L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no els comentaris rebuts si considera que aporten novetats, punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb la noticia oferida. Els articles d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 1.241
PÀGINES LLEGIDES EL DARRER MES:
68.216

dimarts, 21 de juliol de 2015

L'ESTAT DE LA QÜESTIÓ: Una burla descarada als valencians

La fundació Pro AVE considera que la Comunitat Valenciana és víctima d'una «burla descarada» en el repartiment d'inversions. El president del col·lectiu, Federico Félix, ha indicat que el llistat provisional de projectes que acaba de fer públic la Comissió Europea a instàncies del Govern per a rebre ajuda europea resulta «intolerable».

Pro AVE acusa al Govern de Rajoy d'apostar pel corredor atlàntic enfront del mediterrani i per l'accés ferroviari als ports de Barcelona i Bilbao enfront dels valencians i oblidar el tren AVE autonòmic i el tram Zaragoza-Sagunt. ¿Què està en joc? 882 milions de fons de la UE per a una inversió de 2.400 milions. Atenció: El 61% dels fons assignats per la UE a Espanya impulsen l'eix atlàntic, mentre que al corredor mediterrani no arriba al 14% dels fons destinats a Espanya.

No és l'única discriminació. Es destinen fons per als accessos ferroviaris de Bilbao i Barcelona, també però menys al de València. En canvi, per als accessos als ports de Sagunt i Castelló no hi ha ni un euro, malgrat la transcendència que tenen els accessos per al desenvolupament d'aquests ports i del corredor mediterrani. ¿Fa falta molta inversió? Una modesta: 20 milions a Sagunt i 50 a Castelló, segons càlculs de la Càmera de Contractistes de la Comunitat Valenciana.

Tampoc, malgrat la importància econòmica, s'hi ha inclòs la connexió en alta velocitat La Font de la Figuera-València ni l'AVE València-Tarragona. I el que és més sorprenent: s'impulsa el corredor cantàbric, mentre la modernització de la línia Zaragoza-Sagunt, clau per al tràfic de mercaderies entre la Vall de l'Ebre i la Comunitat Valenciana, s'ha oblidat i no s'atenen les reivindicacions aragoneses i valencianes.

La «marginació» valenciana – segons aquesta patronal - en inversions dins del programa Connectant Europa, de la qual és responsable el govern d'Espanya, resulta més sorprenent a la llum de la licitació d'obra pública del Govern de Madrid a la Comunitat Valenciana entre 2012 i 2015: només el 4,6% del total nacional de la inversió. 

Només el 4'6% és un percentatge sensiblement inferior al pes demogràfic (el 10% de la població), la qual cosa suposa un absolut "menyspreu» a la nostra condició de ciutadans amb igualtat de drets als de la resta d'Espanya", afig el president Félix que ha recordat el «flagrant incompliment» de la ministra de Foment de finalització de la implantació del tercer carril fins a València per a mercaderies.
-