L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no els comentaris rebuts si considera que aporten novetats, punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb la noticia oferida. Els articles d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 1.241
PÀGINES LLEGIDES EL DARRER MES:
68.216

dimarts, 28 de febrer de 2017

INFORME: El govern de Rajoy ens vol tant.... Va eliminar 634 milions de l'AVE València-Castelló en l’any 2012


El Govern de Rajoy va eliminar en el 2012 més de 634 milions per executar la doble plataforma ferroviària entre València i Castelló en alta velocitat i ample internacional.
 
La Cambra de Contractistes valencians ha desmentit l'argument usat moltes vegades pel PP per a justificar que les obres no s'han iniciat encara: quan van arribar al govern d'Espanya solament havia un “powerpoint”. La frase l'ha dita fa poc el delegat del Govern Juan José Moragues i, abans que ell, l'exministra Ana Pastor o la presidenta del PP, Isabel Bonig. Però és així, ni de lluny. 

Fa unes setmanes hi havia una reunió d’empresaris valencians amb el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, i li presentaven un informe de la Cambra de Contractistes valencians que recorda que, entre febrer i abril del 2010 es van licitar vuit trams del nou traçat del corredor mediterrani i AVE entre València i Castelló en ample UIC.

Eren els projectes de construcció del Nou Accés Ferroviari (NAF) en els trams entre Sagunt-La Llosa, Moncofa-Borriana, La Llosa-Moncofa, València-Albuixec, Borriana-Vila-real, Puçol-Accés Sagunt, Albuixec-Puçol i Vila-real-Almassora.

Els 8 trams es van licitar i es van adjudicar 4. Eren més que un Powerpoint, tenien un projecte constructiu i unes expropiacions en marxa. Els 634 milions per al corredor, primer van quedar en suspens i en el 2012 el Govern de Rajoy, definitivament, els va enterrar. Aquesta és la veritat i ha de saber-se” ha remarcat Manuel Miñes, president de la Càmera de Contractistes valencians. 

És que Rajoy ens vol tant... 

L'informe recorda que, ja més recent, en els PGE-2016 hi ha inversions per valor de 464 milions d'euros. Segons la Cambra de Contractistes s’ha invertit el 35% del pressupostat.

També que en 2015 es va adjudicar l'electrificació del tram Torrent-Xàtiva, dins de la connexió d'alta velocitat entre València i Alacant. No està finalitzada per falta de diners. 

Imatge virtual, que no real, de l'estació d'Elx
L'estació de l'AVE a Elx s'adjudicava en el 2014 per més de 13 milions i està paralitzada. Les dues obres més importants del 2103, la via i electrificació dels trams Vinarós-Vandellòs i Castelló-Vinarós, licitades per 42 milions, no han començat.

Tampoc s'han complit els terminis d'execució de les Instal·lacions de Seguretat i Comunicacions entre Almussafes-València-Castelló i no es pot autoritzar la circulació de trens AVE en aquest tram.

Com veieu, no només va ser la paralització i anul·lació del projecte del Vaca a la Valldigna. Mires per on mires, sempre trobes exemples de quan ens vol Rajoy i el PP. Però nosaltres seguim votant-els i oferint noves glòries a Espanya.