L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no els comentaris rebuts si considera que aporten novetats, punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb la noticia oferida. Els articles d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 1.108
PÀGINES LLEGIDES EL DARRER MES:
35.451

dijous, 25 de maig de 2017

Jordi Joan: " Cal impulsar i fomentar l'accés a la cultura entre el jovent"



El diputat i alcalde de Tavernes, Jordi Joan, de Compromís. ha presentat una proposició no de llei en Les Corts on planteja una campanya que fomente l’accés de la joventut a la cultura, en concret a les arts escèniques, cinema, l’art, patrimoni, museus i arts visuals.

El foment de la cultura és essencial entre el jovent ja que impulsa el creixement personal i relacional i dota als individus de recursos integrals per a una socialització i educació completa" ha indicat, sense oblidar que seran els futurs adults que assistiran a obres de teatre, concerts o esdeveniments culturals, donant així vida i impuls al sector.

Jordi Joan recorda en el text que  els joves tenen limitacions per accedir a la cultura pel seu preu, incrementat per la nefasta política cultural del govern de Rajoy amb la pujada de l’IVA cultural al 21% que ha agreujat la situació general i en especial de les arts escèniques.

La proposició no de ley presentada per l'alcalde valler considera que cal treballar  en dues vies. Per un costat, fent ofertes exclusives i assequibles per a la joventut, fomentant així l’accés dels mateixos a la cultura i als espectacles. I per altre costat, apropant-se als canals de comunicació i a les formes de socialització i consum de la joventut, a través de campanyes efectives en les xarxes socials i amb programes que els resulten atractius.

La proposta de Compromís passa per mesures concretes com promocions especials de teatre, circ, dansa i música, dirigides al col·lectiu jove –entre 12 i 30 anys–, signar convenis amb entitats, tant públiques com privades, que s’incorporen a aquesta campanya i on es duguen a terme dites promocions. I dissenyar estratègies de comunicació amb l’IVAJ que s’adapte als mitjans de comunicació que empren els i les joves, i que incloga una pàgina web i xarxes socials creades ad hoc per donar publicitat al programa, així com per informar sobre els diferents espectacles i les ofertes i promocions especials.