L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no els comentaris rebuts si considera que aporten novetats, punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb la noticia oferida. Els articles d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 582
PÀGINES LLEGIDES EL DARRER MES:
35.374

dilluns, 5 de juny de 2017

L'estat no prorrogarà el peatge de l'AP-7. Compromís demana accessos a localitats que, com Tavernes, han estat perjudicades.





Compromís va preguntar per la fi de la concessió de l’AP-7 i ha rebut del govern de Rajoy la resposta que el 2019 no es prorrogarà la concessió ni tampoc s'implantarà un sistema de eurovinyeta. Aquest sistema de pagament per ús és una taxa que han de pagar els vehicles pesats de més de 3’5 tones per circular per la xarxa de carreteres.

Amb la resposta del govern, Compromís ha anat més lluny i ha reclamat accessos a l’AP-7 en els municipis sense accés directe, cas de Tavernes, on és prioritari descongestionar el trànsit. Recordem que la CV-50 és l’única carretera d’accés directe de les dos Riberes amb la costa turística de la Safor-Valldigna, o bé de pas cap a les grans zones d’Alacant. 


Compromís afirma que el govern està moralment obligat a compensar als municipis perjudicats pel sistema de peatges, i que s’han vist privats del 95% dels ingressos per l’IBI a més de patir problemes territorials causats per aquest vial. Recordem que l’AP-7 va actuar com a barrera en el 1996, i va causar un gran embassament amb afecció a la zona industrial del Teularet.
 

Compromís ha proposat que el Ministeri de Foment, en coordinació amb la Generalitat i els municipis afectats, definesquen nous accessos, rotondes i els enllaços. En el cas de la Safor-Valldigna, Compromís proposa que l’autopista siga una veritable variant en la comarca, i per tant deixar d’estudiar una variant a la nacional que,  en moltes localitats de la comarca, suposaria més afeccions territorials i una inversió propera als 100 milions d’euros que és evitable.  

 Una proposta concreta és la construcció d’una rotonda que permeta als vehicles que vénen d’Alacant eludir els nuclis de l’Alqueria, Palmera i Bellreguard per anar a Gandia i un ramal que connecte pel nord la variant de Gandia amb l’AP-7 a l’altura de Benirredrà i aprofitar l’accés sud al port per absorbiri més el trànsit de Daimús, Guardamar, Miramar, Piles i les seues platges.