L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dilluns, 26 d’octubre del 2015

Una poalada més d'aigua freda del PP: El tren València-Tarragona només tindrà una via d'amplada europea


El Ministeri de Foment del govern de Rajoy ha canviat per tres vegades en tres anys (abril 2012, desembre 2012 i 2015) el disseny ferroviari del corredor mediterrani entre València i Tarragona.

El PP diu ara que vol dur a cap un nou experiment: reduir a una via, entre València i Tarragona, la implantació de l'ample europeu quan es volia implantar el tercer fil en les dues vies actuals, i permetre trens en ample europeu (1,435 m.) i ample ibèric (1,668 m.). 

Efectes immedidats: els trens en ample internacional entre València i Castelló circularan en via única en anada i tornada i no ho podrán fer a més de 200 quilòmetres per hora, quan ara s'aconsegueix els 220 km/h en algun tram. 

Una limitació de velocitat obligada per a combinar el tràfic de rodalies, mercaderies, mitjana i llarga distància amb el tràfic de la futura via en ample internacional i també pels sistemes de detecció de trens i el comptador d'eixos. 

El bo i millor és que el Govern del PP de Madrid i el PP de València volen vendre’ns aquesta adaptació del corredor mediterrani entre València i Castelló com una línia de «AVE», quan no té res a veure amb l’AVE València-Madrid o amb la resta de línies d'alta velocitat i ample europeu que existeixen en la resta d'Espanya.

Una mica d'història 
 
El projecte AVE València-Castelló comptava amb contractes adjudicats que van ser anul·lats pel ministre socialista, José Blanco, durant les retallades en inversió adoptades en 2010, (com sempre a pagar-la els valencians).

A l'abril de 2012, la nova ministra de Foment Ana Pastor del PP va anunciar la renuncia al projecte de l'alta velocitat i ample europeu i la instal·lació del tercer fil per a l'ample europeu en una de les dues vies entre València i Tarragona. 

Al desembre del 2012 anuncia que les actuals vies s'adaptarien a l'ample europeu i el tercer fil mantindria les circulacions en ample ibèric. Ara, tres anys després, Foment anuncia vies d'ample ibèric amb tercer carril en ample internacional per a la connexió entre València i Tarragona, a pesar de ser de les més rendibles d'Espanya.

Com sempre som els valencians els discriminats i els oblidats pels governs del PPPSOE d’Espanya, en aquest cas pel govern del gallec Rajoy i la seua ministra Ana Pastor, també gallega, quan l’AVE a Galícia ha tingut i té tota la seua prioritat.