ha dit...

Teniu tota la raó. Jo he pagat un poc més per la meua casa però m'he estalviat pagar els vora 400 euros del solar que tinc en el Teularet, pagant tots els anys i sense cap possibilitat d'obrar. Globalment jo m'he estalviat vora 350 euros.

Anònim ha dit...

Soc amo de parcela del sector 15 beneficiat per revaixes Ibi de vora un 90 per cent. Gracies.

Anònim ha dit...

Quantes mentires manipulades. Jo també pague més ibi.
Sempre conteu la mateixa història, però des de que governa compromís any rere any paguem més ibi. O es mentira?? I vos ho puc demostrar amb els rebuts. Vulgau o no vulgau.

La Cotorra de la Vall ha dit...

No hi ha cap mentida. És la realitat que molts no voleu comprendre, que com calcula i valora el PP no és la realitat ni com treballa l'Ajuntament, la Generalitat o el Ministeri d'Hisenda. I això el PP ho sap, sap que no pot valorar un impost per una part del que es paga o es cobra.

En cap moment s'ha dit que no hi ha propietaris d'habitatges que paguen més per IBI, com també hem dit que hi ha centenars i centenars de propietaris de terres i solars que han vist reduït el que paguen fins el 95%.

Hem dit i hem redit que l'IBI no és pot considerar en l'estudi de l'IBI solament habitatges, els casos personals, sinó que compren també solars, terrenys per urbanitzar, garatges...

L'Ajuntament a l'hora de considerar el que recapta per IBI ho fa GLOBALMENT, per la suma de tots els conceptes, per tant la pressió fiscal, el que cobra d'IBI total no s'ha pujat pràcticament. I els números canten i estan posats. Tan díficil és d'entendre?

I li ho repetim. No hi ha cap mentira en els numeros i l'explicació. El que passa que vosté, individualment es sent perjudicat i no li interessa comprendre-ho. Si tinguera dos o tres fanecades en un dels sectors afectats per les rebaixes estaria cantant de content i donant les gràcies.

De totes les maneres, repetim una cosa que hem dit moltes vegades: les pujades fetes ALS HABITATGES durant els anys 2012 i 2013 per Compromís, eren pujades d'IBI aprovades pels governs del PP quan es van actualitzar els valors cadastrals en el 2007. Per llei, les pujades s'aplicaven durant 10 anys fins el 2016. No pensem que s'ho crega, però no hi ha altra realitat.