L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dimecres, 15 de març del 2017

Els empresaris del País Valencià, Catalunya, Múrcia i Almeria contra el govern de Rajoy




550 empresaris (Almeria, Múrcia, País Valencià i Catalunya) van acudir a la reunió de Múrcia organitzada per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) i la patronal murciana per a traslladar al Govern de Rajoy que s'han acabat les promeses i el Ministeri de Foment ha d'acabar el corredor mediterrani en doble plataforma per a passatgers i mercaderies.

La infraestructura té com a data oficial per a estar acabada 2025, deu anys després del previst, i està superada per altres corredors que reben inversions per a acabar abans que la connexió ferroviària entre Algesires i la frontera francesa. Recordem els casos de l'AVE al País Basc i el túnel de les estacions de Chamartín i Atocha, en el Corredor Central.

Vicente Boluda, president d'AVE ho va deixar clar. “Resulta inconcebible que cinc de les deu principals ciutats espanyoles com són Barcelona, València, Alacant, Murcia i Màlaga no estiguen encara connectades amb alta velocitat”. I va afegir: “Es increïble que hàgem vingut en un tren que ha arribat amb vint minuts de retard i en el qual no podíem ni comprar una botella d'aigua”.

Els empresaris van exigir al Ministeri de Foment un calendari amb les inversions per a la doble plataforma.  El president d'AVE, Vicente Boluda, va insistir en què “com és possible que el Mediterrani espanyol, on està la indústria, el turisme, les exportacions i la majoria de la població del país, tinga un dèficit tan important d'infraestructures”. 

 Boluda va reiterar la necessitat de completar l'actual Espanya radial, amb l'Espanya circular I va subratllar que invertir en el Mediterrani i apostar per la seua competitivitat suposa beneficiar al conjunt d'Espanya.

Els empresaris van recordar que els territoris afectats pel Corredor Mediterrani suposen el 50% de la població espanyola, el 45% del PIB, el 47% del teixit productiu i el 46% de l'ocupació.

1 comentari:

Veïna ha dit...

Tant se val el diners que es perden (tots els espanyols, encara que entre els més afectats siguem els valencians), el PP NO VOL el corredor del mediterrani, sembla que el PSOE tampoc (perquè quan governaven tampoc el van fer), i fins i tot sembla que Podemos també prefereix el corredor central. És incomprensible que un país que viu en bona part del turisme de costa, i té els seus millors conrreus en les terres costaneres no faça un tren de alta velocitat per eixa costa, quan n'ha fet kilometres i kilometres en llocs tan poc rendibles que els ha hagut d'abandonar. És incomprensible per a Europa, és incomprensibe per a la gent que vivim en eixa costa, però és la il.lògica dels polítics de Madrid. Es veu que quan no et bufa l'airet del mar alguna cosa t'acaba afectant, i a més a més l'encomanes als que hi van per a "ofrenar glòries".