L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dilluns, 20 d’octubre del 2014

Una bella història de gestió... sense final feliç (per ara).



Els vallers que passen per la carretera cara Borderia han vist que s'ha enderrocat una edificació al costat de la caseta dels guàrdies. ¿Què passa? ¿Van a fer alguna cosa? és la pregunta que alguns s'han fet i que ens han traslladat, preguntant si ho sabíem.


I com qui pregunta a Roma va... hem preguntat!  I ens hem assabentat de coses. I sobre tot, de moltes gestions, i reunions, i mals de caps dels nostres governants,  que la ciutadania no els veu i tampoc és conscient de que, al costat d'alguna actuació per menuda que siga,  hi ha sempre un treball constant, obscur i que no sempre dóna el seu fruit. Precisament com el tema que ens ocupa. Ho expliquem.


L'entrada del poble a la part sud no està gens bé. Dóna una impressió d'abandó en contraposició a la  part del nord urbanitzada.  La banda sud, tota eixa explanada que ocupen  cases i sequers en mal estat, o els  terrenys de l'antic magatzem de Motilla i tots els que s'escampen al costat est de l'Avinguda de Marjaletes havien de ser objecte d'una gran actuació: l'IVVSA va fimar un conveni fa anys amb l'Ajuntament  per urbanitzar la zona i amb el nom de "Urbanització Marjaletes-Fontetes" anava a construir més de 800 vivendes i d'elles més de la meitat de protecció oficial, d'allò que se'n diu de VPO. 


Però al final.... ¡Fum, fum, fum del PP!. Tal com anaven passant els anys, res de res, fins que un bon dia l'IVVSA va dir: " Que vos vaja bé, que nosaltres abandonem". I no es va obrar ni una rajola.  I no s'ha construït cap vivenda VPO. I el fum finalment, com era fum, es va esvair. I la zona ha anat degradant-se. Tots sabem com està. 


I hem sabut que al principi d'any el regidor de Disciplina Urbanística, Perfecto Benavent, va iniciar gestions per donar una solució a l'estat de la zona. Va encomanar als tècnics municipals la redacció d'unes bases globals mínimes d'actuació que durien els propietaris, perquè com a propietaris tenen eixa obligació de cuidar i tindre en bon estat les propietats.

Els tècnics van personalitzar un mínim projecte per cada propietari i, fins i tot, el van valorar a cadascú. Els van la faena perquè tot ho tingueren més fàcil. L'objectiu: rehabilitar els edificis, netejar la zona, i que Tavernes presentarà un aspecte més saludable i alegre a l'entrada. 


Però això es zona d'afecció de la carretera. El regidor Perfecto Benavent, i dos dels tècnics superiors de l'Ajuntament, es van reunir a València amb els responsables de carreteres per tindre la seguretat que Carreteres no posaria cap problema. I efectivament, Carreteres va dir que endavant, tots els permisos i només com a condició que no es podia augmentar l'edificabilitat.  Rehabilitar, millorar, arreglar parets i sostres....  sense cap problema! S'havia fet una bona gestió la feta davant Carreteres!.


I es van enviar els documents als propietaris, només són 24 els que hi ha, i se'ls va convocar a una reunió informativa buscant també un acord general per fer l'actuació tots a l'hora. Primer fracàs: molta gent ni va acudir, i de la que va acudir, molts van argumentar que l'Ajuntament no podia obligar-los a actuar, que la propietat és privada i que no anaven a gastar-se uns euros només perquè l'Ajuntament ho demanara. I realment sembla que tenen raó: són propietats privades i l'Ajuntament no pot obligar. Sembla ser que sabien les lleis.


Es va convocar una segona reunió per maig. De nou amb el mateix resultat. Fracàs total. Segons ens han dit, de 24 propietaris hi ha pocs que estarien disposats a seguir les indicacions de l'Ajuntament. La resta ja s'ha dit: és la seua propietat i no els poden obligar, no està el temps per a despeses... 


¿I qui ha actuat? Mira per on ha estat Bankia. Els terrenys on s'ha actuat són de Bankia que després de vore el requeriment de l'Ajuntament va buscar una empresa i li va dir: "Mire, això em diu l'Ajuntament a fer en la meua parcel·la. Vaja vosté i faça-ho". I ja hem vist els resultats.


Amb independència del succeït i del treball fet pel regidor i el poc que s'ha lluït, això és un exemple de la gestió diària i com, massa vegades, els esforços, el temps, la dedicació... no dóna el fruit i d'això els ciutadans ni ho sabem. 


Històries com aquesta en podríem contar... per exemple, els múltiples viatges de l'Alcalde i regidors del govern a la Confederació del Xúquer, o a la Generalitat per tindre els permisos del col·lector o pel tema de la depuradora , a Gerència de Cadastre,  a Iberdrola pel tema del Poligón el Golfo, entre molts altres. Alguns han acabat bé, la rebaixa de l'IBI per exemple, mentre altres (subestació, millora del Vaca, la depuradora...) vorem que hi passa encara. 

Regracíem el lector que ens va enviar les fotos i a les que s'han interessat pel què passava, perquè han propiciat aquesta història. 
-

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Pero les casetes o sequers sud eren dels 24 propietaris o de Bankia? En que quedem? perque conforme està redactat no ho explica bé. Una mica tossut Perfecto quan convoca una reunió sense èxit ni de convocatòria ni de consens i torna a fer- ne una altra amb el mateix resultat,no veig jo on està l'èxit polític.

La Cotorra de la Vall ha dit...

Pensem que esta ben clar i ben explicat. No es diu 24 parcel·les o terrenys d'un únic propietari, sinó que parlem de 24 propietaris.
I n'ha actuat un: Bankia.

Tampoc es diu que haja estat un exit: de fet el titular ho deixa ben clar "sense final feliç".

Anònim ha dit...

No m'agrada el comentari que es fa dels propietaris : "sembla que saben de lleis". Jo no sé de lleis però si sé que puc dir que no. M'ha sonat amb un poc de retintin per part de qui escriu

Després, que facen o no cas és una altra cosa, com per exemple, dir que no i que t'ho expropien, però es un altre cantar.

La Cotorra de la Vall ha dit...

No hi havia cap retintin.
Ho hem expressat així com haguérem pogut dir: "coneixen les seues obligacions i els seus drets" o "han actuat segons el dret de la propietat que tenen" o altres formes de dir.

Propietari de sequer. ha dit...

Hola
Soc propietari d'una parcela anomenada anteriorment.
Com a eludit puc dir al administrador de la cotorra. Pues aixo q es una cotorra mal informada .
Cal aclarar q jo soc apolitic total no com alguns administradors q hi ha per aci. ( es la meva opinió , sempre sense faltar el respecte a ningú )

En el meu cas puc dir q he anat a varies reunions , en el cual puc dir q estaven cuasi tots els propietaris,
Anem al tema:
La proposta del ajuntament era que la entrada de tavernes Estaba indesent , cosa q jo estic completament d'acort, i l'ajuntament proposa q lo millor seria enderrocar totes les cases i fer un passeig a la entrada perque urbanitzar-ho a dia d'avui es imposible e insostenible, clar jo com a propietari i usuari de el meu solar vaig dir ( perque supose q cuant l'Administrador diu q sabem de lleis es referia a que jo en eixe moment vaig preguntar els enderrocs qui ho paga?
Resposta , els usuaris el ajuntament no.
Clar jo com se de lleis pense pa que seu Disfruteu el poble m'he de gastar diners jo.... Tu ho faries administrador per el poble?
Tens sobren €?
Continuem...
Despres en el meu cas jo desempenye una activitat allí. Clar si men tinc q anar de macasa tambe em tindria q comprar algo pa continuar desempenyant la meva activitat.
O el ajuntament em proporciona algo a cost 0 ?
barat a jo cedir la meua propietat al poble. Pues eixa no era la idea del ajuntament. Clar.
Per tant reitere com els propietaris sabem de lleis l'unica eixida del ajuntament era declarar zona ruinosa tots els Sequers i obligant als propietaris a enderrocar o rehabilitar. Que a mi em pareix be.
En el meu cas jo estic rehabilitant poc a poc Cuant puc €€€.
Un altre punt a aclarar , mai diria q a l'ajuntament no es fasa feina, però en el tema de les negociacions amb carreteres que va dur a terme no crec q van ser efectives perque no depèn de l'ajuntament els permisos els donen carreters. Però be si ho van comentar a la diputació pues de cate .
Osiga q en el meu cas jo he demanat permís a carreteres , jo com a propietari ja q si no meu paralitzaven i em denunciaven.
I per a finalitzar vaig a dir que lo descrit es tot cert , aquestos comentaris no tenen cap cara política , cosa q altres no ho poden fer, i puc dir amb documents firmats q he estat varies vegades allí , cosa q la cotorra allí no Estaba , per tant verifica les teues fonts o contrastales amb algun propietari q seria lo mes normal.

Per tant no es veritat o correcte lo escrit i publicat per la cotorra ...

Disculpeme la meva manera d'explicar-vos el tema, els meus estudis no em permeten expresarme millor i les faltes d'ortografia no les tingau massa en compter....
Però sabem de lleis aixo si.
Adéu
Salu2